​Zeptali jsme se Luďka Šlajera, ředitele Luděk Šlajer DAF Trucks CZ

​Zeptali jsme se Luďka Šlajera, ředitele Luděk Šlajer DAF Trucks CZ

V loňském roce byly na výstavbu dopravní infastruktury vynaloženy rekordní prostředky, letos bude tato částka ještě vyšší. Má to podle vás dopad i na prodeje vozidel pro stavebnictví?

Ano, domníváme se, že to dopad bude mít, a očekáváme, že zvýšení investic na výstavbu dopravní infrastruktury s sebou ponese zvýšenou poptávku po těžkých řadách nákladních vozidel. Současně vnímáme změnu ve skladbě poptávky po vozidlech s tím, jak se zvyšovali úrokové sazby na hypotečním trhu a kapacity stavebních firem se přesouvaly či přesouvají jinam. Odpověď na to máme, a to novou stavební řadou Construction ve zcela nových modelech XD a XF představených na posledním IAA v závěru loňského roku, kde XD bylo navíc oceněno titulem Mezinárodní nákladní auto roku 2023.

Jaký vývoj v oblasti stavební techniky očekáváte v letošním roce?

Částečně jsme na to odpověděli v předchozí otázce. Stavební trh prochází změnami a věříme, že jsme na ně připraveni. Z pohledu vývoje, DAF Trucks uvedl čerstvé novinky v konstrukčních řadách XD a XF a pro letošní rok se plánují další novinky.

Jakou máte odezvu na vaši stávající nabídku pro stavebnictví? Chystáte v tomto segmentu letos nějaké novinky?

Jednak máme již zmíněnou zcela novou řadu XD, která je kromě běžné distribuce určena právě pro stavebnictví. Dále máme skvělou odezvu na náš program Ready‑to‑Go, kdy zákazník kupuje již hotové vozidlo s nástavbou, které je okamžitě k dispozici skladem a nemusí tak čekat. Tyto nástavby jsou stavěny s ohledem na maximální užitnou hodnotu, jedná se vždy o renomované nástavbáře, ať už z ČR nebo SR nebo z Evropy. Další novinky připravujeme, o těch budeme více mluvit a psát až v průběhu roku. V posledních dvou letech DAF přichází s obrovskou produktovou a generační obměnou, se zcela novým pojetím nákladních vozidel, a ta obměna stále pokračuje. Je tedy opět se v roce 2023 na co těšit.

(lan)

Foto: DAF

spinner