Výběr z článků DN č. 3 – 4 přineseme 21. března.
(red)
Stavebnictví v České republice loni podle předběžných výsledků vykázalo mírný pokles, avšak přetrvávala vysoká aktivita investorů z veřejného sektoru. Pro další rozvoj je zapotřebí oživit investice soukromého sektoru, podpořit financování strategické infrastruktury a soustředit se na legislativu a digitalizaci. V rozhovoru pro Dopravní noviny to uvedl Ing. Jiří Nouza, prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví (SPS).
Hlavním tématem měsíce ledna, vedle eskalace teroristických útoků na tranzitující plavidla v Rudém moři ze strany jemenských povstalců (na kteréžto téma bylo již vyřčeno mnoho), byla, a i nadále bezesporu zůstává, kombinovaná doprava. Bylo by proto vhodné zanalyzovat, co vedlo vedoucí účastníky ke znásobení aktivity.
Velkým omezením pro výkony dopravců byla v posledních letech častá omezení na infrastruktuře a chybějící koordinace výluk na mezinárodní úrovni. Lze letos očekávat již zlepšení, především z pohledu nákladních dopravců?
ŘSD se letos změnilo z příspěvkové organizace na státní podnik. Jak se tato změna již projevila v řízení společnosti a v rámci jejích obchodních vztahů navenek?
Výstavba dálnice D4 letos vstupuje do závěrečné fáze. Jakou máte zkušenost s její realizací formou PPP a jaká je podle vás perspektiva této formy financování při realizaci dalších infrastrukturních projektů v ČR?
V roce 2023 dodala společnost MAN Truck & Bus zákazníkům přibližně 116000 vozidel. To představuje nárůst o 37 procent ve srovnání s předchozím rokem, který byl ještě ovlivněn potížemi s dodávkami a poklesem prodeje autobusů v důsledku koronaviru. Kromě toho bylo v loňském roce prodáno 11600 motorů.
Společnost Tatra Trucks loni vyrobila 1451 vozidel, letos chce objem výrazněji navýšit a zhruba do tří let se dostat na objem 2 500 vozidel ročně. Pro Dopravní noviny to uvedl generální ředitel Tatra Trucks a generální ředitel CSG Mobility Lukáš Andrýsek.
Automatizovaná řešení nabízejí obrovský potenciál, pokud jde o vnitřní tok materiálu. Na letošním veletrhu LogiMAT v německém Stuttgartu bude společnost Linde Material Handling demonstrovat možnosti, které jsou k dispozici malým, středním i velkým společnostem, a ukáže, jak lze úspěšně realizovat širokou škálu projektových požadavků.