PRAHA (2.4.) – O výstavbě kvalitnějšího železničního spojení z Prahy do Mnichova na společné schůzce jednali ministr dopravy Dan Ťok a bavorský ministr vnitra, výstavby a dopravy Joachim Herrmann. Přípravu tohoto projektu podpořila bavorská vláda částkou 6 milionů eur. Kolem roku 2025 by vlaky mezi oběma zeměmi mohly konkurovat silniční dopravě.
Aktuálně
Modernizace železnice do Německa
Česko a Bavorsko podpoří výstavbu kvalitnějšího železničního spojení do Mnichova
Dálkové řízení provozu
Železniční koridor mezi Brnem a Břeclaví opustili výpravčí
BRNO (2.4.) – Na železničním koridoru mezi Brnem, Břeclaví a Lanžhotem od konce března neslouží ve stanicích výpravčí. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) postupně přepnula jednotlivé stanice tak, aby je bylo možné řídit z centrálního dispečerského stanoviště v Přerově. Potvrdila to náměstkyně brněnského ředitele pro provoz Kateřina Onderková. O práci tak ve stanicích přišlo 20 výpravčích.
PRAHA (2.4.) – Na množstevních slevách na mýtném stát kamionovým dopravcům vyplatí zhruba 140 milionů korun. Jde o odhad stanovený na základě žádostí dopravců. Informoval o tom vedoucí úseku provozovatele mýtného systému na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Václav Nestrašil. Podobnou sumu, 146 milionů korun, stát dopravcům vyplatil i za rok 2013.
PRAHA (2.4.) – Společnost Bonett Gas Investment aktuálně provozuje největší síť CNG stanic v České republice. V roce 2014 ji meziročně vzrostl prodej CNG o 100 procent a překonal hranici 5 milionů metrů krychlových. Podíl Bonettu na trhu v prodeji CNG v ČR v roce 2014 byl téměř stejný, jako podíl jedničky na trhu, společnosti RWE Energo, také 17 procent. V roce 2015 Bonett plánuje otevřít dalších 15 CNG stanic, má ambice nejméně dvojnásobně zvýšit svůj prodej CNG na více než 10 milionů metrů krychlových a být v ČR letos jeho největším prodejcem.
PRAHA (2.4.) – Mezinárodní logistický provider DACHSER využívá železniční spojení mezi Asií a Evropou. Kontejnery urazí vzdálenost 11 tisíc kilometrů mezi Evropou a Asii už za 14 dní. Jedná se o výbornou alternativu k rychlé, ale nákladné letecké přepravě a ekonomické, ale pomalé námořní cestě. České firmy tak mohou profitovat z výrazně rychlejší, ale přitom stále cenově výhodné přepravy.
PRAHA (2.4.) – Počet čerpacích stanic, které po celé Evropě akceptují kartu DKV, překročil 40 tisíc, což představuje nárůst o 12 procent za posledních pět let. Jedná se o vůbec nejširší akceptační síť čerpacích stanic v Evropě. „Optimalizace hustoty a rozložení sítě čerpacích stanic akceptujících karty DKV, čítající dnes již celkem 40 300 tankovacích míst, je jednou z klíčových aktivit společnosti,“ říká Ondřej Pavlík, výkonný ředitel české a slovenské pobočky DKV Euro Service.
Oprava Vlárské trati
SŽDC letos opraví 24 kilometrů Vlárské trati za 858 milionů korun
BRNO (30.3.) – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) bude od začátku srpna do konce listopadu opravovat 24 kilometrů dlouhý úsek mezi Nesovicemi a Blažovicemi na dvojkolejné Vlárské trati z Brna do Uherského Hradiště. Vypsala soutěž za 858 milionů korun, díky nimž kompletně opraví železniční spodek i svršek a zvýší traťovou rychlost z 80 na 100 kilometrů v hodině.
PRAHA (30.3.) – České republice hrozí, že přijde až o 40 miliard korun z prostředků EU, pokud se nepodaří znovu schválit dopravní projekty podle novely zákona o posuzování vlivu na životní prostředí (EIA), která bude účinná od 1. dubna. Na Žofínském fóru to uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Přeshraniční spolupráce
Země V4 a Rakousko chtějí zlepšit dopravní spojení
BRATISLAVA/ŽILINA (26.3.) – Země visegrádské čtyřky (V4) a Rakousko plánují zlepšit vzájemná dopravní propojení. Na jednání na Slovensku se na tom shodli ministři dopravy nebo jejich náměstkové ze Slovenska, Česka, Maďarska, Polska a Rakouska.
Nová lokomotiva na českých kolejích
Lokomotiva Vectron má povolení pro provoz po všech českých tratích bez omezení
PRAHA (26.3.) – Nové lokomotivy Vectron z produkce společnosti Siemens získaly typové schválení od Drážního úřadu České republiky pro provoz na celé elektrifikované síti SŽDC. Všechny zkoušky, schvalování i zkušební provoz se podařilo úspěšně zvládnout. „Jedná se o první a jedinou moderní elektrickou lokomotivu, která je na českých kolejích schválena bez omezení,“ uvedla mluvčí společnosti Siemens Lenka Bernklauová.