2.8. – Společnost GO! Express & Logistics nově zavedla garantovaný servis GO! Ranní doručení také na Slovensku. Rozšířila tak možnost doručování následující pracovní den mezi 8:00 a 10:00 nejen do krajských měst v České republice, ale i v sousedním Slovensku.
Aktuálně
2.8. – Expandovat na Balkán a získat zde významné postavení. Toto je nejnovější cíl BUDAMAR LOGISTICS. Slovenské společnosti, která patří mezi nejvýznamnější hráče na trhu s mezinárodní železniční přepravou. „Pro tento krok jsme se rozhodli z jasného důvodu. V balkánských zemích probíhá liberalizace železniční dopravy. A my tady vidíme velkou příležitost, "objasňuje předseda představenstva BUDAMAR LOGISTICS Peter Malec. Jak dále dodává, lákadlem je samozřejmě i velikost i atraktivita trhu.
2.8. – Královéhradecký kraj zadá zajištění dotované linkové autobusové dopravy od 1. ledna 2017 bez otevřené soutěže takzvaným jednacím řízením bez uveřejnění (JŘBU). Pro uzavření smlouvy kraj již oslovil 13 stávajících dopravců. Potvrdila to mluvčí hejtmanství Martina Götzová.
2.8. – Do dvou let by mohli cestující platit bezkontaktní platební kartou v celé pražské MHD. Uvedla to primátorka Adriana Krnáčová při slavnostním zahájení pilotního provozu platby jízdného kartou na jedné z pražských tramvajových linek. Liberec tuto službu zavedl jako první v Česku už před dvěma lety. Stejnou možnost už mají také lidé v Plzni, Brně či Ostravě.
2.8. – Prezident ruských státních drah RŽD Oleg Bělozerov a předseda představenstva čínské železniční společnosti China Railways Sheng Guangji podepsali dohodu o rozsáhlé strategické spolupráci. Význam události podtrhla přítomnost ruského prezidenta Vladimira Putina a čínského prezidenta Si Ťin-pching při slavnostním podpisu v Pekingu 25. června 2016. Obě strany vyjádřily zájem na společné realizaci projektu Euroasijské ekonomické unie a ekonomické zóny “Hedvábná stezka” (Silk Road Economic Belt).
1.8. – Rychlíky na trati z Plzně do Mostu bude od letošního prosince na dalších deset let zajišťovat soukromý dopravce GW Train Regio. Ministerstvo dopravy k přímému zadání přistoupilo poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pravomocně zrušil výběrové řízení, sdělil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Evropské právo tento postup umožňuje. České dráhy, které zde dosud jezdí, tak sice uspěly s návrhem na zrušení soutěže, přesto o provoz vlaků na lince přijdou.
29.7. – Celkové předepsané pojistné členů České asociace pojišťoven (ČAP) meziročně vzrostlo o zhruba 1,2 miliardy Kč, což odpovídá dvouprocentnímu růstu. Za pozitivním vývojem pojistného trhu v prvním pololetí nadále stojí neživotní pojištění, které meziročně posílilo na svém objemu o přibližně 4,5 procenta, a opět se tak stalo dynamičtějším segmentem. I životní pojištění, které v posledních dvou letech výrazněji oslabovalo, však zmírnilo pokles, a to z 3,4 procenta v prvním čtvrtletí na 2,2 procenta.
29.7. – Zaměstnanci mohou nyní počítat až se čtyřnásobně vyšším odškodněním za pracovní úrazy. Největší podíl (45%) na celkové úrazovosti má přitom zpracovatelský průmysl, jak ukazují nejnovější data Státního úřadu inspekce práce. Nejvíce smrtelných úrazů pak připadá na stavebnictví. Nová pravidla pro odškodnění úrazů loni přineslo příslušné nařízení vlády a upravují zejména bolestné a náhrady na snížené uplatnění.
29.7. – Mezinárodní logistický provider DACHSER Czech Republic uspořádal pro společnost NCH Europe workshop o problematice chemické logistiky. Zaměstnanci z Evropského distribučního centra NCH Europe, světové jedničky v oblasti chemických produktů pro průmyslové, obchodní a institucionální využití, měli možnost prohloubit své znalosti o specificích logistiky chemického zboží, přepravách dle dohody ADR a další legislativě.
29.7. – Společnost DHL popsala 26 důležitých trendů, které by mohly mít vliv na odvětví logistiky v horizontu nadcházejících pěti až deseti let. Studie DHL Logistics Trend Radar 2016 je třetím vydáním průkopnické řady, která představuje zcela nové trendy, sleduje další vývoj trendů popsaných v předešlých vydáních a všímá si také trendů, které od roku 2013, kdy byla zveřejněna první studie, ustoupily do pozadí nebo se dokázaly prosadit v širokém měřítku.