14.3. – Před třiceti lety společnost Continental poprvé použila oxid křemičitý ve svých běhounových směsích pro automobilové pneumatiky. Vlastnosti této výplně způsobily revoluci v bezpečnosti jízdy a valivém odporu pneumatik, který výrazně snížily, ale zároveň dokázaly zkrátit brzdnou dráhu tehdejších pneumatik téměř o polovinu. To bylo možné díky speciálním povrchovým vlastnostem oxidu křemičitého, který dokáže vytvářet chemické vazby s polymerem pryže.
Aktuálně
Continental: Díky silice v pneumatikách jsou silnice již tři desetiletí bezpečnější a udržitelnější
14.3. – První letošní dodávkou pro Dopravní podnik města Berlín (BVG) je náhradní tramvajová výměna s výhybkovým systémem a čtyřmi kolejnicemi a dále kompletní srdcovka s protikolejnicemi. Pražská strojírna je dlouholetým dodavatelem tramvajových výhybek pro Berlín.
13.3. – Na nákladní dopravu budou dohlížet dál mobilní expertní jednotky, ovšem v novém jako Inspekce silniční dopravy (INSID). Umožnila to novela několika silničních, jejíž návrh schválili poslanci. Ta zároveň zavádí novou formu flexibilní veřejné dopravy, tzv. poptávkovou dopravu. Návrh změn rovněž počítá s pravidly pro autonomní vozidla nebo doručováním řidičských průkazů do výdejních míst či boxů.
13.3. – Průmyslová produkce poklesla v lednu meziročně reálně o 0,6 %, samotný zpracovatelský průmysl poklesl o 1 %. Na negativním výsledku se podepsal především sektor výroby motorových vozidel, který se meziročně propadl téměř o 5 %. Zhoršení výkonu je patrné také u odvětví hutnictví a slévárenství, výroby chemických výrobků či strojírenství. Pozitivnější výsledky jsou ale naopak patrné u sektoru výroby počítačů a elektronických či optických zařízení, papírenství, výroby usní či v produkci potravin a nápojů.
13.3. – Globální logistický provider Dachser od 1. února 2025 rozšířil své partnerství v oblasti výzkumu s Fraunhoferovou společností. V rámci laboratoře DACHSER Enterprise Lab, která od roku 2017 spojuje vědeckou a logistickou praxi ve smíšených inovačních týmech, tato rodinná společnost nyní v Německu spolupracuje jak s Fraunhoferovým institutem pro materiálové toky a logistiku IML v Dortmundu, tak s Fraunhoferovým institutem pro inteligentní analýzu a informační systémy IAIS v Sankt Augustinu, nedaleko Bonnu.
13.3. – Dne 12. března 2025 obdržel komplex hlubokomořského kontejnerového terminálu Baltic Hub v polském Gdaňsku poslední tři ze sedmi nejmodernějších jeřábů typu Ship-To-Shore (STS) pro projekt rozšíření terminálu T3. Po úplném dokončení na konci roku 2025 zvýší T3 schopnost terminálu Baltic Hub odbavovat největší kontejnerové lodě na světě, upevní jeho pozici předního kontejnerového uzlu v Baltském moři a promění komplex hlubinného terminálu v jeden z největších v Evropě.
13.3. – Tržby českých živnostníků a malých podnikatelů během posledních sedmi let trvale rostou a také vloni si meziročně připsaly asi 3,5procentní nárůst s průměrnou fakturovanou částkou 57 122 tisíc. Ukazují to data největšího chytrého fakturačního systému iDoklad, který provozuje společnost Seyfor a vyzkoušelo si ho již více než 300 tisíc českých a slovenských podnikatelských subjektů.
13.3. – Expert na intralogistiku STILL spolu se společností Mercurius Industrial Properties GmbH oficiálně zahájili výstavbu Centra pro mechatroniku STILL v Hamburku. Obě společnosti tak podtrhují svůj závazek k dlouhodobému posilování této lokality a důležitosti pro inovace. STILL také oznamuje další rozvoj svého závodu – od roku 2026 chce posílit svou pozici v oblasti energetických systémů a v Hamburku vyrábět vlastní lithium-iontové baterie.
12.3. – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět 6,5 kilometru dlouhý obchvat Náchoda na silnici I/33 v Královéhradeckém kraji. Cena stavby, jejíž součástí budou i dva tunely, je 3,18 miliardy Kč bez DPH. Cílem stavby je vyvést z města tranzitní dopravu. Související paralelní stavbou bude přeložka silnice I/14 Vysokov–Vrchoviny. Řidiči by po obchvatu měli začít jezdit v prvním čtvrtletí roku 2028.
12.3. – Globální technologická společnost ZF převzala dokončenou budovu v průmyslové zóně Panattoni Park Ostrov North. Hala o rozloze 57 400 metrů čtverečních byla od počátku navržena podle zásad trvale udržitelného rozvoje. Developerem projektu na jednom z největších brownfieldů v Česku je společnost Panattoni, investorem skupina Accolade.