15.5. – KOMBINOVANÁ DOPRAVA – Švýcarský Hupac převzal soukromou dráhu ERS Railways. A to včetně 47procentní účasti na drážním podniku Boxxpress, sídlícím v Hamburku. Oznámili to zástupci švýcarského operátora kombinované dopravy Hupac. Nabídka ERS z německých přístavů doplňuje sít firmy Hupac, zaměřenou na Antverpy a Rotterdam. ERS podle informací zůstává „plně nezávislým podnikem“. Kooperace s britskou nákladní dráhou Freightliner s kontinentální dopravou „má pokračovat a dále se rozvíjet“. ERS byla založena v roce 1994 a od roku 2015 je dceřinou společností americké železnice Genesee & Woming Inc. Podnik spojuje velké německé přístavy s německým vnitrozemím, zejména přes Boxxpress. Navíc ERS provozuje spojení uceleným vlakem mezi Lübeckem a Ludwigshafenem. Loni jeho tržba činila 50 milionů € a dopravil po kolejích přes 200 000 kontejnerů.
Aktuálně
15.5. – Ministerstvo dopravy vyhlásilo soutěž na dostavbu dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem za soukromé peníze (PPP). Předpokládaná hodnota zakázky je 24,9 miliardy Kč. Půjde o první projekt stavby dopravní infrastruktury financovaný na principu spolupráce mezi soukromým a veřejným sektorem, který bude v Česku realizován. Ministerstvo dopravy to včera oznámilo v tiskové zprávě. Dostavba 32kilometrového úseku D4 začne nejdříve za dva roky.
14.5. – Dolní komora polského parlamentu v pátek schválila zákon, který umožní výstavbu jednoho z největších letišť v Evropě. Nacházet se má zhruba 40 kilometrů západně od Varšavy, blízko dálnice do Berlína a postaveno má být do konce roku 2027. Agentura AP uvedla, že nové letiště by mohlo být pro Čínu vstupní bránou na evropský kontinent. Zákon musí ještě schválit Senát a prezident.
14.5. – Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenské republiky zveřejnilo další úsek železniční tratě, který bude součástí liberalizačního balíčku. Po úseku Žilina-Rajec připravuje soutěž na trati č. 160 Košice-Zvolen, konkrétně na úseku mezi Košicemi a Moldavou nad Bodvou. Resort už oznámil záměr vypsat soutěž na této trati v Úředním věstníku Evropské unie. Jedná se o podmínku, kterou je třeba splnit rok před samotným konáním soutěže.
14.5. – Kvůli zavedení evropského nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v platnost letos 25. května, museli někteří dopravci upravit své věrnostní programy pro cestující. Dopravci museli také pozměnit interní systémy a databáze. Cestujících by se podle dopravců měly změny dotknout minimálně.
11.5. – Automobilka Mercedes-Benz od počátku letošního roku nabízí program školení profesionálních řidičů TRUCKTraining, v jehož rámci si mohou své dovednosti zlepšovat jak skupiny, tak i jednotlivci. Školení je zaměřené na zvyšování potenciálu personálu i vozového parku a trvalé zdokonalování, a to podle individuálních potřeb zákazníků.
11.5. – Státní podnik Řízení letového provozu ČR zahájilo další úspěšný projekt výcviku řídících letového provozu pro zahraničního klienta. Vedení podniku podepsalo rámcovou smlouvu s poskytovatelem letových provozních služeb na Maltě (Malta Air Traffic Services – MATS). V rámci projektu za více než 12 milionů Kč vyškolí české výcvikové středisko CANI (Czech Air Navigation Institute) v následujících třech letech dohromady 70 řídících letového provozu podle požadavků MATS.
11.5. – Na 1,4704 miliardy Kč poklesly v loňském roce podle auditovaných hospodářských výsledků společnosti ČD – Telematika tržby z provozní činnosti. Oproti roku 2016 se jedná a pokles o 257,1 milionu Kč. Za poklesem podle vedení firmy stojí zejména absence větších projektů z Operačního programu Doprava. Firmě naopak vzrostl zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) o 9,4 procenta na 226,4 milionu Kč oproti 206,9 milionu Kč v loňském roce. Čistý zisk poklesl z 53,2 milionu Kč v roce 2016 na loňský 51,4 milionu Kč.
10.5. – Automobilka MAN přidala další modul do svého nového výcvikového programu pro profesionální řidiče MAN ProfiDrive – Offroad & Traction, který je vyvinutý speciálně pro nácvik dovedností řízení nákladních vozů MAN pro stavební práce v těžkém terénu.
10.5. – Letecká společnost Air France-KLM nově odhadla, že série stávek za vyšší platy, s níž se od února potýká její francouzská součást Air France, ji bude stát zhruba 400 milionů € (10,2 miliardy Kč). Včera to uvedla to mluvčí společnosti. Předchozí odhad činil 300 milionů € (7,7 miliardy Kč), doplnila agentura Reuters.