28.5. – Pocházejí z Itálie, Estonska, z Číny i z Agentiny. Pracovali v BMW, Ferrari, Tesle a nyní jsou členy týmu, který se zabývá zlepšením bezpečnosti pasažérů nebo vývojem softwaru pro kontrolu podvozku automobilů, virtuální kontrolou řízení vozidel, včetně řízení těch autonomních. A působí ve Velké Británii, Německu, Francii, ale také v České republice. Celkem patnáct mladých vědců se zapojilo do projektu ITEAM (Interdisciplinary Training Network in Multi-Actuated Ground Vehicles), podporovaném z fondů EU, aby pomohlo vyvinout nové technologie pro automobilový průmysl v osmi evropských zemích.
Aktuálně
28.5. – Pouhé tři týdny po odhalení modelu Volvo FL Electric, svého prvního zcela elektrického nákladního vozidla, rozšířila společnost Volvo Trucks produktovou řadu o další elektrický model. Volvo FE Electric je navržené pro městskou rozvážku těžšího nákladu a pro svoz komunálního odpadu s limitem maximální celkové hmotnosti až 27 tun. V Evropě se vozidlo začne prodávat v roce 2019.
28.5. – LETECKÁ DOPRAVA – Méně zboží na amsterodamském letišti Schiphol.Amsterodamské letiště odstartovalo rok 2018 proměnlivě. Po prvních třech měsících zaznamenala tato křižovatka přepravy zboží proti stejnému období loňského roku nižší obrat. Celkem letiště knihovalo 420 167 tun zboží. Je to o 2,1 procenta méně než za stejné období roku 2017. Především v případě výlučně nákladních letadel byla činnost slabší než před rokem. Tonáž poklesla 2,4 % pro hodnotu roku 2017. Přikládky pro osobní letadla poklesly o 1,6 %. Letiště se loni dostalo do titulků novin kvůli omezením v časových polohách. Počátkem dubna řada logistických a zasílatelských svazů zaslala protestní dopis nizozemské vládě a požadovala rozhovor s ministrem dopravy, když bylo zjištěno, že do konce roku 2020 nedojde k rozšíření kapacit. Přesto je vedení letiště optimistické. Růstové impulsy se ukazují ve spojeních na Čínu a na Latinskou Ameriku, zatímco ostatní relace se vyvíjely s poklesem.
25.5. – Na jednání v Bruselu byl včera do funkce předsedy rady ředitelů CANSO (Organizace poskytovatelů letových provozních služeb) v Evropě zvolen na dvouleté funkční období generální ředitel Řízení letového provozu ČR Jan Klas.
25.5. – Dnes začíná platit Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, takzvané GDPR. Podle výpočtů Hospodářské komory na základě čerstvého šetření zaplatili a ještě zaplatí podnikatelé za zavádění opatření souvisejících s GDPR asi 25 miliard Kč. Tyto peníze přitom firmy mohly investovat do technologií za účelem zvýšení produktivity ve výrobě, píše se v tiskovém prohlášení Hospodářské komory.
24.5. – Ministerstvo dopravy podalo rozklad předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) k přehodnocení prvoinstančního rozhodnutí, kterým byl nepravomocně zrušen mýtný tendr. Úřad ministra Dana Ťoka rozporuje údajné pochybnosti v mýtném tendru. Ministerstvo to oznámilo v tiskové zprávě. Antimonopolní úřad oznámil zrušení výběru vítěze v první polovině května, dospěl k závěru, že zadavatel porušil zákon o zadávání veřejných zakázek.
24.5. – V Příbrami skončila rekonstrukce nádražní budovy za 8,9 milionu korun. Cestujícím slouží nová čekárna a venkovní a vnitřní vybavení. Opraveny byly také veřejné toalety, informoval včera mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Tesař.
24.5. – Sekretariát mezistátní organizace pro mezinárodní železniční přepravu OTIF zveřejnil na svých internetových stránkách konsolidované znění změn do RID pro rok 2019. Toto znění je připraveno ke schválení od 1. ledna příštího roku. Cílem je, aby členské státy mohly začít práce na překladu.
23.5. – Lodě na vnitrozemských plavbách mají být na některých úsecích povinně vybaveny zařízením pro sledování pohybu. Nařízení se nebude týkat malých plavidel. Novela zákona o vnitrozemské plavbě, kterou dnes podle tiskového odboru Strakovy akademie schválila vláda, nyní čeká na posouzení v Parlamentu. Platit by měla nejpozději od října. Ministerstvo dopravy si od zavedení povinnosti slibuje zejména zvýšení bezpečnosti na řekách. Opatření by mělo pomoci také v ochraně životního prostředí a ke zvýšení efektivity plavebního provozu.
23.5. – Evropský výrobce letadel Airbus již učinil opatření, která mají zajistit, že výroba jeho letadel A350 a A380 bude v souladu s pravidly Světové obchodní organizace (WTO). Včerejší oznámení firmy přichází jen několik dní poté, co WTO rozhodla, že Evropská unie poskytuje Airbusu nezákonné subvence.