8.2. – Stát v lednu vybral na mýtném 894 milionů Kč, což je meziročně o čtyři procenta více. Celkové výběry mýta za uplynulých 12 let a jeden měsíc činí 99,6 miliardy Kč. Vyplývá to z informací správce mýtného systému, společnosti Kapsch. Výběry mýta nepřetržitě rostou šestým rokem.
Aktuálně
7.2. – Financování výstavby úseku dálnice D4 prostřednictvím projektu PPP, tedy za pomoci soukromých peněz, bude muset ještě schvalovat Sněmovna. Důvodem je, že půjde o dlouhodobý finanční závazek státu. Poslancům z hospodářského výboru to včera řekl náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček. Stát chce D4 postavit pomocí soukromých peněz. Investor tak za vlastní peníze část dálnice postaví a následně bude po dobu 25 let provozovat. Poté by měla být dálnice převedena na stát, který jí bude postupně splácet.
7.2. - Dopravní podnik hl. města Prahy ve spolupráci s Volvo Bus Corporation bude testovat v reálném provozu nízkopodlažní kloubový hybridní autobus Volvo 7900 LAH. Účelem testu je ověření provozních vlastností autobusu, zejména jeho ekologičnosti provozu.
7.2. – Růstu počtu odbavených cestujících na evropských letištích loni zpomalil na 6,1 procenta z 8,5 procenta v roce 2017. Růst objemu nákladů se pak snížil na 1,8 procenta z předloňských 8,4 procenta. Situace se zřejmě nezlepší ani letos, kdy budou stejně jako loni růstu bránit obavy z dalšího vývoje globální ekonomiky a nejistá situace po odchodu Británie z EU. Vyplývá to z údajů, které včera zveřejnil svaz letišť ACI Europe.
7.2. – Díky historicky vysokému tržnímu podílu 16,6 % se značka DAF stala druhou největší v Evropě v segmentu těžkých nákladních vozidel nad 16 tun. Společnost DAF je s významným podílem 19,8 % jedničkou na evropském trhu v segmentu tahačů.
7.2. – Evropská komise (EK) zablokovala spojení německého Siemensu a francouzské společnosti Alstom, fúze by podle ní ohrozila trh v oblasti železniční signalizační techniky a vysokorychlostních vlaků. Oznámila to včera komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová. Komisi neuspokojily ústupky a změny, které ve snaze postoj EK změnit obě firmy nabídly.
Společnost Eurowag, nejrychleji rostoucí poskytovatel integrované mobility v Evropě a registrovaný poskytovatel EETS, koncem ledna oznámil nabytí majoritní části společnosti ADS, která je vedoucím provozovatelem palivových karet pro silniční nákladní dopravu ve Španělsku a Portugalsku.
6.2. – Požadavky na strojvůdce by se měly zmírnit. Ministerstvo dopravy navrhlo snížit kritéria na zrak strojvůdců, současné požadavky jsou totiž podle úřadu zbytečně přísné a navíc odrazují potencionální zájemce o tuto profesi. Vyplývá to z materiálu resortu dopravy, který prošel připomínkovým řízením. Řádově v Česku chybí několik stovek strojvůdců, železniční provoz přitom roste. Na konci roku 2017 jich v Česku bylo 9199.
6.2. – Nejčastějším dopravním přestupkem bylo loni překročení nejvyšší dovolené rychlosti o méně než 20 kilometrů za hodinu. Takového přestupku se dopustila třetina všech bodovaných řidičů, což je více než 130 000 případů. Trestné body loni mělo na konci roku 480 000 motoristů, z toho osm procent jich nasbíralo 12 bodů, a na rok jim tak byl odebrán řidičský průkaz. Včera to oznámilo ministerstvo dopravy. Úřad chystá změny v bodovém systému, překročení rychlosti o méně než 20 km/h by nově mělo být bez bodu.
6.2. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje kompletní rekonstrukci Masarykova nádraží v Praze za 2,4 miliardy Kč. Informace serveru E15.cz potvrdil včera mluvčí organizace Marek Illiaš. Modernizace by měla začít v roce 2022. Nádraží by se mělo stát pražským dopravním uzlem s napojením na letiště, v jeho okolí se zároveň připravuje stavba administrativní čtvrti.