Pierre Lahutte (IVECO): „Prodáváme skvělá vozidla, musíme mít i vynikající servis“

Pierre Lahutte (IVECO): „Prodáváme skvělá vozidla, musíme mít i vynikající servis“

První zářijový víkend se na závodním okruhu v Mostě uskutečnily závody tahačů Czech Truck Prix, kterých se pravidelně účastní i značka IVECO. Letos je navštívil i její prezident Pierre Lahutte, který zde podepsal smlouvu o založení prvního centra IVECO Truck Service v České republice. Při této příležitosti jsme s ním i krátce hovořili.

„Letos jste představili nový model Stralis (viz DN 17/16), k vidění je i zde v Mostě. Co si od něj slibujete?“

„Je to naprosto nové vozidlo se zcela novým pohonným ústrojím. Na konci srpna jsme od společnosti TÜV získali certifikaci, že má o 11,2 procenta nižší spotřebu paliva než jeho předchůdce, což je obrovské zlepšení. Náklady na naftu představují pro dopravce jednu z největších položek a myslím si, že stralis dopravcům v současné době nabízí nejvýhodnější ekonomiku spotřeby. A o nový model je velký zájem i v České republice, která je pro nás velice specifickým trhem, protože jsme zde největším výrobcem těžkých vozidel. Jsem rád, že mohu být dnes i zde v Mostě. Do naší přítomnosti jsme hodně investovali, protože tyto závody pokládáme za dobrou příležitost, jak představit nová vozidla, vysvětlit zákazníkům vše nové a jaké benefity jim nové modely mohou přinést, především v úsporách, větší ziskovosti a konkurenceschopnosti. V České republice máme velké ambice. Jsme národní výrobce, investujeme do zdejšího trhu a chceme zde být ještě silnější.“

„Kolik vozidel chcete letos v ČR prodat?“

„V letošním roce chceme v České republice registrovat tisíc nových těžkých nákladních vozidel. Není to však jen o prodeji, ale i hodně o servisu. Právě před chvílí jsme na našem stánku v areálu závodního okruhu podepsali dohodu o zřízení našeho prvního Truck Station v ČR. Rozvíjíme tento koncept specializovaných provozů, kterými podporujeme dopravce v jejich podnikání, v celé Evropě a Česká republika má tu výhodu, že je depem pro celou východní Evropu. K rozvoji silné sítě je třeba to nejlepší servisní zázemí. Když prodáváme skvělá vozidla, musíme mít i vynikající servis.“

„Zmínil jste se o vaší výrobě v České republice, tedy o vašem závodě ve Vysokém Mýtě. Jaké jsou vaše plány na trhu s autobusy v České republice?“

„Do českého závodu ve Vysokém Mýtě hodně investujeme, abychom zvýšili jeho produkci. Do konce letošního roku v něm chceme vyrábět osmnáct autobusů denně a hodláme růst ještě více. Mimo jiné v něm budeme vyrábět i nový autobus, od kterého si slibujeme další obchodní příležitosti.“

„Jak jste spokojen s prezentací vaší značky na závodním okruhu v Mostě?“

„Nejde jen o samotnou soutěž, ale i o naši přítomnost zde a o možnost setkat se s našimi zákazníky při tak zajímavé a neformální události, jakou závody tahačů bezpochyby jsou. Je to velice příjemné i užitečné pro obě strany a jsem rád, že jsme této příležitosti mohli plně využít.“

Milan Frydryšek

spinner