28.6. – Ve Švédsku byl zahájen zkušební provoz dvoukilometrového úseku elektrifikované dálnice pro nákladní vozidla. Projekt je založen na hybridních kamionech s pantografy, k jejichž dobíjení je využito elektrické vedení nad vozovkou. Elektrická nákladní vozidla spotřebují o polovinu méně energie než běžné spalovací motory a do budoucna by měly výrazně přispět ke snížení znečištění ovzduší. Hybridní kamiony byly vyvinuty ve spolupráci společností Siemens a Scania.
Aktuálně
28.6. – Společnost Škoda Transportation slavnostně představila nejmodernější lokomotivu Emil Zátopek, která je určená pro německého operátora Deutsche Bahn. První lokomotivy v současnosti absolvují sérii náročných testů na zkušebním okruhu ve Velimi. Plzeňská Škodovka celkem do Německa dodá šest těchto univerzálních lokomotiv. Hodnota zakázky je 2,6 miliardy korun.
28.6. – Společnost DHL zveřejnila 26 klíčových trendů, které by mohly zásadním způsobem ovlivnit logistiku v příštích pěti až deseti letech. Nejnovější „Logistics Trend Radar 2016“ (jde již o třetí vydání) přináší hloubkovou analýzu, přehled nových trendů a sledování tendencí zmíněných v předchozích výhledech, ať již lze pozorovat jejich oslabování, nebo nástup jako mainstreamu.
27.6. – České dráhy a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsaly smlouvu o převodu nádraží v hodnotě 3,3 miliardy korun. Státní správce kolejí tím získá zhruba 1500 nádražních budov včetně 316 zaměstnanců, kteří se o ně starají. Fyzicky nabude převod části závodu Českých drah účinnosti k 1. červenci, řekl předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek.
27.6. – Do Panamského průplavu, rozšířeného po devítileté rekonstrukci, vplula první loď. Mohutné čínské plavidlo s devíti tisíci kontejnery se vydalo na cestu za zvuku orchestrů a jásání tisíců lidí s panamskými vlajkami. Gigantická stavba, která stála přes 5,25 miliardy USD (asi 131 miliard Kč), umožní proplout lodím až s třikrát větší kapacitou než dosud.
27.6. – Odchod Velké Británie z EU a následná změna imigračních zákonů by mohly pomoci českým silničním dopravcům při cestách do této ostrovní země. V nejbližších měsících ale změnu režimu na hranicích tuzemští osobní i nákladní dopravci neočekávají. Vyplývá to z vyjádření českých dopravců.
27.6. – Dcera hamburské HHLA Metrans váží kontejnery. Až 1. července nová ustanovení úmluvy Solas předepíší, že všechny námořní kontejnery musí mít před naložením certifikovaně zjištěnou celkovou hmotnost, nabídne dceřiný podnik společnosti HHLA Metrans vážení jako svou službu. A to nejen v přístavu Hamburk, ale i na jejích celkem jedenácti terminálech v přístavním zázemí. Nákladní silniční soupravy, naložené kontejnery, budou moci najíždět na vážící zařízení, které je příslušně podle předpisu certifikováno.
27.6. – Spedice BTK (Befrachtungs- und Transportkontor) z Rosenheimu již řadu let usiluje o rozšíření portfolia služeb nad rámec klasické dopravy. „Míříme do logistiky, která je pro nás ovšem mnohem více, než jen skladování,“ uvedl předseda představenstva BTK Josef Heiß. Podnik v loňském roce vytvořil zisk ve výši 63 milionů €, z toho dva miliony € připadly na logistiku. Heiß chce podíl logistických aktivit výrazně posílit.
27.6. – V závěru měsíce května 2016 se v Bernu (Švýcarsko) uskutečnilo 6. zasedání stálé skupiny RID, které zpracovalo poslední drobné změny do Řádu pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečných věcí, který bude platit od 1. ledna 2017. Jednalo se o změny přijaté Společným zasedáním ADN / ADR a RID, jakož i změny společné pro silniční přepravu nebezpečných věcí přijaté na 100. zasedání WP 15 na počátku května 2016.
24.6 – Hospodářská komora České republiky se připojila k protestu proti zákonu o minimální mzdě, který zavedlo loni Německo a od letošního července vstoupí v platnost i ve Francii. Podle komory jde o způsob, jakým chtějí obě země vytlačit ze svého trhu levnější dopravce. Proti ochranářským opatřením Francie a Německa už dříve vystoupil ministr dopravy Dan Ťok nebo sdružení dopravců ČESMAD Bohemia.