PRAHA – V neděli 30. března vstoupí na Letišti Václava Havla Praha v platnost nový letní letový řád. V nadcházející sezóně, která potrvá do 25. října, své služby v rámci pravidelné přepravy nabídne cestujícím 57 dopravců, jejichž letadla budou směřovat do 119 míst po celém světě. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku přibude osm nových dopravců a budou otevřeny linky do 15 nových destinací.
Aktuálně
Letiště Václava Havla Praha
Letní letový řád nabídne spojení z Prahy do 15 nových destinací
KOLÍN NAD RÝNEM/BONN – Společnost UPS (NYSE: UPS) oficiálně otevřela rozšířený evropský letecký hub na letišti v Kolíně nad Rýnem/Bonnu v Německu. Investice do rozšíření kolínského hubu ve výši 200 milionů USD představuje jednu z nejrozsáhlejších investic této firmy. Zařízení bude i nadále sloužit jako významná logistická křižovatka Evropy pro svět mezinárodního obchodu a exportu. Expanze, která trvala dva roky, již vytvořila dalších 200 pracovních míst. S více než 2500 zaměstnanci UPS zároveň upevňuje svoji pozici největšího zaměstnavatele na kolínském letišti.
Investice do dopravní infrastruktury
Resort dopravy chystá investice ve výši 54 miliard Kč zejména do železnice
PRAHA (25.3.) – Resort dopravy se letos chystá vypsat velké stavební zakázky za 54 miliard Kč. Větší část z toho, 38 miliard Kč, by měla připadnout na železniční stavby. Na Žofínském fóru to řekl ministr dopravy Antonín Prachař (ANO). Ještě během roku by se tak mohla začít soutěžit rekonstrukce zastřešení pražského hlavního nádraží, dále obnova trati mezi Smíchovem a Berounem přes Rudnou u Prahy, průjezd Brnem z Židenic do Maloměřic nebo rekonstrukce pražského Negrelliho viaduktu.
Mapa rizikových komunikací
Nejrizikovější komunikací v ČR je křižovatka u Lipníku nad Bečvou
PRAHA (25.3.) – Nejrizikovějším místem pro řidiče je v ČR křižovatka silnic I/47 a II/637, kam se řidiči dostanou po výjezdu z centra Lipníka nad Bečvou směrem na městskou část Trnávka, která vede dál na Olomouc. Za tři roky se tam stalo sedm vážných nehod. Vyplývá to z žebříčku nejčastějšího výskytu dopravních nehod, jejichž důsledkem bylo těžké zranění nebo úmrtí. Sestavila jej pojišťovna Allianz, jejíž Automapa vychází z údajů policejní databáze dopravních nehod.
BERLÍN (25.3.) – České a saské přístavy na Labi usilují o posílení lodní dopravy na této řece a zvýšení jejího podílu na přepravě zboží. Přispět by k tomu měla dohoda o spolupráci, kterou čeští a saští představitelé podepsali s přístavem Brunsbüttel, který leží v ústí Labe do Severního moře. Informoval o tom deník Hamburger Abendblatt. Brunsbüttel patří mezi nejvýznamnější přístavy na dolním toku Labe. Těží ze své polohy, neboť leží v ústí řeky do moře a také při kanálu, který spojuje Severní a Baltské moře. Ročně se v přístavu přeloží více než deset milionů tun zboží.
PRAHA (25.3.) – Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) prosadil na vládě kompletní výměnu správní rady Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která má celkem sedm členů. Nově v ní zasednou například první náměstek ministra dopravy Milan Feranec (ANO) nebo poslanec za ČSSD Jaroslav Foldyna. Informoval o tom mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.
Na mezinárodním veletrhu CeMAT 2014 v květnu představí hamburská společnost Jungheinrich světové veřejnosti kompletně inovovanou generaci vysokozdvižných vozíků, poháněných spalovacím motorem. Tyto vozíky vyráběné v Německu se vyznačující univerzálním využitím, spolehlivostí a robustní konstrukcí a dosahují nadprůměrného výkonu překládky při současně nízké spotřebě paliva.
ÚSTÍ NAD LABEM (20.3.) – Vysoké ztráty způsobuje lodním dopravcům nedostatek vody, kvůli němuž nemohou vyplout. Nízká hladina zastavila lodní dopravu na Labi 20. února. Potvrdil to spolumajitel společnosti EVD Lukáš Hradský. Komplikace to přináší i firmám, které své zboží po Labi běžně doručují. Problém je podle podnikatelů v lodní dopravě také nedostatečná údržba vodní cesty.
Ministerstvo dopravy
MD: Bez dohody se sousedními státy nemá smysl investovat do kanálu D-O-L
PRAHA (20.3.) – Náklady na desítky studií k plavebnímu kanálu Dunaj-Odra-Labe (D-O-L) byly od roku 1998 už 20 milionů korun. Zatím ale neexistuje konsenzus okolních zemí, zdali skutečně stavbu chtějí. „Dokud není mezinárodní dohoda, nemá smysl do této obří stavby dále investovat,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař. Ten nedávno oznámil, že pozastaví pětadvacetimilionový tendr na studii proveditelnosti k vodnímu dílu, který vypsal jeho předchůdce Zdeněk Žák.
PRAHA (20.3.) – K zásadnímu omezení dopravy dojde od pondělí 24. března 2014 na dálnici D1. Zhotovitelé na úsecích 09 a 14 začnou se stavbou pevných provizorních svodidel. Provoz bude ve směru na Prahu veden v jednom jízdním pruhu. V pátek 28. března pak budou stejné práce zahájeny na úseku 05, přičemž v neděli 30. března budou přípravné práce přerušeny. Na uzavřené druhé polovině dálnice pak následně začne výměna cementobetonového povrchu a výstavba nových dálničních nadjezdů.