Výrobce STILL inovoval vysokozdvižný vozík řady RX 60-25/32

Výrobce STILL inovoval vysokozdvižný vozík řady RX 60-25/32

Rekordní zrychlení, rychlost jízdy až 21 km/h a další vylepšení rychlostí zdvihu. To jsou jen některé z nových vlastností vozíku RX 60 ve třídě nosnosti 2,5 až 3,5 tuny. Kabinu a ovládací prvky lze navíc optimalizovat tak, aby poskytovaly řidiči potřebný komfort. Inovovaný vozík lze využít k nakládání a vykládání nákladních vozidel z boku, k horizontální přepravě nákladových jednotek, ke stohování do regálů s výškami zdvihu až 7390 mm, k vychystávání a k přípravě zboží.

„S novým elektrickým vysokozdvižným vozíkem konstrukční řady RX 60-25/35 nastavuje STILL nové standardy v e-mobilitě u manipulační techniky. Podařilo se nám s využitím energeticky efektivních technologií vyvinout elektrický vysokozdvižný vozík pro práci venku a uvnitř budov, který má nosnost až 3,5 tuny a je extrémně výkonný a agilní. Sledujeme trend k většímu počtu bezemisních elektrických vysokozdvižných vozíků a podporujeme zákazníky v realizaci jejich strategií zelené logistiky a dosahování cílů trvale udržitelného rozvoje. Díky novým výkonnostním hodnotám konstrukční řady RX 60, kterou vyrábíme v Hamburku, již neexistuje důvod, proč nevyužívat elektrický vysokozdvižný vozík,“ vysvětlil obchodní ředitel firmy STILL Thomas A. Fischer. V rámci konstrukční řady si mohou zákazníci aktuálně vybírat z celkem sedmi modelů se standardní a dlouhou verzí rámu a s variantami zvedacího zařízení teleskopické/Niho a triplex. Výrobce vyvinul také variantu se vzdáleností těžiště břemene 600 mm a tím vyšší zbytkovou nosností, která je vhodná pro přepravu palet podélně, přepravu neskladných a těžkých břemen nebo pro použití s přídavnými zařízeními.

Nová koncepce pohonu v přední nápravě sází na dva bezúdržbové trojfázové elektromotory pracující s napětím 80 V. Ve standardní verzi poskytuje každý z motorů výkon 8,5 kW, na přání je k dostání hnací náprava High Performance s výkonem 2 × 10,5 kW. Společnost STILL tak zvýšila výkon pojezdového motoru o 40 procent při současném zvýšení energetické efektivity. Umožnilo to využití nového měniče a inovativní konstrukce s velmi krátkou dráhou přenosu výkonu mezi měničem, oběma hnacími motory a motorem čerpadla. Díky novému aktivnímu chlazení s robustními a na údržbu nenáročnými ventilátory je zaručena vysoká tepelná stabilita i při maximálním výkonu překládky, což umožňuje i dlouhodobý provoz v režimu Sprint.

(mna)

Foto: STILL

spinner