25.2. – Letecký dopravce Smartwings ve čtvrtek odpoledne obnovuje komerční lety s letadlem Boeing 737 MAX 8, první let zamíří do Malagy. Ve středu dopravce s prvním letadlem úspěšně provedl ověřovací let. Dalších šest strojů plánuje společnost zprovoznit do léta. Uvedla to mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková. Letadla Boeing 737 MAX byla téměř dva roky odstavena kvůli dvěma nehodám, při nichž zahynulo 346 lidí. V závěru letošního ledna jejich provoz povolila Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA).
Aktuálně
25.2. – Ztráta leteckých společností bude letos výrazně vyšší, dosáhne 75 až 95 miliard USD (až dva biliony Kč). V aktualizovaném výhledu to uvedlo Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu (IATA). Na konci března se IATA chystá zavést takzvaný koronavirový pas, tedy elektronický systém prokazující výsledek testu nebo očkování proti nemoci covid-19.
25.2. – Dopravní a logistická společnost C.S.CARGO připravuje v jihočeské Plané nad Lužnicí distribuční centrum pro evropského výrobce krmiv pro domácí zvířata Partner in Pet Food. Centrum se skladovou plochou přes 18 tisíc m2 pojme až 26 000 palet a obsluhováno bude nejmodernější technologií. Plánovaný termín zahájení provozu je 1. června 2021.
25.2. – Brzdové vybavení pro celkem 760 vozů typu LHB začne třemošnická společnost DAKO-CZ, a. s., dodávat od letošního června do Indie. Zakázka navazuje na již realizované projekty od roku 2018. Pro indickou společnost Escorts Limited Faridabad dodalo DAKO-CZ celkem 1630 sad brzdového vybavení za několika stovek milionů korun. Indický trh se v posledních letech podílí na celkovém obratu společnosti více než z pětiny.
25.2. – Pandemie výrazně ovlivnila chování a cestování obyvatel ve městech. Ve Vídni v loňském roce výrazně stoupla obliba jízdy na kole, a hlavně chůze. Dohromady se na modal splitu podílí ze 46 procent. Podíl automobilistů zůstal beze změny, naopak znatelně ubylo cestujících v MHD, ukazují data vídeňského dopravního podniku.
25.2. – Po mírných zimách v několika předchozích letech má ta letošních obvyklý charakter. Bohužel silné mrazy, kolísání teplot i několik desítek stupňů Celsia a celkově vyšší úhrn sněhových a dešťových srážek, než na které jsme si již zvykli, nesvědčí konstrukcím komunikací. Těm nevadí ani tak nízké či vysoké teploty, pokud jsou stabilní bez větších výkyvů, jako právě střídání arktických teplot s těmi jarními. Upozornil na to Martin Buček z týmu komunikace ŘSD
24.2. – Řidiči kamionů ze zahraničí, kterých denně projíždějí tisíce přes ČR do Německa, nejsou zatím zdrojem nákazy koronavirem v Plzeňském kraji. Včera to řekl Stanislav Částečka, koordinátor odběrových týmů Asociace samaritánů ČR, která už má deset dnů testovací stanoviště na největším hraničním přechodu Rozvadov. Reagoval tak na obavu starostů z příhraničního Tachovska, které je nyní nejpostiženějším okresem v zemi. Dvacet let tam není nemocnice, pacienti jsou tak převáženi jinam.
24.2. – Ministerstvo dopravy souhlasí s návrhem, který by v novele drážního zákona upravil podmínky pro konzervaci nevyužívaných lokálních tratí. Podle ministerstva bude možné v případě zájmu zakonzervovanou trať opět obnovit, není tak podle něj pravda, že obnova už nikdy nenastane. Možnost konzervace tratí doporučil vložit sněmovní hospodářský výbor do projednávané novely zákona o drahách. Nesouhlasí s tím ale Svaz měst a obcí, který se obává likvidace lokálních tratí se slabší provozem. Ministerstvo se na vypracování návrhu podílelo.
24.2. – Francie zmírnila pravidla ohledně povinných koronavirových testů pro řidiče nákladní dopravy, kteří se vracejí z Británie na kontinent. Ti, kteří stráví ve Spojeném království méně než 48 hodin, už nebudou muset při návratu podstupovat koronavirový test, informovalo francouzské ministerstvo zdravotnictví. Francouzská vláda nicméně kvůli šíření nákazy chystá zpřísnění restrikcí pro oblast města Dunkerque (Dunkerk), které je důležitým přístavem pro cesty přes Lamanšský průliv.
24.2. – Plzeňská Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation dodá letos a příští rok Plzni osm trolejbusů s pomocnými bateriemi. Půjde o čtyři dvanáctimetrové vozy Škoda 26 Tr a čtyři kloubové trolejbusy Škoda 27 Tr. Díky bateriovému pohonu mohou jezdit i mimo tradiční linky, řekl mluvčí skupiny Jan Švehla. Hodnotu zakázky vycházející z rámcových smluv firma neuvedla.