31.8. – Irské nízkonákladové aerolinky Ryanair zavedou z Prahy dvě nové linky do britského Liverpoolu a sicilského města Trapani. V létě příštího roku tak bude dopravce z Prahy provozovat sedm přímých spojení. Ryanair na dnešní tiskové konferenci představil letní letový řád 2017. Aerolinky již dříve oznámily, že od konce října budou jednou denně létat do Říma a Milana (Bergamo).
Aktuálně
31.8. – Největší jihokorejský kontejnerový přepravce Hanjin Shipping požádá soud o nucenou správu. Věřitelé totiž firmě odmítli nadále poskytovat finanční podporu. Sedmý největší kontejnerový přepravce světa také oznámil, že některé přístavy od Číny až po Španělsko začaly odpírat přístup jeho plavidlům. Obávají se, že zadlužená společnost nebude schopna uhradit příslušné poplatky.
31.8. – Vláda schválila návrh na zavedení expresních vlaků z Prahy do Lince. Potvrdil to ministr dopravy Dan Ťok. Čtyři páry expresních spojů by ročně měly přijít na zhruba 85 milionů korun. Zkrácení jízdní doby na přibližně čtyři hodiny podle ministerstva dopravy zatraktivní železniční spojení mezi ČR a Horními Rakousy. Zároveň by se podle předpokladů resortu měl zvýšit i počet cestujících na trase z Prahy do Tábora a Českých Budějovic.
31.8. – V Ženevě na 48. zasedání Podvýboru pro přepravu nebezpečných věcí pokračovali experti na přepravu nebezpečných věcí OSN na přepracovávání 20. vydání Vzorových přepisů OSN. Zaměřili se hlavně na otázky klasifikace, obaly, kontejnery a označování.
31.8. – S integrací UTI-Group jde dánský logistický koncern DSV rychleji kupředu než se očekávalo. Pět měsíců po převzetí se mohl deficit UTI neutralizovat. Řekl to šéf DSV J. B. Andersen počátkem srpna při předložení pololetní bilance. Byl rovněž spokojen s pokrokem ve společném řízení útvarů a systémů IT. Současný celkový stav pracovníků k řízení je 44 tisíc. Před převzetím UTI měl DSV 22 600 zaměstnanců.
30. 8. – Asociace krajů ČR (AKČR) chce jednat o čerpání 18 miliard korun z evropských prostředků na nákup nových regionálních vlaků s premiérem Bohuslavem Sobotkou a dalšími předsedy stran vládní koalice. Asociace totiž nesouhlasí se záměrem ministra dopravy Dana Ťoka využít evropské dotace k nákupu železničních vozidel, které by stát následně pronajímal soukromým dopravcům vzešlým z výběrových řízení na provoz linek. Informoval o tom Miloš Němeček z Asociace krajů. Ministerstvo dopravy kritiku odmítá.
30.8. – Středočeská část dálnice D3 spojující Prahu s jihem by se podle ministra dopravy Dana Ťoka mohla začít stavět zhruba za čtyři roky. Bylo dokončeno řízení EIA, tedy posouzení vlivu staveb na životní prostředí, a zpracovává se dokumentace pro územní rozhodnutí. Podle ministra se má rychle pokračovat ve všech krocích a pracovat paralelně, ne úsek po úseku. Ťok to uvedl na schůzce se starosty v Benešově.
30.8. – Ministerstvo dopravy uzavřelo dodatek ke smlouvě se společností Kapsch o pokračování správy mýtného systému na maximálně tři roky za 5,27 miliardy korun. Součástí ceny je provoz mýtných bran za čtyři miliardy korun, poskytnutí součinnosti při předávání systému novému provozovateli, nákup nových palubních jednotek a zavedení služby jednotného evropského mýta (EETS).
30.8. – Pro zvýšení bezpečnosti provozu se v tunelu Klimkovice na D1 u Ostravy instaluje kamerový systém pro měření úsekové i okamžité rychlosti. Pro montáž technologie se využijí plánované pravidelné servisní odstávky tunelu, nejbližší připadne na počátek října, finální na polovinu listopadu, v tunelu v té době bude zachován obousměrný provoz v jedné tunelové troubě.
30.8. – Ministerstvo dopravy připravuje novou soutěž na poradce státu pro realizaci projektu PPP na dálnici D4. Kulatý stůl na téma zadávacích podmínek proběhne 13. září. Samotné vypsání soutěže ministerstvo plánuje na říjen tohoto roku. Cílem je, aby plánovaný termín dokončení výstavby D4 v úseku mezi Příbramí a Pískem do konce roku 2021 nebyl ohrožen.