5.10. – Antoine Duclaux, současný Senior Vice President Renault Trucks International, byl jmenován novým prezidentem značky Renault Trucks poté, co se stávající prezident Bruno Blin rozhodl k 1. listopadu 2025 odstoupit z této funkce. Bruno Blin bude i nadále působit ve skupině Volvo jako Senior Advisor a podílet se na řadě strategických projektů. Antoine Duclaux je zkušený lídr s bohatou mezinárodní praxí v oblasti provozního řízení i strategického rozvoje. Má jasný přehled o klíčových výzvách odvětví a úspěšně vedl rozsáhlé projekty s vynikajícími výsledky.
Aktuálně
5.10. – Novým vedoucím oddělení Komunikace podniku ve společnosti Škoda Auto se stává Jozef Baláž, který se tak vrací na pozici, v níž působil v letech 2011 až 2017. Stávající vedoucí Tomáš Kotera odchází po více než 25 letech u značky Škoda na pozicích doma i v zahraničí.
4.10. – Českému stavebnictví se letos po dlouhé době daří, přestože naráží na celou řadu problémů. Firmy si stěžují na pomalé schvalování staveb, nedostatek pracovníků i docházející zásoby stavebního materiálu. Po letech poklesu se trh pomalu vrací na předcovidovou úroveň. Podle údajů Českého statistického úřadu vzrostla produkce v prvním pololetí meziročně o 8,5 procenta. Jde o nejrychlejší tempo za posledních sedm let. Tahounem jsou hlavně nové budovy, zatímco bytová výstavba zůstává utlumená.
4.10. – Škoda Group zásadně pokročila v přípravě jednoho ze svých strategicky významných projektů v Bulharsku. Na českém velvyslanectví v Sofii podepsala smlouvu s bulharskou společností TTL o pronájmu depa, ve kterém bude v příštích letech zajišťována kompletní údržba 25 nových moderních elektrických vlaků. Tyto soupravy do země dodá Škoda Group na základě kontraktu z loňského září v hodnotě 13 miliard korun. Kompletní servis nových vlaků zde zajistí po dobu 15 let. Pro servisní aktivity bude hledat v zemi desítky nových zaměstnanců.
Výroční zpráva Drážního úřadu za rok 2024: Česká železnice se posouvá k vyšším evropským standardům
3.10. – Drážní úřad zveřejnil výroční zprávu o bezpečnosti za rok 2024. Dokument shrnuje klíčové události a výsledky roku, který byl obdobím intenzivní práce i zásadních změn. Pozitivním trendem je, že provozovatelé železniční dopravy i infrastruktury stále více přistupují k bezpečnosti systematicky. Z výročních zpráv vyplývá, že dokážou analyzovat rizika a na jejich základě přijímat a zavádět účinná opatření.
3.10. – Obchodní jednotka Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks (CTT) má již 25 let na starosti přestavby vozidel podle individuálních přání zákazníků. Týmy odborníků Custom Tailored Trucks z devíti různých výrobních závodů a společností uspokojují přitom již čtvrt století speciální poptávky z téměř celého světa. CTT realizuje varianty, které přesahují běžnou nabídku sériově vyráběných nákladních vozidel Mercedes-Benz, od úprav podvozku a změn konfigurace náprav přes modifikace kabiny až po konfiguraci kompletně individualizovaných vozidel, jakými jsou například tahače pro přepravu těžkých nákladů. Výsledné nákladní vozidlo přitom stále zůstává ve všech ohledech opravdový Mercedes-Benz Truck. Od založení sítě CTT bylo dodnes přestavěno již více než 325 000 vozidel pro provoz ve více než 140 zemích.
3.10. – PPL rozšiřuje svou výdejní síť a zákazníkům přináší více možností, jak si pohodlně vyzvednout nebo poslat balíček. Spolupráce se společností Sazka zákazníkům nově umožňuje odesílat, vyzvedávat i vracet zásilky na více než 150 prodejních místech po celé České republice. Síť se navíc bude v budoucnu i nadále rozšiřovat.
3.10. – E.ON Drive mění IT řešení pro správu dobíjení svých zákazníků v České republice. Do konce roku přejde na platformu společnosti AMPECO, která je předním poskytovatelem řešení pro správu dobíjení elektromobilů. Cílem tohoto přechodu je transformace služeb dobíjení firemních flotil a domácností v Česku prostřednictvím komplexních softwarových řešení a prostředí, které bude plně funkční i v budoucnosti.
3.10. – Zpoždění, vícenáklady nebo vleklé spory mezi dodavateli a investory – potíže, které provázejí nejen dopravní infrastrukturu, ale i bytovou či průmyslovou výstavbu. Společným jmenovatelem bývá práce s neúplnými či nesprávnými informacemi. Podle dostupných dat připravují nekvalitní podklady stavebnictví globálně o biliony dolarů ročně.
3.10. – Přes pokračující digitalizaci ekonomiky předává 50 % českých firem účetní podklady stále osobně a v papírové podobě. Ukazuje to reprezentativní průzkum mezi účetními a jejich klienty realizovaný agenturou Perfect Crowd pro společnost Účetní v sukni a Svaz účetních ČR. Odborníci upozorňují, že podnikatelé a firmy tím ztrácejí čas, riskují chyby a zbytečně brzdí vlastní růst.