27.4. – Na podporu leteckých linek v Brně vznikne společnost Moravia GSA. Včera o tom rozhodli jihomoravští zastupitelé. Podíl 55 procent v ní bude mít společnost Letiště Brno, která si od kraje jako vlastníka dlouhodobě pronajímá letiště, a zbytek Jihomoravská rozvojová společnost, v níž má podíl kraj a bude mít také město Brno. Kraj hledá dopravce, který by nabídl z Brna nové letecké linky. Chtěl je už od března, ale jednání s rumunskými přepravci ztroskotala.
Aktuálně
26. 4. – Společnost Kapsch včera podala námitky proti výsledkům tendru na výběr mýta na silnicích po roce 2019. Firma zpochybňuje zadání tendru, které podle ní bylo v mnoha ohledech nejasné, což zásadně ovlivnilo její nabídku. Řekl to mluvčí společnosti David Šimoník. Další neúspěšní uchazeči o zakázku svůj postup kvůli výsledkům tendru zatím nekomentovali. Vítězem tendru se stalo konsorcium firem SkyToll a CzechToll. Podle CzechToll jsou námitky firmy Kapsch jen obstrukcí, která má zabránit uzavření smlouvy vítězných firem se státem.
26.4. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že výstavba vysokorychlostních tratí by mohla začít po roce 2023. Jako první by se mohly začít stavět úseky mezi Přerovem a Ostravou a také výjezd z Prahy směrem na Brno. Jde o tratě, které výrazně zvýší kapacitu současných konvenčních tratí, řekl na konferenci v Brně Martin Švehlík ze SŽDC.
26.4. – Na Letišti Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově je nutné rekonstruovat přistávací dráhu. Náklady se odhadují mezi 1,5 a dvěma miliardami Kč. Řekl to ředitel letiště Jaromír Radkovský.
24.4. – Stát by letos mohl zahájit výstavbu 61 kilometrů nových dálnic, v současnosti je rozestavěných přibližně 64 kilometrů. Na včerejším Žofínském fóru to uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
24.4. – Generální ředitel společnosti Air France-KLM Jean-Marc Janaillac se pokusí ukončit stávku zaměstnanců kvůli sporům o růst mezd tím, že o jejich zvýšení nechá všechny pracující hlasovat v referendu. Předloží návrh společnosti, který odbory před týdnem odmítly a který stanovuje zvýšení letos o dvě procenta a v následujících třech letech o celkových pět procent. Odbory požadují okamžitý nárůst o šest procent, což označilo vedení dopravce za „brutální“ skok, který firma nemůže unést.
24.4. – Říčany u Prahy chtějí znovu prosadit zákaz průjezdu kamionů nad 12 tun přes město a okolí. Radní David Michalička řekl, že rozhodnutí silničního úřadu lze čekat do měsíce a půl. Původní zákaz vyhlášený loni v listopadu krajský úřad zrušil. Včera si středočeští radní k nově chystanému opatření vyžádali návrh objízdných tras. Podle Davida Michaličky to ale v podobných případech není nutné a z hlediska města bylo vše potřebné předloženo.
24.4. – Společnost Metro Warszawskie provozující varšavské metro vypsala v listopadu loňského roku tendr, jehož vítězem se stal český výrobce CZ LOKO. Ten varšavskému dopravnímu podniku dodá diesel-elektrickou lokomotivu EffiShunter 300.
24.4. – Italská letecká společnost Alitalia mohla těžit z nelegální podpory státu, oznámila včera Evropská komise (EK). Prověří proto, zda dva překlenovací úvěry v celkové hodnotě 900 milionů € (22,87 miliardy Kč) byly v souladu s pravidly Evropské unie. Tento krok tak dále zkomplikuje táhnoucí se prodej insolventních aerolinek, píše list Financial Times.
23.4. – Novým předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti Advanced World Transport (AWT) byl jmenován David Kostelník, dosavadní člen představenstva a provozní ředitel AWT. V obou funkcích nahradil Arkadiusze Olewnika.