​ČD staví v Brně novou halu, údržba vlaků se zkrátí o třetinu

​ČD staví v Brně novou halu, údržba vlaků se zkrátí o třetinu

25.4. - Zaměstnancům Českých drah nyní trvá údržba pětivozového vlaku InterPanter v brněnském depu v Maloměřicích zhruba šest až osm hodin, od října příštího roku by to mělo být jen čtyři až pět hodin. V tu dobu by měla být hotová nová opravárenská hala, kam se téměř 140 metrů dlouhá jednotka vejde celá. Dosud se musí postupně posunovat halou, která je původně určená pro údržbu lokomotiv, v úterý to řekl vedoucí odboru údržby v Depu kolejových vozidel Brno Miroslav Pražák.

Stavba za 219 milionů začala v depu v březnu. Dělníci zatím odstranili některé koleje. „Aby se mohla začít hloubit stavební jáma, tak je nutné udělat objízdnou trasu depem. Na tom se pracuje, mění se konfigurace kolejiště,“ řekl Jiří Kaňa. I po dobu stavby je potřeba zachovat plynulý průjezd depem.

Jelikož nejbližší podobné správkárenské kapacity jsou v Bohumíně a v Praze, uvažuje se o stavbě další haly, pro kterou je v Brně místo. Haly budou mot být využity při údržbě vlaků, které si koupí v nejbližších letech Jihomoravský kraj a které chce pronajímat dopravci vybranému v soutěži. „Zatím není rozhodnuto, jaké vlaky to budou. Jelikož výrobci mají zabezpečit i údržbu, tak se s nimi již uskutečnila předběžná jednání. Jedná se o záležitost, kterou řeší generální ředitelství,“ uvedl Miroslav Pražák. Nové vlaky a nový dopravce mají jezdit na jižní Moravě od roku 2023.

(čtk)

spinner