24.4. – Společnost Universal Robots , největší globální dodavatel kolaborativních robotů, oznámila, že pořádá Collaborate Poland 2025, první akci svého druhu věnovanou kolaborativním robotice ve střední a východní Evropě. Konference se uskuteční 28. května 2025 v Tauron Areně v polském Krakově a sejde se na ní několik stovek účastníků. Účast na konferenci je bezplatná a registrace je k dispozici na webových stránkách Collaborate.
Aktuálně
23.4. – Mezinárodní námořní organizace (IMO) dosáhla důležitého kroku k vytvoření právně závazného rámce pro celosvětové snížení emisí skleníkových plynů (GHG) z lodí, jehož cílem je dosažení nulových čistých emisí do roku 2050, respektive přibližně kolem roku 2050. Rámec IMO pro nulové emise je prvním rámcem na světě, který kombinuje povinné emisní limity a ceny skleníkových plynů v námořním odvětví.
23.4. – S rostoucí digitalizací a komplexností dodavatelských řetězců čelí logistické firmy stále sofistikovanějším kybernetickým hrozbám. Společnost DSV proto klade důraz nejen na rychlost a efektivitu přepravy, ale také na bezpečnost dat a prevenci výpadků. Využitím automatizovaných řešení, jako jsou DSV EDI a DSV API, posiluje odolnost proti útokům a zároveň přináší vyšší efektivitu pro své zákazníky.
23.4. – Společnost Wolt spouští podporu bezemisních vozítek a elektrokol pro kurýry a testuje tak novou formu doručování ve spolupráci s technologickými partnery. Cílem je přechod na udržitelnější městskou logistiku a zároveň být inspirací dalším evropským městům. Sérii konkrétních kroků, které mají pomoci snížit emise z doručování představili novinářům na brífinku v pražském Port7 zástupci společnosti a partneři projektu.
23.4. – Veletrh transport logistic na výstavišti v Mnichově (2. – 5. června 2025) bude opět místem světového setkání logistiky. Poptávka po výstavních plochách je obrovská a pořadatel veletrhu hlásí vyprodáno. Veletrhu se účastní 2 700 vystavovatelů ze 70 zemí. Řada zemí organizuje národní expozice. Veletrh letos zaujme celkovou výstavní plochu 150 000 metrů čtverečních. Hlavním tématem veletrhu bude AI a udržitelnost v dopravní logistice.
23.4. – Společnost Emirates SkyCargo udělala další krok směrem k udržitelnější logistice. Ve spolupráci se společností Allied Transport Company zařadí do svého vozového parku nákladní automobily s vodíkovým pohonem. Prvních pět vozidel bude do provozu nasazeno v prvním čtvrtletí roku 2026.
22.4. – Růst elektromobility v České republice pokračoval také v letošním prvním čtvrtletí. Potvrzují to statistiky čerpání energie, kterou od ledna do března řidiči elektroaut odebrali u stojanů ČEZ – největší české veřejné dobíjecí sítě. Meziročně to bylo o 1,2 milionu kWh více, což je 70procentní nárůst. Vedle dalších tisíců nových zákazníků podpořilo zájem o odběry pokračující rozšiřování sítě a zkracování časů dobíjení. Využívání ultrarychlých stojanů podporuje ČEZ i zvýhodněnými tarify. Síť stojanů roste díky prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava i prostřednictvím investic z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ.
22.4. – Škoda Auto používá jako prvotní náplň do nových dieselových modelů a pro tankování nákladních vozů v logistice udržitelné palivo HVO neboli hydrogenizovaný rostlinný olej. Jedná se o syntetickou naftu, která na rozdíl od bionafty, tvořené složkami ze zemědělských plodin, pochází z odpadních zdrojů. HVO palivo se vyrábí z odpadních tuků a olejů s využitím chemického procesu hydrogenace. Pro její výrobu tedy není nutné zabírat zemědělskou půdu, a proto je palivo HVO ještě udržitelnější. Tuto bionaftu pokročilé generace dodává státní podnik ČEPRO. Zavedení HVO paliva je jedním z mnoha opatření pro dekarbonizaci realizovaných v rámci celé firmy Škoda Auto s cílem výrazně snížit uhlíkovou stopu podnikatelských aktivit společnosti. V oblasti výroby a logistiky chce česká automobilka do konce desetiletí dosáhnout uhlíkově neutrálního provozu ve všech svých závodech v České republice a v Indii.
22.4. – Udržitelnosti a rozvoji železniční dopravy je věnováno odborné fórum Zelená železnice pro Evropu, které se 24. dubna uskuteční na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích (VŠTE).
22.4. – Vnitrozemská vodní doprava je vysoce konkurenceschopné a udržitelné odvětví, které hraje zásadní roli v různých pilířích dohody o čistém průmyslu. Odvětví vnitrozemské vodní dopravy vyzývá Evropskou komisi, aby zahrnula vnitrozemskou vodní dopravu do připravované evropské námořní/vodní průmyslové strategie, evropské přístavní strategie a plánu investic do udržitelné dopravy. Ve společném prohlášení to uvedlo osm odvětvových asociací: Inland Navigation Europe (INE), The European Barge Union (EBU), The European Skippers Organisation, European Inland Waterways Transport Platform (IWTP), European Federation of Inland Ports (EFIP), Waterborne Technology Platform, EICB a PLATINA4Action.