4.9. – Nově postavené nádraží v České Lípě slouží veřejnosti a některé vlaky mohou jezdit rychleji. Umožnila to aktivace nového zabezpečovacího zařízení v železničním uzlu, díky kterému mohou vlaky v okolí stanice a směrem na Lovosice a Liberec jezdit až 120 kilometrů za hodinu. Výstavba nové odbavovací haly a modernizace nádraží, zabezpečení a tratí stály bezmála miliardu korun.
Aktuálně
1.9. – Společnost ČD Cargo realizovala za první pololetí roku 2017 zisk před zdaněním podle mezinárodních účetních standardů (IFRS) ve výši 496 milionů korun. Do konsolidovaného výsledku skupiny ČD pak segment nákladní dopravy přispěla čistým ziskem po zdanění ve výši 384 milionů korun. Za první pololetí letošního roku přepravila skupina ČD Cargo 32,2 milionu tun zboží.
„
1.9. – SILNIČNÍ DOPRAVA – Konkrétní pohled na stav vývoje svého elektro-trucku poskytl výrobce nákladních aut MAN odborným novinářům. Došlo k tomu na testovací trase mnichovské výrobny. Testovala se souprava, kterou tvořil tahač TGS s návěsem pro suchý substrát a nákladní vůz na bázi TGM se shrnovacími stěnami.
1.9. – Stát nabízí na prodej skoro 21 kilometrů dlouhou železniční trať mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí na Třebíčsku. Chce ze ni nejméně 94,68 milionu korun. Nabídky bude státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) přijímat do 29. září. Jemnická radnice ani spolek, který s podporou obcí udržuje osobní dopravu na trati, nyní o koupi neuvažují.
1.9. – Dálnice D8 by měla být po 20. září zprovozněna ve všech čtyřech pruzích na Prackovické estakádě. Po jednání Rady geotechnického monitoringu to řekli ministr dopravy Dan Ťok a generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa. Mostní estakáda bude i nadále monitorována a od jarní sezóny příštího roku ji čekají další úpravy.
29.8. – Budoucnost dopravy je podle Zelených v železnici. Ta má největší potenciál k výraznému zlepšení kvality a rychlosti. Stát by měl také reagovat na prudce rostoucí poptávku po osobní železniční dopravě. Ta například jen na trase mezi Prahou a Jihomoravským krajem zaznamenala mezi lety 2010 a 2016 nárůst o 272 procent. Celostátně v tomto období vzrostl počet cestujících na železnici téměř o 109 procent, jen za loňský rok jelo vlakem 179 milionů lidí.
29.8. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) představila pilotní projekty na oživení nádražních budov a jejich prostor, které do budoucna nemají pro obsluhu železnice využití. V prostějovském nádraží budou sídlit policisté, v Teplicích pak železničáři chtějí na nádraží přesunout sídlo finančního úřadu. Na tiskové konferenci to řekl náměstek generálního ředitele SŽDC Tomáš Drmola.
28.8. – Vnitrozemská vodní doprava je konkurenceschopná, protože může nabídnout výhodný poměr cena/výkon. K tomuto závěru dospěli účastníci panelové diskuse věnované možnostem dopravního spojení regionu Braunschweig se světovými trhy přes přístav Hamburk. Akce, kterou uspořádala společnost Hafen Hamburg Marketing (HHM) 10. srpna, ukázala především značný rozvojový potenciál vnitrozemské vodní dopravy i možnosti spolupráce s největším přístavním a logistickým podnikem v Hamburku, firmou HHLA (Hamburger Hafen und Logistik AG), a také závodem automobilky Volkswagen v Braunschweigu.
28.8. – Nákladní složka německé dráhy DB Cargo nabízí rychlejší přepravu do Norska a Švédska. Jednodušší, rychlejší a cenově výhodnější spojení umožnila radikální změna logistického konceptu: místo toho, aby bylo zboží v Norsku a Švédsku ve Skandinávii znovu přeloženo na místní prostředky, organizuje dánská regionální společnost DB Cargo celou přepravu k zákazníkům včetně přejezdu Skagerraku.
28.8. – Inovace se skloňují ve všech pádech a všude. Nejnovějším příkladem využití moderních technologií v Polsku je instalace betonových kolejových panelů GTB na důležitém železničním přejezdu na vytížené trase Rybnik – Buguszowice. Instalaci zajistila Infra Silesia, dceřiná společnost DB Cargo Polska. Přejezdové panely od německé firmy B+F výrazně šetří náklady na údržbu. Jejich instalace je relativně jednoduchá, rychlá a nenáročná.