BERLÍN (25.3.) – České a saské přístavy na Labi usilují o posílení lodní dopravy na této řece a zvýšení jejího podílu na přepravě zboží. Přispět by k tomu měla dohoda o spolupráci, kterou čeští a saští představitelé podepsali s přístavem Brunsbüttel, který leží v ústí Labe do Severního moře. Informoval o tom deník Hamburger Abendblatt. Brunsbüttel patří mezi nejvýznamnější přístavy na dolním toku Labe. Těží ze své polohy, neboť leží v ústí řeky do moře a také při kanálu, který spojuje Severní a Baltské moře. Ročně se v přístavu přeloží více než deset milionů tun zboží.
Aktuálně
PRAHA (25.3.) – Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) prosadil na vládě kompletní výměnu správní rady Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která má celkem sedm členů. Nově v ní zasednou například první náměstek ministra dopravy Milan Feranec (ANO) nebo poslanec za ČSSD Jaroslav Foldyna. Informoval o tom mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.
Na mezinárodním veletrhu CeMAT 2014 v květnu představí hamburská společnost Jungheinrich světové veřejnosti kompletně inovovanou generaci vysokozdvižných vozíků, poháněných spalovacím motorem. Tyto vozíky vyráběné v Německu se vyznačující univerzálním využitím, spolehlivostí a robustní konstrukcí a dosahují nadprůměrného výkonu překládky při současně nízké spotřebě paliva.
ÚSTÍ NAD LABEM (20.3.) – Vysoké ztráty způsobuje lodním dopravcům nedostatek vody, kvůli němuž nemohou vyplout. Nízká hladina zastavila lodní dopravu na Labi 20. února. Potvrdil to spolumajitel společnosti EVD Lukáš Hradský. Komplikace to přináší i firmám, které své zboží po Labi běžně doručují. Problém je podle podnikatelů v lodní dopravě také nedostatečná údržba vodní cesty.
Ministerstvo dopravy
MD: Bez dohody se sousedními státy nemá smysl investovat do kanálu D-O-L
PRAHA (20.3.) – Náklady na desítky studií k plavebnímu kanálu Dunaj-Odra-Labe (D-O-L) byly od roku 1998 už 20 milionů korun. Zatím ale neexistuje konsenzus okolních zemí, zdali skutečně stavbu chtějí. „Dokud není mezinárodní dohoda, nemá smysl do této obří stavby dále investovat,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař. Ten nedávno oznámil, že pozastaví pětadvacetimilionový tendr na studii proveditelnosti k vodnímu dílu, který vypsal jeho předchůdce Zdeněk Žák.
PRAHA (20.3.) – K zásadnímu omezení dopravy dojde od pondělí 24. března 2014 na dálnici D1. Zhotovitelé na úsecích 09 a 14 začnou se stavbou pevných provizorních svodidel. Provoz bude ve směru na Prahu veden v jednom jízdním pruhu. V pátek 28. března pak budou stejné práce zahájeny na úseku 05, přičemž v neděli 30. března budou přípravné práce přerušeny. Na uzavřené druhé polovině dálnice pak následně začne výměna cementobetonového povrchu a výstavba nových dálničních nadjezdů.
HORNÍ PLANÁ (19.3.) – V úseku Horní Planá – Černý Kříž začala modernizace šumavské železniční tratě spojující Volary s Českými Budějovicemi. Bude vyměněno elektronické zabezpečení trati, opraveny čtyři ocelové mosty a v zastávkách vzniknou nová nástupiště. Celkové náklady na obnovu 104 let staré lokálky přijdou na 1,3 miliardy korun. Informoval o tom mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jakub Ptačinský.
Oprava komunikace
Celková rekonstrukce uzavře frekventovanou silnici mezi D1 a Říčany
PRAHA (19.3.) – Frekventovanou silnici z Říčan u Prahy k dálnici D1 čeká rozsáhlá rekonstrukce, která způsobí komplikace v dopravě. Příští týden v pondělí začnou stavební úpravy v tříkilometrovém úseku od D1 po křižovatku s Lipanskou ulicí, které potrvají přes dva měsíce. Opravu za 28 milionů korun financují Středočeský kraj a EU. Řidiči musejí počítat s kompletní uzavírkou.
PRAHA (17.3.) – Zvýšit hladinu na dolním Labi bez plavebního stupně nepůjde. Vyplývá to ze studie Ředitelství vodních cest (ŘCV). Do léta chce organizace, která staví dopravní stavby na řekách, předložit ministerstvu životního prostředí přepracovanou dokumentaci k projednání vlivu stavby na životní prostředí (EIA). „Ta je nezbytné pro další přípravu stavby,“ řekl mluvčí ŘVC Jan Bukovský.
PRAHA (17.3.) – Společnost DB Schenker zmodernizovala své pobočky v Tangeru a Casablance a tím rozšiřuje vysoké standardy kvality své evropské dopravní sítě na africkém kontinentu. Prostřednictvím Schenker Maroc SA poskytuje každodenní přímé spojení s terminály ve Španělsku, Francii, Německu a Itálii.