1.3. – Společnost Omega Servis Holding, a. s. rozšířila svůj vozový park o 20 vozidel modelových řad D a T. Jde vůbec o první dodávku modelů značky Renault Trucks této české společnosti, která je součástí francouzské nadnárodní skupiny Group Charles André GCA.
Aktuálně
28.2. – Generální ředitel státní Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý k dnešku rezignoval na funkci. Vedly ho k tomu osobní důvody, oznámila mluvčí správy Kateřina Šubová. Pavel Surý, který SŽDC vedl od roku 2014, bude nadále působit v rámci SŽDC. Správu povede do jmenování nového ředitele náměstek Jiří Svoboda.
28.2. – Do 10. května prodloužilo vedení Jihomoravského kraje termín pro přihlášky železničních dopravců do soutěže na provoz krajských vlaků od konce roku 2019. Původní termín pro podávání přihlášek by vypršel dnes, důvodem posunu uzávěrky je 145 dotazů od jednoho z dopravců, z nichž část kraj zapracoval do zadávací dokumentace. Oznámil to náměstek hejtmana Roman Hanák. Jde o dotazy Českých drah, které dosud všechny krajské linky provozují a které na začátku ledna jako jediné oficiálně potvrdily zájem o provoz vlaků, potvrdil ČTK mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
28.2. – Společnost Travel Service včera odkoupila celkem 64 procent akcií ČSA od Korean Air a státní společnosti Prisko a stala se vlastníkem 97,7 procenta v národním leteckém dopravci. Oznámila to mluvčí Travel Service Vladimíra Dufková. Cenu neuvedla. Firma Travel Service v ČSA dosud držela 34 procent akcií.
28.2. – Ministerstvo dopravy navrhlo výměnu šesti z devíti členů výboru Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Vyplývá to z materiálu, který poslalo ministerstvo do meziresortního připomínkového řízení, změny má řešit vláda v březnu, uvedl server zdopravy.cz. Odejít mají členové nominovaní za ČSSD a KDU-ČSL i exministr financí Ivan Pilný. Výbor mimo jiné odvolává ředitele, nebo schvaluje například rozpočet či úpravy ve výdajích fondu, rozhoduje tak o desítkách miliard Kč.
28.2. – Škoda Electric se bude podílet na dodávce čtrnácti trolejbusů pro bulharský Pleven. Firma je přitom v Bulharsku dlouhodobě úspěšná. V ulicích bulharského města Pleven jezdí už od roku 2014 čtyřicet nových trolejbusů vyrobených plzeňskou společností. Trolejbusy z této zakázky jezdí vedle Plevenu také v Burgasu, Varně a Stare Zagoře.
28.2. – Železniční doprava na celém území středních Čech by měla být zapojena do jednotného systému s Prahou od letošního prosince. U autobusů je situace složitější, jedná se s dopravci o obnově odbavovacích systémů a řeší se kapacita a počty řidičů. S dokončením integrace autobusové dopravy se počítá do konce příštího roku, řekl ředitel příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka.
27.2. – Kvalitní nabídka služeb hamburského přístavního hospodářství vedla v loňském roce ke stabilnímu objemu překladu na úrovni předchozího roku. S plánovanou úpravou plavební dráhy na Labi se navýší potenciál růstu přístavu. Díky investicím do infrastruktury patří Hamburk mezi nejmodernější dopravní uzly mezinárodních námořních tras. Zároveň jsou změny v přístavu hnány samotnými firmami a jejich digitálními obchodními modely.
27.2. – LETECKÁ DOPRAVA – Aerolinky zřejmě uhýbají oblasti přepravy nákladu před kartelovým soudem. Po několikaletých sporech se očividně Německé dráze (DB) podařilo získat od jednotlivých leteckých společností náhrady škod za ilegální dohovory v přepravě zboží. Podle novin Handelsblatt se DB a Air France – KLM i jejich dceřiná společnosti Martinair dohodly na mimosoudním vyrovnání ve výši kolem 60 milionů €. Německý drážní koncern podal před čtyřmi lety žalobu proti deseti leteckým společnostem v celkové výši skoro tři miliardy €. K tomu se připojili odesilatelé jako BMW, Continental, Bosch, jakož i spediční společnost Kühne+ Nagel. Řada kartelových úřadů udělila již před lety leteckým společnostem citelné pokuty za nedovolená cenová ujednání v případech palivových a bezpečnostních příplatků. Souběžně s tím běžely žaloby poškozených zákazníků na náhrady škod.
27.2. – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos opraví dálnici D10 ve směru z Prahy na Mladou Boleslav v úseku mezi desátým a 14. kilometrem. Opravovaný úsek začne u sjezdu na Brandýs nad Labem a skončí u Staré Boleslavi. Náklady přesáhnou 71 milionů Kč.