25.8. – Brněnský internetový přepravce Zaslat.cz koupil dosavadního konkurenta ChytrýBalík.cz. Firma získala stoprocentní podíl. Obě strany se dohodly, že cenu nebudou komentovat. V tiskové zprávě to uvedl mediální zástupce Zaslat.cz Martin Chládek. Podle něj tím společnost posiluje své postavení na domácím trhu a hodlá letos utržit přes 40 milionů korun.
Aktuálně
25.8. – Ministerstvo financí navrhlo snížit resortu dopravy původně slíbený nárůst rozpočtu na dopravní stavby o 1,5 miliardy korun. V polovině června ministři dopravy Dan Ťok a financí Ivan Pilný oznámili navýšení peněz Státnímu fondu dopravní infrastruktury (SFDI) o deset miliard korun nad původně navržených 45 miliard ze státního rozpočtu, nyní to však bude jen o 8,5 miliardy korun. Po setkání obou ministrů to řekl Dan Ťok.
25.8. – Přepravní společnost GLS posiluje svoji síť v České republice. V červenci zprovoznila dvě nová regionální depa, v Klatovech a v Šumperku. V Česku tak nyní disponuje v odvětví expresní balíkové přepravy nejhustší sítí 19 dep. K letošnímu plánovanému posílení celkové odbavovací kapacity o 30 procent přispěje i rozšíření stávajících poboček a centrálního překladiště.
23.8. – Železniční nákladní dopravce ČD Cargo nakoupí 300 vozů označovaných jako Sgns(s) pro mezinárodní kontejnerovou přepravu. Hodnotu zakázky společnost odhadla na zhruba 600 milionů korun. Sto vozů z tohoto počtu chce dopravce koupit zcela nových, zbylé požadované vagony mohou být použité. Sloužit mají pro přepravu koksu, dřevní štěpky nebo biomasy a dále produktů vyrobených ze železa, jako jsou různé trubky, nebo dráty. Potvrdil to předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik.
21.8. – Neustálé dopravní kongesce, omezení přepravy a omezení parkování a vedle toho narůstající emise skleníkových plynů, prachu a CO2 výrazně ovlivňují dopravu a zásobování v mnoha městských aglomeracích. Města také stále častěji zavádějí omezení pro osobní i nákladní vozidla. Například Paříž nebo Stuttgart čelí každodennímu zatížení vozidly nebo omezení přístupu k vozidlům poháněným dieselovým motorem. Proto se logistické a přepravní společnosti snaží hledat nové způsoby distribuce tak, aby vyhovovaly potřebám evropských měst a nezatěžovaly životní prostřední.
21.8. – Motoristé mohou od pondělního odpoledne, kdy se otevřel 3,7 kilometru dlouhý úsek dálnice Osičky – Hradec Králové, dojet po dálnici D11 až do Hradce Králové. Dosud musely automobily sjíždět z dálnice přes křižovatku u Opatovic nebo použít provizorní sjezd u Libišan. Dostavbou dálnice se významně uleví Novému Městu u Chlumce nad Cidlinou na silnici I/11, kterým projíždělo mnoho kamionů na tranzitní trase Náchod – Praha.
21.8. – V jednadvacetitisícovém Náchodě začala cestujícím oficiálně sloužit opravená budova vlakového nádraží. Postupná rekonstrukce trvala několik let a České dráhy a Správa železniční dopravní cesty za ni vydaly 34,5 milionu korun. Po novém autobusovém nádraží, které bylo nákladem 35 milionů korun otevřené v těsném sousedství vlakového nádraží v červenci 2014, získal Náchod další moderní stavbu, která zvýší komfort cestování.
21.8. – NÁMOŘNÍ DOPRAVA – Na kontejnerové trase z Dálného východu do Severní Ameriky zaznamenala liniová rejdařství v posledních týdnech výrazná zvýšení. Podle ukazatele Shanghai Index SCFI šly sazby nahoru pro lodění ze Šanghaje na východní a západní pobřeží USA o více než 20 respektive 30 procent. Tržní úroveň se podle SCFI se zlepšila na 1687 USD na západní pobřeží USA a 2985 USD na pobřeží východní za TEU.
21.8. – Státní podnik Řízení letového provozu ČR (ŘLP ČR) zaznamenal v červenci nový provozní rekord za jeden měsíc a současně i nejvyšší počet letových pohybů za jeden den v českém vzdušném prostoru. Celkový počet pohybů nad Českou republikou poprvé v historii překonal hranici 90 tisíc za měsíc, konkrétně a to 90 005. Jedná se o meziroční nárůst o 2,75 procenta.
21.8. – Nový logistický park o celkové rozloze budov téměř 130 tisíc metrů čtverečních připravuje průmyslový developer P3 na okraji Lovosic. Jeho atraktivitě nahrává výborná dopravní dostupnost nedávno dokončené dálnice D8 a potenciál nedalekého železničního překladiště a také přístavu na Labi. Regionu s vyšší nezaměstnaností přinese až tisícovku pracovních míst.