18.6. – V rámci Národního centra „Průmysl 4.0“ byla založena platforma „Stavebnictví 4.0“, jejíž ambicí je spojit významná výzkumná pracoviště, zejména na technických univerzitách, s progresivními stavebními firmami a nabídnout prostor pro vzájemnou spolupráci. Bude se tak dít nejen v prostorách Českého institutu informatiky robotiky a kybernetiky ČVUT v Praze a v centru Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství v Praze, ale také na dalších pracovištích, zejména na VUT v Brně a VŠB-TU v Ostravě. Cílem je propagace a zavádění nových technologií včetně využití principů Průmyslu 4.0 do výstavby a zvýšení konkurenceschopnosti České republiky v této oblasti v evropském měřítku.
Aktuálně
18.6. – Dnes ve 22:00 hodin zahačíná oprava stavební a technologické části tunelů Lochkov a Cholupice na dálnici D0. Opravu bude realizovat sdružení Subterra + ELTODO, které ze 3 uchazečů o zakázku předložilo nejvýhodnější ekonomickou nabídku a práce provede za 176,9 milionů kč bez DPH. Celková doba pro dokončení díla uvedená ve smlouvě činí 20 týdnů. Mgr. Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR.
18.6. – Společnost Czech Airlines Technics (CSAT) začala poskytovat leteckým a leasingovým firmám těžkou údržbu letadel Airbus A320Neo Family. V hangárech pražského letiště dokončila první dvě revize, prvním zákazníkem byl švédský dopravce Novair. Firma v prvním čtvrtletí letošního roku začala poskytovat těžkou údržbu i letadlům typu Boeing 737 MAX.
18.6. – Aplikace Pozor tramvaj!, kterou od dubna testuje Dopravní podnik města Brna (DPMB), má nové funkce a přibyl také jeden přechodový hlásič. Aplikace upozorní chodce, cyklisty či řidiče na riziko střetu s tramvají. Za první dva měsíce zkušebního provozu si aplikaci stáhlo 1800 lidí, informoval dnes dopravní podnik v tiskové zprávě.
18.6. – Česká pobočka logistické společnosti Gebrüder Weiss v Jenči získala první místo v kategorii „Improvement of the year“ v rámci hodnocení partnerů evropské sběrné nákladní sítě System Alliance Europe. „Za tento úspěch vděčíme našim zaměstnancům, kteří v uplynulých měsících a za nejtěžších podmínek učinili naprosté maximum pro plynulou dodávku našich služeb zákazníkům v co nejlepší kvalitě. Jménem vedení společnosti bych jim za to rád poděkoval,“ řekl Harald Prohaska, Country Manager Gebrüder Weiss ČR.
18.6. – Podle výsledků průzkumu společnosti RAJA v oblasti elektronických obchodů patří mezi největší priority vedle ekologie a bezpečnosti také optimalizace nákladů na dopravu. Jak toho v reálu dosáhnout? Náklady na dopravu je možné ovlivnit zejména volbou vhodných obalových materiálů a správnou kalkulací přepravní ceny.
Právě vychází v DN č. 12
Eurowag nabízí pojištění odpovědnosti dopravce
21.6. – Pojištění odpovědnosti silničního dopravce je jeden z pilířů podnikání, který by měl podržet v situacích, kdy to dopravce potřebuje nejvíc. Zejména ve chvíli, kdy dojde k poškození nákladu, jeho znehodnocení nebo ke krádeži. V nejhorším případě může dojít i k nehodě. A právě pro tyto případy Eurowag pro své zákazníky nabízí pojištění, které je chrání před všemi těmito riziky.
17.6. – Evropská komise má v úmyslu investovat celkem 8 miliard EUR z rozpočtu EU na výzkum „Horizont Evropa“ do jedenácti výzkumných partnerství, která pomohou dosáhnout cíle Zelené dohody. Čtyři z těchto takzvaných naprogramovaných partnerství jsou zaměřena na udržitelnější dopravu.
17.6. – Dva a půl měsíce poté, co byla po uvíznutí v Suezském průplavu znovu uvolněna m/s Ever Given, zůstává plavidlo a jeho 18 000 TEu nákladu ve vazbě ze strany Úřadu pro Suezský průplav (SCA). Příští přezkumné řízení u egyptských soudů týkající se plavidla, které v současné době kotví v oblasti Velkých Hořkých jezer v kanálu, je naplánováno na 20. června. A zdá se, že vlastníci a SCA nejsou ani o krok blíže dohodě o výši kompenzace za zablokování kanálu.
17.6. – Poslanci při závěrečném hlasování o vládní novele drážního zákona rozhodnou mimo jiné o tom, za jakých podmínek bude moci Správa železnic povolit konzervaci železniční trati. Novelu včera Sněmovna projednala ve druhém čtení, kdy poslanci mohli přednášet své pozměňovací návrhy. Hospodářský výbor původně doporučil, aby trať bylo možné zakonzervovat, pokud po dva po sobě následující roky klesne počet jízd ročně pod 1500 u přepravy cestujících a pod 12 jízd ročně u přepravy nákladu. Vyvolalo to ale nesouhlas svazu obcí. Novější návrh poslance ANO Martina Kolovratníka proto snižuje limit počtu jízd na 300.