4.7. – Společnost Leo Express zahajuje pilotní provoz regionálního vlaku na Orlicku na ekologické palivo HVO (hydrotreated vegetable oil). Tento krok je součástí dlouhodobé strategie firmy na podporu udržitelné a šetrné dopravy nejen v regionech. Díky využití paliva dojde ke snížení emisí až o 90 procent oproti naftě.
Aktuálně
3.7. – Moderní technologie mění způsob, jakým města a správci infrastruktury řeší každodenní provoz. Chytré řízení dopravy, prediktivní údržba i autonomní stroje dnes pomáhají vyrovnat se s rostoucím nedostatkem pracovní síly – ať už techniků, řidičů, nebo manuálních pracovníků. Podle expertů může digitalizace a automatizace přinést výrazné úspory, zvýšit bezpečnost a zároveň zmírnit tlak na lidské zdroje.
3.7. – Společnost Alstom po více než 50 letech otevřela svůj historický areál Litchurch Lane v anglickém městě Derby, kde pořádá největší prezentaci historických železničních vozidel ve Spojeném království, The Greatest Gathering. Třídenní festival připomíná 200. výročí zahájení provozu na trati Stockton–Darlington, první veřejné železnice na světě, která se stala symbolem vzniku železniční dopravy.
2.7. – Správa železnic zahajuje provoz na modernizované trati mezi Bubny a novou zastávkou na Výstavišti. Metropole se tak po čtyřiceti letech dočkala nového nádraží, navíc evropského formátu. Cestující z Kladenska zase poprvé získávají pohodlný přestup z vlaků na všechny linky metra. Úsek je součástí budovaného spojení z centra hlavního města na letiště Václava Havla a do Kladna.
2.7. – Společnost AŽD uvedla v Bulharsku do provozu své vůbec první digitální staniční zabezpečovací zařízení StationSWing ESA 44-BG s LED návěstidly. Instalováno bylo ve stanici Zimnitsa na trati Plovdiv–Burgas, kde AŽD působí jako subdodavatel společnosti VDH JSC.
1.8. – Dobré zprávy o znovuotevření trati Fréjus byly poznamenány extrémním počasím, záplavami a přerušeními souvisejícími se stavbami v celé evropské železniční síti, což ve druhém čtvrtletí roku 2025 zastavilo křehké oživení objemů kombinované dopravy. Hory nejistoty od válek, globálních konfliktů souvisejících s cly, potřeby čelit rostoucí úrovni veřejného dluhu a výsledné bezsměrné ekonomické výkonnosti ponechávají index nálady UIRR CT pro nadcházejících 12 měsíců beze změny na „neutralu“. Uvedla to Mezinárodní unie kombinované dopravy železnice/silnice (UIRR).
1.8. – Ve druhém čtvrtletí finančního roku 2025 společnost KION navázala na vývoj z prvních tří měsíců a vykázala výsledky v souladu s očekáváním. Navzdory přetrvávajícím výrazným makroekonomickým a geopolitickým nejistotám došlo k nárůstu poptávky ze strany zákazníků: objem přijatých zakázek na úrovni skupiny KION dosáhl 6,206 miliardy eur (1. pololetí 2024: 5,079 miliardy eur), což představuje výrazný meziroční nárůst. Tržby v obou provozních segmentech byly mírně pod úrovní předchozího roku, a to v důsledku nižšího stavu objednávek na počátku roku 2025.
1.8. – Společnost Logio navázala dlouhodobou spolupráci se Škoda Auto Vysokou Školou (ŠAVŠ). Odborníci z Logia se zapojí do výuky a od podzimního semestru povedou semestrální předmět zaměřený na logistiku.
1.8. – Ve světě logistiky, kde hraje klíčovou roli rychlost a spolehlivost procesů, se společnost Warema rozhodla investovat do moderního automatizačního řešení od Jungheinrich. V novém skladu hotových výrobků v Marktheidenfeldu tak vznikl komplexní koncept propojující mobilní roboty, inteligentní softwarové rozhraní a nepřetržitý servis.
10.8. – Dne 10. července bylo oficiálně otevřeno nové pracoviště divize Daimler Truck, Global Parts Center (GPC) v Halberstadtu. Otevření se zúčastnili Dr. Reiner Haseloff, ministerský předseda Saska-Anhaltska, Sven Schulze, ministr hospodářství, cestovního ruchu, zemědělství a lesnictví Saska-Anhaltska, Thomas Balcerowski, okresní správce okresu Harz, Daniel Szarata, vrchní starosta Halberstadtu, Karin Rådström, generální ředitelka Daimler Truck, Achim Puchert, generální ředitel Mercedes-Benz Trucks, Stina Fagerman, vedoucí marketingu, prodeje a služeb ve společnosti Mercedes-Benz Trucks, Uwe Kazmeier, projektový manažer a vedoucí oddělení zákaznických služeb a náhradních dílů ve společnosti Mercedes-Benz Trucks, Dries Van Hoeymissen, výkonný viceprezident DP World pro střední Evropu, a mnoho dalších hostů.