30.5. – Středočeský kraj bude v okolí Mníšku pod Brdy u Prahy testovat deset autobusů s vodíkovým pohonem. Cestující by měly začít vozit v prosinci 2024. Náklady budou kolem 240 milionů korun, většinu má pokrýt evropská dotace. Krajští zastupitelé jednomyslně schválili memorandum o spolupráci na projektu mezi organizací Integrovaná doprava Středočeského kraje, společností ČEZ a dopravní firmou Martin Uher bus.
Aktuálně
30.5. – Nízkonákladová letecká společnost Norwegian Air, která se zotavuje z úpadku vyvolaného pandemií, si objednala 50 letadel Boeing 737 MAX. Na dalších 30 má opci, oznámila firma, která je největším leteckých dopravcem v Norsku. Finanční podmínky transakce nesdělila.
30.5. – Čekací lhůty na nová auta dále rostou. Od března 2022 se prodloužily v průměru o dva měsíce. Na některé modely budou Češi čekat až rok a čtvrt. Automobilky navíc kvůli nedostatku některých dílů, především čipů a kabelových svazků, pozastavují výrobu. Zejména u vozů nižších tříd a u dealerů tak rychle mizí skladové vozy. Pro řidiče tak zůstává jednou z mála možností, jak dnes ihned přijít k novému autu operativní leasing, řekl Aleš Polák, generální ředitel leasingové společnosti Arval.
30.5. – Egypt podepsal smlouvu s železniční a dopravní divizí průmyslové společnosti Siemens a jejími partnery na výstavbu přibližně 2000 kilometrů vysokorychlostní železnice. Divize Siemensu má v projektu podíl v hodnotě 8,1 miliardy eur (200 miliard Kč).
29.5. – Více než sto různých nostalgických jízd v různých koutech České republiky je připraveno v rámci nabídky ČD NOSTALGIE. Množství z akcí patří již k pravidelným opakovaným událostem sezóny. V čele historických vlaků se objeví parní lokomotivy i vozidla mladší elektrické a motorové trakce. Kdo nechce čekat na některou z jízd a touží si prohlédnout historické vlaky, ten může zamířit do muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka, které je v letní sezóně otevřeno každý den.
29.5. – Malá sportovní plavidla můžou nyní snadněji překonávat hráz Orlické přehrady na řece Vltavě. Umožní jim to modernizovaný lodní výtah, který uvedl do provozu ministr dopravy Martin Kupka spolu se zástupci Povodí Vltavy a firmy Metrostav. Modernizace vyšla na 122,4 milionu korun, peníze na ni poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.
29.5. – Společnost CzechToll, která provozuje mýtný systém v Česku, má blízko k zakázce na vybudování nového mýtného systému na Slovensku. Slovenský správce dálnic NDS ji označil za vítěze tendru v celkové předpokládané hodnotě 41,8 milionu eur (zhruba jedna miliarda korun) bez daně z přidané hodnoty, vyplývá z oznámení NDS.
28.5. – Na Letiště Václava Havla Praha přistála zpět společnost Delta Air Lines a obnovila tak jediné přímé letecké spojení mezi Českou republikou a Spojenými státy. Cestující na letech v obou směrech téměř kompletně naplnili dostupné kapacity, což dokládá zájem o novou linku – první ze strany společnosti Delta za více než dva roky.
28.5. – Cizinci ode včerejška tankují u čerpacích stanic v Maďarsku výrazně dráž než domácí. Za pohonné hmoty musejí zaplatit tržní cenu, zatímco místní dál využívají pevně stanovenou cenu úřední, která je snížená. Nařízení, které ruší pro auta se zahraniční poznávací značkou možnost tankovat stejně levně, se ve čtvrtek před půlnocí objevilo v maďarském úředním věstníku.
28.5. – České dráhy převzaly od RSL další tři lokomotivy Siemens Vectron. V příštích týdnech národní dopravce rozšíří provoz Vectronů v západních Čechách. „Podle plánu pokračujeme v obnově našeho lokomotivního parku. V oblasti elektrických traťových lokomotiv se u nás prosadily moderní stroje Siemens Vectron. Od společnosti RSL si můžeme pronajmout až 50 těchto moderních evropských lokomotiv a sami jsme přímo u společnosti Siemens objednali dalších 50 strojů, které budou nejrychlejšími dnes vyráběnými lokomotivami Evropy. Jsou vybaveny moderní technikou včetně mobilní komunikace GSM-R nebo zabezpečovacího systému ETCS. Během deseti let chceme do obnovy vlaků investovat až 100 miliard korun,“ řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.