CZ LOKO otevřelo další dvě provozovny v Přerově a Ostravě

CZ LOKO otevřelo další dvě provozovny v Přerově a Ostravě

Rozšířit výrobní, opravárenské a servisní kapacity a tím rychleji a efektivněji reagovat na potřeby zákazníků, umožní akciové společnosti CZ LOKO otevření dvou nových provozoven v Přerově a Ostravě. Ty tento největší český výrobce dieselelektrických lokomotiv zprovoznil během prosince a bude v nich vyrábět, modernizovat a opravovat kolejová vozidla.

„Přerov jsme zvolili především pro jeho strategickou polohu a dlouhodobou spolupráci s místní společností ČMŽO. Zaměříme se zde především na modernizace a opravy elektrických lokomotiv,“ vysvětlil Jaroslav Plhák, vedoucí obchodního oddělení střední Evropa. Provozovna poskytuje rovněž servisní kapacity pro všechny stupně údržeb a oprav elektrických a dieselových lokomotiv, ucelených jednotek, osobních vozů a speciálních vozidel. Hala o rozloze 3200 metrů čtverečních se třemi kolejemi pojme až dvě vedle sebe stojící pětivozové jednotky. Vybavena je i revizním kanálem a moderní hříží pro rychlou výměnu jednotlivých sestav dvojkolí a trakčních motorů a celých až třínápravových podvozků.

V Přerově byla také zahájena sériová výroba hlavních rámů pro lokomotivy CZ LOKO a dokončena byla první ze 12 periodických oprav lůžkového vozu WLABmz pro České dráhy. „Zahájili jsme zde také zajímavou přestavbu a modernizaci vozu řady Bmx na speciální vyhodnocovací vůz pro SŽDC. Podobný jsme před časem dodali i společnosti AŽD. Samozřejmostí a ‚denním chlebem‘ zde jsou opravy všech typů podvozků osobních vozů do rychlosti 200 km/h a opravy elektrických lokomotiv pro státní i soukromé dopravce,“ uvedl šéf obchodu.

Nové zázemí pro nové lokomotivy

V Ostravě-Kunčicích nová provozovna CZ LOKO poskytuje zázemí a plný servis 20 lokomotivám řady 741.7 v rámci desetiletého kontraktu se společností ArcelorMittal na pronájem těchto vozidel a komplexní servis. „Budeme udržovat a garantovat provozuschopnost, spotřebu i nasazení lokomotiv na vlečce, po níž se k vysokým pecím dovážejí suroviny a materiál a od nich odváží vyrobené železo. Je to nový způsob spolupráce vycházející z moderních trendů podnikání dopravců, kdy zákazníkovi poskytujeme komplexní servis,“ uvedl Pavel Orálek, ředitel Servisu a ŘKJ CZ LOKO.

Holding CZ LOKO tak má nyní už šest provozoven v České Třebové, kde má i sídlo, Jihlavě, Nymburku, Lovosicích, Ostravě a Přerově a využívá rovněž pracoviště dceřiné společnosti Letohradské strojírny v Letohradu a Žamberku. Ve firmě pracuje přes 800 zaměstnanců. 

Tomáš Johánek

spinner