28.2. – Již déle než půl století jsou dodávky nepostradatelnou součástí doručovacích služeb. Drony jsou naproti tomu zcela moderním fenoménem. Vzájemná spolupráce obou by ale mohla přispět ke zlepšení dopravní obslužnosti ve velkoměstech. To je jeden z příkladů vize „Město zítřka,“ kterou na veletrhu Mobile World Congress prezentuje Ford.
Aktuálně
24.2. – Největší německý univerzální přístav Hamburk dosáhl v roce 2016 v segmentu kusového a hromadného zboží objemu překladu 138,2 milionů tun. „Překlad zámořského zboží se ustálil a s přírůstkem 0,3 procenta ukazuje opět vzestupnou tendenci. Silnější růst překladu kusového zboží vyrovnává v celkovém výsledku mírný pokles v překladu hromadného zboží. Hamburský přístav očekává i v roce 2017 pozitivní vývoj“, uvedl Axel Mattern, člen představenstva Hafen Hamburg Marketing e.V.
24.2. – Ještě před rokem existoval logistický park P3 Prague D11 jen na papíře a dnes se odsud zásobují potravinové řetězce a distribuuje nábytek. První dvě budovy vytvořené z části na míru pro společnosti Exiteria a FM Logistic mají dohromady 60 tisíc metrů čtverečních. Patří zároveň k těm největším v parku a tvoří tak více než třetinu jeho celkové rozlohy. Na zbývajících pozemcích lze ještě postavit osm budov. Celková užitná plocha po jeho dokončení naroste na 155 tisíc metrů čtverečních.
24.2. – Společenství evropských železnice a provozovatelů infrastruktury CER/SEŽ na pravidelném zasedání vrcholového managementu a výroční valné hromadě v Bruselu schválilo Cristera Fritzsona jako nového úřadujícího předsedu, a to s okamžitou účinností. Jednání řídil místopředseda asociace Guillaume Pepy (současně předseda představenstva francouzských státních drah SNCF).
24.2. – Švýcarský operátor kombinované dopravy Hupac v loňském roce přepravil 737 tisíc silničních zásilek po železnici. Ve srovnání s předchozím rokem to představuje nárůst o 11, procenta, resp. 75 tisíc zásilek. Hupac pokračuje ve své rozvojové strategii a intenzivně se připravuje na oslavy 50 let působení na trhu.
23.2. – Společnost UPS úspěšně otestovala dron, který odstartuje ze střechy rozvážkového vozidla UPS®, automaticky doručí balík na rezidenční adresu a poté se vrátí do vozidla, zatímco řidič pokračuje po své trase a doručuje ostatní zásilky.
23.2. – Hamburku se podařilo obstát v ostré konkurenci s ostatními přístavy na severu Evropy. Za pozornost stojí především dobré výkony železničních spojů s vnitrozemím. Hamburská společnost Hafen Hamburg Marketing uvedla, že v obchodním roce 2016 bylo z a do přístavu přepraveno po železnici 46,4 milionu tun zboží.
23.2. – První balíky společnosti GLS se budou pravidelně rozvážet elektromobilem již v tomto pololetí. Do dvou let pak plánuje pořídit až desítky dodávek na elektřinu. Tímto krokem celoevropský balíkový přepravce GLS pokračuje v rámci programu ThinkGreen v budování ekologicky šetrného přepravního systému.
23.2. – Poslanecká sněmovna ve zrychleném režimu schválila poslaneckou novelu zákona o zadávání veřejných zakázek, která má vyřešit problém státních firem s listinnými akciemi v případech, kdy se chtějí ucházet o veřejné zakázky. Problém se týká hlavně Českých drah (ČD), které se podle nového zákona o zakázkách nemohou účastnit tendrů na provoz na železničních tratích. Mají akcie v listinné podobě a podle zákona o Českých drahách je zaknihovat nemohou.
23.2. – Výstavba vysokorychlostní železniční tratě z Prahy do Brna vyjde, podle navrhovaných variant, na 120 až 160 miliard korun. Trasa, kudy povede, by měla být známa v roce 2019. Nová trať by měla také ulehčit dojíždění lidem ze středních Čech do Prahy. Po jednání se zástupci Prahy, Brna a tří dotčených krajů to řekli premiér Bohuslav Sobotka a ministr dopravy Dan Ťok.