30.1. – Spolkový svaz spedice, logistiky a zásobování BGL, spolkový svaz hospodářství, dopravy a logistiky BWVL a německý svaz spedice a logistiky DSLV společně informovaly o složité právní situaci při předávání zboží na nákladových rampách.
Aktuálně
29.1. – Německá vláda se nechystá omezovat rychlost na dálnicích, řekl včera v Berlíně její mluvčí Steffen Seibert. O této možnosti se v posledních dnech ve spolkové republice často debatovalo. Stanovení maximální rychlosti by podpořila těsná většina Němců.
29.1. – Připravovaná vysokorychlostní trať mezi Prahou a Drážďany by měla vést přes Ústí nad Labem. Tvůrci studie trati odmítli původní variantu trasy mimo krajské město. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) to včera oznámila v tiskové zprávě. Podle odhadů by vlaky na trati měly převážet desítky tisíc pasažérů denně.
28.1. – Zavedení kaucí za podání námitek vůči povolovacím řízením při přípravě dopravních staveb, které navrhuje ministerstvo dopravy, je protiústavní a znemožní účastníkům řízení se účinně bránit. Uvedla to asociace ekologických organizací Zelený kruh. Podle ní zdržují stavby především časté legislativní změny. Ministerstvo dopravy návrh hájí a upozorňuje, že počítá s možností prominutí kauce v odůvodněných případech.
28.1. – V Janově se chystají odstranit západní část mostu, který se loni v srpnu zřítil. Informoval o tom deník La Repubblica, který zároveň zveřejnil sérii fotografií z přípravy nejméně pětiměsíční demolice. Bourání mělo původně začít už 15. prosince, ale bylo odloženo, protože termín kolidoval s vyšetřováním neštěstí, při němž zemřelo 43 lidí.
28.1. – Firmy Alstom a Siemens učinily další ústupky evropským úřadům v zájmu své chystané fúze. Oznámil to dnes francouzský Alstom, který tak zároveň potvrdil páteční informaci agentur Bloomberg a DPA o výhradách, které existují na straně Bruselu. „Stále ale není jisté, zda obsah tohoto balíčku obavy Evropské komise dostatečně rozptýlí,“ uvedla společnost ve svém sdělení. Chystaným spojením měla vzniknout druhá největší železniční firma na světě s ročními tržbami zhruba 15 miliard EUR (384 miliard Kč), ale dohoda narazila na námitky regulátorů.
28.1. – Evropská komise zastavila řízení pro porušení evropského práva, které proti Česku vedla kvůli prodloužení mýtné smlouvy s firmou Kapsch z roku 2016. Podle ministerstva dopravy komise vůči Česku v této kauze žádné důsledky nevyvodila. V pátek to sdělila mluvčí ministerstva Lenka Rezková. Zastavení řízení potvrzují údaje v databázi Evropské komise. Ministerstvo tehdy prodloužilo s rakouskou firmou smlouvu o další tři roky bez veřejné soutěže. Stížnost na postup státu podala společnost SkyToll, která se na konci letošního roku stane novým provozovatelem mýta.
25.1. – NÁMOŘNÍ DOPRAVA – Chystaná aliance přístavních terminálů v Hongkongu. Podniky Hongkong International Terminals, Modern Terminals, COSCO-HIT Terminals a Asia Container Terminals oznámily plán na vytvoření provozní dohody pod názvem Hong Kong Seaport Alliance. Komise Hongkongu pro hospodářskou soutěž odpověděla přednostně šetřením uvedeného návrhu, aby stanovila, zda není v rozporu s pravidlem hospodářské soutěže předcházejícím omezování a narušování konkurence. Přístavní aliance (Seaport Alliance) je společná provozní dohoda ke zlepšování celkové konkurenční schopnosti přístavu s celkovými 23 kotvišti a využíváním společného terminálového provozního systému. Bude-li dohoda schválena, čtyři podniky plánují zahájení činnosti v letošním roce. „Vytvoření Seaport Alliance dále posílí efektivnost, zvýší využití a zlepší celkové služby nabízené zákazníkům,“ řekl Gerry Yim, ředitel Hongkong International Terminal Limited. „Sea port Alliance zajistí, že přístav Hongkong zůstane oceňovaným přispěvatelem našemu hospodářství, a to jako zaměstnavatel i jako článek, který usnadní světový obchod.“ dodal.
25.1. – Těsná většina Němců by si přála omezení rychlosti na německých dálnicích. Pro limit 130 kilometrů v hodině se v průzkumu pro veřejnoprávní televizi ARD vyslovilo 51 procent dotázaných, proti jich bylo 47 procent. O možnosti omezit rychlost na dálnicích se ve spolkové republice v posledních dnech znovu diskutuje.
25.1. – Letiště Praha jedná s několika leteckými dopravci o nových dálkových linkách do řady destinací na Dálném východě. Prioritou jsou mimo jiné přímé linky do Tokia, Hongkongu nebo Dillí. Na podzim by se pak definitivně mělo rozhodnout o lince do Bangkoku. Řekl to šéf předseda představenstva Letiště Praha Václav Řehoř. Letos přibudou do letového řádu například Newark nebo Casablanka.