​Řada OptiTrack je dostupná i v dalších konfiguracích

​Řada OptiTrack je dostupná i v dalších konfiguracích

Řada OptiTrack značky Renault Trucks se rozšiřuje. Tento systém umístěný v nábojích předních kol umožňující vozidlu díky hydraulickým motorům další dočasný pohon a více hnací síly je nyní nabízen pro modely Renault Trucks řady C nově také v konfiguracích 8 x 4 a 8 x 2*6. OptiTrack je technologie, kterou Renault Trucks vyvíjí a zdokonaluje již od roku 2009 s cílem zvýšit hnací sílu vozidla a zároveň zachovat jeho vysoké užitečné zatížení a nízkou spotřebu paliva.

OptiTrack, který je nyní k dispozici pro model Renault Trucks C v konfiguraci 8 x 4 (s motorem DTI 11 a 13) a 8 x 2*6 (s motorem DTI 11), nabízí vozidlu dočasný pohon druhé přední nápravy díky dvěma hydraulickým motorům integrovaným do nábojů předních kol. Tento systém umožňuje dočasný pohon kol přední nápravy ve chvíli, kdy to situace vyžaduje, přičemž na rozdíl od konvenčního řešení pohonu všech kol přispívá k vyššímu užitečnému zatížení, snižování spotřeby pohonných hmot a nákladů na údržbu.

Nově je OptiTrack k dispozici pro další dvě konfigurace, čímž pokrývá většinu konfigurací vozidel používaných ve stavebních oborech: 4 x 2, 6 x 4, 6 x 2*4, 8 x 2*6 a 8 x 4 (levostranné řízení). Zákazníci tak mají možnost vybrat si vozidlo s větší mobilitou, vyšším užitečným zatížením a lepší spotřebou paliva, pokud jejich činnost nevyžaduje permanentní pohon všech kol.

Výjimečná hnací síla již při startu

Jediným zmáčknutím ovladače na přístrojové desce řidič aktivuje nebo deaktivuje systém pro jízdu vpřed nebo vzad. OptiTrack je k dispozici od rychlosti 0 km/h a vypne se automaticky při rychlosti vyšší než 25 km/h. Systém je připojen přes pomocný pohon od motoru a ponechává tak zcela k dispozici další pomocné pohony převodovky. OptiTrack doplňuje robotizovaná převodovka Optidriver, kterou jsou sériově vybaveny všechny modely Renault Trucks. Pro optimální bezpečnost je systém OptiTrack nově kompatibilní s hydraulickým retardérem Voith.

Větší užitečné zatížení

Renault Trucks C OptiTrack umožňuje zdolávat náročné situace a současně si zachovává vyšší užitečné zatížení v porovnání s vozidlem s pohonem všech kol (rozdíl přibližně 600 kg). V porovnání s řadou Euro 5 Renault Trucks snížil jeho hmotnost o 90 kg. Díky optimalizované hmotnosti nezatíženého vozidla tak modely řady Renault Trucks C nabízejí velké užitečné zatížení.

Důraz na bezpečí

Volbou modelu OptiTrack zvyšují dopravci podle výrobce produktivitu svého vozidla: zajistí bezpečné plnění úkolu svého řidiče bez ohledu na počasí a optimalizují spotřebu paliva. Velká pozornost je věnována i pohodlí řidiče. Díky snadnému ovládání umožňuje systém řidiči zdolat bezpečně i náročné situace. K většímu pohodlí přispívá také nižší výška podvozku v porovnání s vozidlem s pohonem všech kol, díky čemuž je přístup do kabiny snadnější a celá souprava stabilnější.

S nabídkou OptiTrack pro Renault Trucks C, nově také k dispozici s motorem DTI 13 a společně s robotizovanou převodovkou Optidriver a retardérem Voith, nabízí Renault Trucks svým zákazníkům, zvláště v horských oblastech, užitečného pomocníka pro plnění jejich náročných úkolů. 

(lan)

spinner