SŽDC letos chystá modernizaci důležitých tratí

SŽDC letos chystá modernizaci důležitých tratí

Na konci letošního roku by mohla začít modernizace železniční trati Veselí nad Lužnicí – Tábor, jejíž náklady budou činit 3,1 miliardy Kč. Letos začne také modernizace trati Sudoměřice – Votice, stavba potrvá do roku 2021 a náklady dosáhnou 4,3 miliardy Kč. Oznámil to mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor se týká úseků Veselí – Doubí a Soběslav – Doubí. Zahájení zadávacího řízení plánuje SŽDC na červen. „V případě, že se nikdo neodvolá a budeme soutěžit v červenci a jestliže budou příznivé klimatické podmínky, mohli bychom letos v prosinci zahájit stavbu. Ale je to všechno v teoretické rovině,“ řekl mluvčí.

Jde o modernizaci trati a dvoukolejnou přeložku. Délka koridoru je 8,8 kilometru, plánovaná rychlost na trati 160 kilometrů v hodině a intenzita dopravy 118 vlaků denně. Zahrne i výstavbu šesti železničních mostů, šesti silničních mostů, jednoho železničního tunelu dlouhého 370 metrů a přeložky silnic včetně polních cest. Vzniknou také protihlukové stěny.

V letošním roce má začít i modernizace trati Sudoměřice – Votice, která potrvá do roku 2021 a bude stát 4,3 miliardy. Dosud jednokolejná trať bude mít koleje dvě, součástí budou tunel Mezno dlouhý 840 metrů a tunel Deboreč dlouhý 660 metrů. Vznikne několik mostů, pět nových železničních zastávek a jedna stanice. „Celá stavba se nachází v převažujícím rozsahu mimo dosud zastavěné území,“ řekl Marek Illiaš.

Další rekonstrukce už za pár týdnů

V únoru začne také rekonstrukce úseku Ševětín – Dynín, přičemž zadavatel očekává, že práce potrvají do prosince roku 2019. Náklady rekonstrukce by měly dosáhnout 629 milionů Kč. Přesunou se nástupiště ve stanici Neplachov, nová nástupiště dostane i stanice Dynín. „Úsek je sice dvoukolejný, ale neodpovídá parametrům koridorové tratě. Dostane nový železniční spodek i svršek a trakční vedení,“ popsal mluvčí SŽDC. Traťová rychlost se zvýší až na 160 kilometrů za hodinu s budoucím výhledem až na 200 kilometrů v hodině. Jde o další část modernizace IV. koridoru.

Asi 180 milionů Kč bude stát zavedení digitálního rádiového systému v úseku Votice – České Budějovice. Začít se má v říjnu, práce potrvají do října roku 2020. Jde o obdobu veřejné mobilní sítě se zvláštními požadavky na kvalitu rádiového spojení podle mezinárodních železničních specifikací.

Letos v prosinci také začne zadávací řízení opravy mostu na trati Tábor – Písek na kilometru 41,791. Firma počítá s náklady 220 milionů Kč. Od září do prosince potrvá rekonstrukce českobudějovické budovy SŽDC, jež bude stát 112 milionů Kč. „Rozšíří se pro kapacity lidí, kteří momentálně sedí v komerčních nájmech, naše profese jsou teď v několika objektech, třeba naši geologové, geodeti, všichni budou sedět na jednom místě,“ řekl Marek Illiaš

(čtk)

spinner