12.2. – V plzeňské části Skvrňany začíná dvouletá přestavba domažlické železniční trati za 1,085 miliardy Kč. Práce na železničním svršku i na hlavní silnici začnou naplno 1. března, kdy nastane tříměsíční výluka. Oznámil to Přemysl Holmik ze společnosti Swietelsky stavební, která spolu se sesterskou firmou Swietelsky Rail CZ vyhrála soutěž na další etapu modernizace plzeňského železničního uzlu.
Aktuálně
12.2. – Z Londýna do Amsterdamu se bude možné dostat rychlovlakem Eurostar za tři hodiny a 41 minut. Spojení pod kanálem La Manche začne fungovat od 4. dubna, zpočátku ale pouze ve směru z Británie, uvedl zpravodajský server BBC.
12.2. – NÁMOŘNÍ DOPRAVA – Managementy tří největších námořních přístavů Francie – Le Havre, Dunquerque a Marseille – jsou s loňským rokem spokojeny. „Haropa“, svazek přístavů Le Havre, Rouen a Paříž, zaznamenal růst o 6 procent při dosaženém překladu 92,2 milionu tun. Dunquerque se dostal po deseti letech přes hranici 50 milionů tun a Marseille při překladu 80,6 milionu tun zůstal jen 0,4 % za loňským výsledkem a dosáhl této stability. V Marseille se snížila množství tekutých hromadných substrátů všeobecně o pět procent a import ropy o 14 procent. Pozitivní vývoj se týkal všech oblastí kromě suchého hromadného zboží. Objem přepraveného tekutého zboží vzrostl o 5 % na 49,7 milionu tun, protože řada rafinerií zakončila své rekonstrukce a obnovený provoz se odrazil ve zvýšení importu ropy o 18 % na 28 milionů tun. Loňský rok byl mimořádným i pro kontejnery a dopravu Ro-Ro. Překládaly se tři miliony TEU, tedy o 14 % více než v roce předchozím. V rámci toho se zvýšil překlad kontejnerů z velkých plavidel z Dálného východu o 39 %.
9.2. – České dráhy chtějí letos začít se stavbou nové opravárenské haly v Brně-Maloměřicích, která má výrazně usnadnit manipulaci s dlouhými jednotkami RegioPanter a InterPanter. Na jižní Moravě začaly jezdit teprve v roce 2014. Současné zázemí se před více než 50 lety budovalo pro opravy lokomotiv a pro jednotky je délka opravárenských hal nedostatečná, řekla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová. Cena za novou halu má být čtvrt miliardy, uchazeči o zakázku mohou podat nabídku do konce února.
9.2. – Liberecký kraj usiluje o rychlé železniční spojení z Liberce do Prahy. Přímé rychlíky ministerstvo dopravy už léta neobjednává. Liberecký kraj chce mít přímé vlakové spojení do hlavního města stejně jako ostatní kraje, v jízdním řádu dokonce našel prostor pro dva takové spoje. O jejich zajištění s ministerstvem už více než rok vyjednává. Zatím neúspěšně, řekl novinářům náměstek hejtmana Marek Pieter.
9.2. – Svaz průmyslu a dopravy, Hospodářská komora, Asociace krajů i odbory dále kritizují plánované rozšíření mýtného o <st1 style=„background-color: initial; font-style: inherit; font-variant-ligatures: inherit; font-variant-caps: inherit; font-weight: inherit;“>900 kilometrů silnic po roce 2019. Podle Dana Ťoka je nerealistická představa, že by mohl dané zpoplatnění vyjmout bez zrušení tendru.</st1>
9.2. – Letiště Václava Havla Praha se v roce 2017 umístilo na pátém místě mezi nejrychleji rostoucími letišti v Evropě v kategorii 10 až 25 milionů odbavených cestujících. Vyplývá to z nejnovějších dat Mezinárodního sdružení letišť Airports Council International (ACI).
8.2. – Koncept plošných cen pohonných hmot původně určený jen velkým podnikům a dopravcům se díky nákupní alianci Axigon stal před třemi lety dostupný i malým a středním firmám nebo živnostníkům. Od té doby zájem o využití jednotné ceny za pohonné hmoty v rámci dané sítě čerpacích stanic neustále roste. V loňském roce tak přibyla českým firmám možnost tankovat za plošnou cenu i na Slovensku. Letošní novinkou je rozšíření konceptu plošných cen i na čerpané AdBlue.
8.2. – Rostoucí náklady na letištní infrastrukturu ohrožují ziskovost a růst leteckého průmyslu, uvedl šéf Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu (IATA) Alexandre de Juniac a zdůraznil, že krize hrozí vypuknout kdekoli na světě.
8.2. – Koncern Icom transport vloni zvýšil svůj obrat o 11,4 procenta na 3,9 miliardy Kč. Uskupení, které patří mezi významné tuzemské dopravce, vykázalo za minulý rok konsolidovaný zisk před zdaněním 142 milionů Kč, řekl Jan Varhaník z vedení společnosti. Do uskupení patří devět firem zaměřených na autobusovou i nákladní dopravu a další služby.