25.8. – Accolade Industrial Fund získal od slovenské Tatra banky úvěr ve výši 28 milionů eur, tedy přibližně 700 milionů korun. Prostředky budou vynaloženy k refinancování Accolade Funds Park Košice Airport, tedy k dlouhodobému držení objektů a dalšímu rozvoji parku. Areál, který je významným evropským průmyslovým hubem, zahrnuje tři zcela pronajaté haly o celkové ploše 58 tisíc metrů čtverečních.
Aktuálně
25.8. – Město Amsterdam kupuje 40 elektrických nákladních vozidel DAF XD pro svoz odpadu. Vozidla DAF XD Electric 6×2 FAN budou dodána v roce 2026 s různými typy nástaveb, z nichž každá je určena pro konkrétní použití. Objednávka plně elektrických vozidel DAF je součástí ambice Amsterdamu snížit emise oxidu uhličitého a další emise na minimum. Vozidla budou dodána prostřednictvím dealera DAF Truckland a společnosti VDL-Translift, která se postará o nástavby.
24.8. – Ředitelství silnic a dálnic začíná s plánovanou výstavbou dvou kontrolních stanovišť pro policii. Plochy k odstavení vozidel vzniknou na silnici I/60 v Jeseníku a nedaleko Javorníku na území části Bílý Potok. První zmíněná adresa by mohla sloužit od listopadu, druhá začne fungovat možná později – v závislosti na vývoji stavebních činností vůči počasí. Obě lokality vzešly z požadavku policistů.
23.8. – Společnost MOL Česká republika nasazuje na vybraných čerpacích stanicích nové bezpečnostní řešení, které reaguje na specifické riziko nočních vloupání. Ve spolupráci s technologickou divizí M2C Innovis byla na několika provozovnách instalována zařízení Fog Cannon Modular 200 od společnosti VARNET – technologie, která při detekci narušitele během 11 sekund zahalí prostor hustou mlhou a zamezí dalšímu pohybu pachatele.
23.8. – Mezinárodní logistický provider Dachser Czech Republic poprvé stáčel med z vlastních firemních včelích úlů, které byly na jaře instalovány v areálu pobočky v Českých Budějovicích. Tři termosolární úly jsou součástí spolupráce s iniciativou Včely do firem, jejímž cílem je podpora biodiverzity a ekologicky šetrného včelaření bez chemie.
24.8. – Od 19. srpna 2025 musí být všechna těžká vozidla registrovaná v EU a provozovaná v jiných členských státech, než je stát jejich registrace, vybavena inteligentními tachografy verze 2 (G2V2). Tento poslední milník se týká dodatečné montáže všech vozidel provozujících mezinárodní dopravu, která jsou stále vybavena první verzí inteligentního tachografu. Upozornila na to Mezinárodní unie silniční dopravy IRU.
22.8. – Od 1. ledna 2026 nabude účinnosti novela stavebního zákona, která odstraňuje dlouhodobé legislativní překážky, jež brání využití volných nezastavitelných ploch v průmyslových areálech pro výrobu energie z obnovitelných zdrojů. Přispívá tak k plnění klimatických cílů Česka i celé Evropské unie. Pokud by se podařilo využít potenciál ploch v průmyslu aspoň na 50 %, tak lze nad volné zelené plochy instalovat fotovoltaické panely o celkovém špičkovém výkonu až 1 000 MW, což téměř odpovídá výkonu jednoho bloku jaderné elektrárny Temelín. Za novelou zákona stojí iniciativa světové developerské společnosti Panattoni.
22.8. – Spotřeba elektrické energie, kterou dobíjejí řidiči elektrických vozů v síti E.ON Drive v České republice v průběhu roku výrazně roste. Za červenec odebrali řidiči 660 331 kWh elektrické energie, což je o 16 % více než dobili v červnu. Jedná se tak o nejvýraznější meziměsíční nárůst v tomto roce. Celkem v tomto roce už řidiči dobili 3 745 578 kWh elektrické energie při více než 160 434 dobitích.
22.8. – NOSTA Group obsazuje klíčovou manažerskou pozici: od 1. srpna 2025 převzal funkci Chief Operating Officer (COO) Air & Ocean Christian Böttcher. Nahrazuje Iva Arise, který k 31. červenci odstoupil z pozice COO Global Air & Ocean a člena výkonné rady NOSTA Group z osobních důvodů. Tyto pozice zastával téměř dva roky.
22.8. – V červenci uhradili dopravci za jízdu po zpoplatněných dálnicích a silnicích I. třídy celkem 1,67 miliardy korun, meziročně o 13,7 % více. Ke dvoucifernému růstu přispěl nejen jeden pracovní den navíc oproti červenci 2024, ale také rozšiřující se dálniční síť v České republice. Díky struktuře a výši mýtných sazeb atakuje poplatek za užití dálnic dlouhodobě hranici 90 procent z celkového výběru mýtného.