PRAHA/JIHLAVA (9.8.) – Dva nové speciální vozy pro zásahy u požárů elektrorozvodů a dalších elektrozařízení mají jako první v ČR hasiči na Vysočině. Za jejich pořízením stojí vzájemně dobrá spolupráce Kraje Vysočina, Hasičského záchranného sboru Kraje Vysočina a společnosti E.ON. Nové zásahové vozy používají k hašení oxid uhličitý a pohání je motory na stlačený zemní plyn (CNG). V ČR se jedná o vůbec první dva zásahové vozy Integrovaného záchranného systému, které využívají tento alternativní pohon.
Aktuálně
SCHINDELLEGI (9.8.) – I přes mírně klesající hodnoty čistého obratu a hrubého zisku zlepšila společnost Kuehne + Nagel v první polovině roku 2015 svůj provozní zisk (EBITDA) o 2,1 procenta. Navzdory negativnímu vlivu měny o 7,3 procenta se výnosy zvýšily o 4,2 procenta na 326 milionů švýcarských franků v porovnání se stejným obdobím předcházejícího roku.
PRAHA (9.8.) – Společnost Iveco Czech Republic, a.s. prostřednictvím dealera Strojservis s.r.o. předala 13 vozidel Daily pro společnost Tesco Stores ČR a.s.. Tato vozidla doplňují stávající vozový park a slouží pro rozvoz potravin. Jedná se o Daily nové generace, která se pyšní prestižním titulem Van of the Year 2015.
PRAHA (9.8.) – Novým obchodním ředitelem mezinárodní dopravní a logistické skupiny AWT se od 1. září 2015 stane Viktor Bystrian (37). Nahradí tak současného obchodního ředitele Edina Sose, který v červnu na svou funkci rezignoval k datu 31. srpna 2015. Přechodné období bude věnováno postupnému předávání obchodních aktivit skupiny AWT.
Železniční přejezdy
Ministerstvo chce zvýšit pokuty za riskantní přejíždění přejezdů
PRAHA (1.8.) – Ministerstvo dopravy chce po nedávné nehodě na přejezdu ve Studénce zvýšit pokuty za přejíždění trati v době, kdy na zabezpečovacím zařízení svítí červené světlo. Zároveň spolu se správci kolejí, Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), hledá technické prostředky pro zvýšení bezpečnosti na přejezdech. Pracovní komise má nyní vytipovat na koridoru Praha – Ostrava ta křížení silnic se železnicí, kde bude vhodné vybudovat mimoúrovňová křížení, nebo ty, které by bylo možné zrušit.
Spojení TNT a FedEx
Evropská komise šetří chystanou fúzi TNT a FedEx
BRUSEL (1.8.) – Evropská komise zahájila hloubkové vyšetřování chystané miliardové fúze mezi nizozemským přepravcem zásilek TNT Express a americkou zasilatelskou společností FedEx. Komise má obavy, že sloučená společnost by na řadě evropských trhů nečelila dostatečnému konkurenčnímu tlaku v segmentu malých zásilek a mezinárodních expresních zásilek.
EP Cargo/LokoTrain
Dopravce EP Cargo získal většinu v půjčovně lokomotiv LokoTrain
PRAHA (1.8.) – Nákladní dopravce EP Cargo ze skupiny Energetický a průmyslový holding (EPH) získal většinový podíl ve společnosti LokoTrain, která je největší českou půjčovnou lokomotiv. Firma to uvedla na webu. EPH spoluvlastněný miliardářem Danielem Křetínským má zájem také o třetího největšího železničního nákladního dopravce v Česku, firmu Unipetrol Doprava.
PRAHA (31.7.) – První vůz havarovaného vlaku Pendolino bude patrně nutné vyrobit znovu s výjimkou podvozku, který zřejmě není poškozený. Strojvedoucí brzděním před nehodou podle všeho zabránil větším škodám na zdraví cestujících i majetku při tragické nehodě u Studénky. Informoval o tom vrchní přednosta Depa kolejových vozidel Praha Miroslav Kupec.
Nehody na přejezdu
Střet s vlakem je nejnebezpečnějším typem dopravní nehody
PRAHA (30.7.) – Celkem 98 procent dopravních nehod v Evropské unii způsobených na železničních přejezdech jde na vrub účastníkům silničního provozu. Střet s vlakem je pro ně nejnebezpečnějším typem nehody, hrozí téměř dvacetinásobné riziko vzniku smrtelné dopravní nehody než u dopravních nehod obecně. Hlavními příčinami jsou především spěch a nepozornost.
Přeprava zboží na míru
Sedm let stačilo spedičním společnostem ke konsolidaci trhu s nákladní dopravou
PRAHA (30.7.) – Globální ekonomická krize v roce 2008 nastartovala významné změny na trhu s nákladní dopravou. Firmy začaly více přemýšlet o přepravě svého zboží. Hledaly nové alternativy, jak přepravovat levněji. Zintenzivnila se cenová válka a kurýrní společnosti musely jít s cenou dolů. Nedostatečné konkurenční prostředí dalo vyniknout spedičním společnostem zabývajícím se přepravou zboží na míru.