5.2. – Krajský úřad Jihočeského kraje zamítl odvolání majitele pozemku u D3 proti vyvlastnění kvůli stavbě dálnice. Vyvlastnění je platné, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tak může dokončit 50 metrů silnice v úseku D3 Ševětín-Borek na Českobudějovicku. Včera to řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Aktuálně
5.2. – Ministerstvo dopravy navrhlo úpravu sankcí za dopravní přestupky. Bodový systém by se tak měl nově zjednodušit na dvě sazby, a to čtyři a šest bodů. V současnosti hrozí za nejzávažnější přestupek sedm bodů. Bez bodů bude nově překročení rychlosti do 19 km/h v obci a do 29 km/h mimo obec. Nově naopak bude obodováno nedodržení bezpečné vzdálenosti. Návrh také počítá s výrazným zvýšením pokut za závažnější přestupky, například za držení telefonu během jízdy by nově hrozilo až 10 000 Kč. Včera o tom informovalo ministerstvo dopravy.
5.2. – O výstavbě vodního jezu u Děčína budou ve středu jednat ministři dopravy Dan Ťok, životního prostředí Richard Brabec a zemědělství Miroslav Toman. Po schůzi vlády to včera řekl Dan Ťok. Se stavbou jezu, který je podle ministerstva dopravy klíčový pro další rozvoj tuzemské vodní dopravy, počítá Koncepce vodní dopravy do roku 2023. Její projednání včera kabinet odložil na 18. února.
5.2. – Vedení Prahy bude jednat se starosty, kteří nesouhlasí s plánovanou trasou Pražského okruhu na severu města. Schůzka se uskuteční v následujících týdnech. Včera to řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Stavbu části okruhu od Ruzyně přes Suchdol a Březiněves do Běchovic provází dlouholeté protesty městských částí. V uplynulých měsících se objevil návrh posunout okruh více do Středočeského kraje. S tím ale vedení města nesouhlasí. Pražský okruh má podle dosavadních plánů měřit přes 80 kilometrů, v provozu je asi polovina.
4.2. – Linkcity Czech Republic, developer logistických a rezidenčních nemovitostí, který je součástí mezinárodní skupiny Bouygues a sesterskou společností stavebního dodavatele VCES, jmenoval do funkce nového ředitele a zároveň člena představenstva. Clément de Lageneste (35) nahradí v čele společnosti Davida Labardina, který se po sedmiletém působení v České republice a na Slovensku vrací zpět do rodné Francie. Clément de Lageneste ve společnosti dosud zastával pozici zástupce generálního ředitele pro rezidenční development. Jako nový ředitel Linkcity Czech Republic bude zodpovědný za strategická rozhodnutí a další rozvoj společnosti v obou segmentech podnikání, a to jak v České republice, tak na Slovensku. Při řízení společnosti bude úzce spolupracovat s Deputy CEO Kristýnou Zavrtálkovou, která se nadále bude soustředit především na oblast logistických nemovitostí.
Sjednání pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem motorového vozidla je dnes povinností každého řidiče, a proto tento typ pojištění nyní nabízí téměř každá pojišťovna. S takto obsáhlou nabídkou se však váže vysoká konkurence mezi pojistiteli, a tedy i odlišné ceny a podmínky pojištění. V dnešním článku se vám proto pokusíme nastínit, jaké změny cen lze u povinného ručení v roce 2019 očekávat.
4.2. – Skupina Smartwings Group, kam vedle mateřské Smartwings a.s. patří České aerolinie (ČSA), loni přepravila přes 8,8 milionu pasažérů, což je meziročně o 7,5 procenta více. Pravidelné linky Smartwings a.s. využily více než tři miliony cestujících, meziročně asi o pět procent více. Linkami ČSA letělo 2,7 milionu lidí, zhruba stejně jako v roce 2017. Další cestující cestovali chartery. Společnost o tom v pátek informovala v tiskové zprávě. Odhadované tržby skupiny by měly za loňský rok dosáhnout 30 miliard Kč.
1.2. SILNIČNÍ DOPRAVA – Mezinárodní unie silniční dopravy IRU má vážné obavy z „no deal“ Brexitu, pokud jde o silniční nákladní dopravu přes Kanál, dopravu osob, jakož i ohromný dopad na hospodářství UK a EU a jejich občany. Kontingentní plány Evropské komise a vlády UK nebudou schopny pokrývat nynější provozní potřeby komerčních podniků silniční dopravy a jejich zákazníků. Matthias Maedge, vedoucí expert IRU na záležitosti EU věc komentuje: „Tvrdý Brexit by neměl být alternativou, ale nyní je blízko tomu, že se stane skutečností. S pouhými dvěma měsíci zbývajícími do Brexitu je nedostatek srozumitelnosti stále naší největší výzvou. Je třeba očekávat mimořádně závažné ekonomické následky pro společnost a pro obchod, když stále není jasno ohledně cel a přístupu na trh pro miliony komerčních operací v silniční dopravě směrovaných do UK nebo z něj. Utrpí obchod a dodávky, náklady půjdou nahoru nejméně o 10 procent. Za normálního dne až 10 000 nákladních vozidel projíždí jenom přístavem Dover.“ IRU zůstává nadále nepřesvědčena přes veškeré kontingentní plánování, že komerční provozovatelé silniční dopravy, jejich zákazníci a vlády budou nachystáni k 30. březnu na tvrdý scénář. „No deal“ znamená, že podniky silniční dopravy zjistí, že jejich tržní práva budou vážně narušena a toto se negativně projeví na dodávkách zboží. Stoupající počet podniků v EU zvažuje ukončení činnosti ve dnech, které budou následovat po termínu brexitu. IRU naléhá na nositele rozhodování v EU a ve Spojeném Království, aby učinili jasno o cestě vpřed po 30. březnu 2019 a zvýšili úsilí k nastolení správných řešení pro aktuální silniční dopravu.
1.2. – Jízdné ve vlacích, autobusech nebo na lanovkách od dnešního dne spadá do nižší sazby daně z přidané hodnoty (DPH). Místo 15 procent je nově deset procent. Dopravci už naznačili, že ceny jízdenek se nesníží, ušetřenými penězi dopravci chtějí pokrýt náklady na provoz.
31.1. – Česká republika vysokorychlostní železnici potřebuje, státu to pomůže ekonomicky i sociálně. Na dnešním semináři k výstavbě rychlodrah se na tom shodli dopravní experti. Zároveň odmítli názory, že Česko je pro tento typ tratí příliš malé. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti zpracovává několik studií, které zkoumají podmínky pro výstavby rychlotratí z Prahy do Drážďan, Brna nebo Mnichova. Studie se budou postupně dokončovat během příštích dvou let.