Aktuálně

​Huisman Czech Republic se podílí na výrobě klíčových komponent pro nový otočný jeřáb

24.7. – Společnost Huisman Czech Republic se významně podílí na výrobě klíčových komponent pro nový otočný jeřáb s kapacitou přes 3000 tun, který je určenýpro instalaci největších základových konstrukcí větrných elektráren na moři. Tento tzv. Leg Encircling Crane (LEC) bude instalován na jednu z nových lodí třídy A-class, které rozšiřují flotilu společnosti Cadeler.


​Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět obchvat Běchovice – Úvaly

23.7. – Ředitelství silnic a dálnic začalo stavět 12,6 kilometru dlouhý obchvat pražských městských částí Běchovice, Újezd nad Lesy a města Úvaly. Jde o přeložku silnice I/12 přímo navazující na rozestavěný úsek D0 Běchovice – D1. Cena stavby, která vzešla z výběrového řízení, je 3,78 miliardy Kč bez DPH. Přeložka by se měla zprovoznit společně se zmíněným novým úsekem Pražského okruhu.


Společnost ​IVECO Bus podepsala třetí smlouvu s OTW na dodávku dalších 127 vozidel Crossway Low Entry

23.7. – Značka IVECO Bus byla vybrána valonským dopravcem (OTW), aby dodala 127 vozidel Crossway Low Entry. Tyto autobusy budou nasazeny v regionech Liège a Namur ve dvou fázích – první dodávka 83 vozidel bude dodána od prvního čtvrtletí roku 2026, následovat bude druhá dodávka 44 vozidel od prvního čtvrtletí roku 2027. Jedná se o třetí smlouvu podepsanou s valonským provozovatelem během dvou let.


​DT – Výhybkárna a strojírna využívá dálkově ovládanou manipulační technologii Combilift

23.7. – DT – Výhybkárna a strojírna investovala do modernizace svých logistických a expedičních kapacit. Společnost uvedla do provozu dva nové speciální manipulační stroje Combilift MG. Jedná se o unikátní zařízení v České republice, které umožňuje mimořádně flexibilní a bezpečnou manipulaci s rozměrnými a těžkými částmi výhybek.


​Savils: Zájem o revitalizované brownfieldy na Ostravsku roste

23.7. – Podle publikace Podnikatelské nemovitosti a brownfieldy agentury CzechInvest bylo v roce 2024 zaznamenáno nejvíce brownfieldových lokalit právě v Moravskoslezském kraji a to celkem 709. Zároveň tento region, spolu s Ústeckým a Středočeským, patří k oblastem s nejvyšším zájmem investorů. Mezi příklady úspěšné přeměny bývalých brownfieldů na moderní průmyslové zóny k pronájmu patří například Contera Park Ostrava D1 a navazující rozvojová zóna Hrušov, dále Ostrava City Logistics Zárubek, P3 Ostrava Central nebo průmyslový park DMC Paskov.


​Výrobce plastových komponent otevře externí sklad v Panattoni Parku Chomutov North

23.7. – Společnost Thermoflex Europe, specialista na technické vstřikování plastů, převzala novou jednotku o rozloze 4 750 metrů čtverečních v Panattoni Parku Chomutov North. Rozšíření kapacit v přímé blízkosti stávajícího výrobního závodu v Jirkově umožní společnosti efektivněji řídit tok materiálu i hotových výrobků a sníží dopravní zátěž v centru města. Panattoni Park Chomutov North je dokončený, nyní zbývá poslední volná jednotka k pronájmu o velikosti přibližně 4 500 metrů čtverečních. Developerem průmyslového parku je společnost Panattoni, majitelem investiční skupina RSJ.


​Skladon posiluje své vedení, přivádí odborníky s mezinárodními zkušenostmi

23.7. – Fulfillmentová společnost Skladon oznamuje významné změny ve svém vedení, které vstoupily v platnost 1. července 2025. Tyto změny reflektují strategický posun společnosti směrem k vyšší profesionalizaci, efektivitě a udržitelnému růstu.


​Dostavba dálnice D52 z Pohořelic k Rakousku má kladné posouzení EIA

22.7. – Dostavba dálnice D52 z Pohořelic ke státní hranici s Rakouskem získala kladné stanovisko v procesu posuzování vlivů na životní prostředí (EIA). Tento krok otevírá cestu k dalším fázím přípravy a následné realizaci stavby, která propojí Českou republiku s rakouskou dálnicí A5. Uvedlo to Ministerstvo dopravy.


​SMO KD8: Žaloba kvůli VRT v Ústeckém kraji je poslední možnost, stát v dialogu s obcemi selhává

22.7. – Sdružení měst a obcí KORIDOR D8 (SMO KD8) a obec Přestavlky společně podaly v pátek 18. 7. 2025 žalobu na 5. aktualizaci Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje (Zákon stanoví, že o aktualizaci zásad územního rozvoje (ZÚR) rozhoduje zastupitelstvo kraje mj. na základě externího návrhu, který může vzejít např. ze strany oprávněného investora, např. Správy železnic). Uvedl to předseda SMO KD8 Martin Klečka.


​Allianz pro Schiene: Růst investic do železnice musí být následovaný stabilizací

22.7. – Vládní investice do železniční infrastruktury v Německu v roce 2024 vzrostly na rekordních 198 eur na obyvatele. To představuje 74% nárůst oproti předchozímu roku, kdy federální vláda investovala 115 eur na obyvatele. Díky tomu se Německo v evropském srovnání nachází v horní polovině tabulky. Stále však zaostává za zeměmi, jako je Norsko (294 eur), Rakousko (352 eur) a Švýcarsko (480 eur), které stejně jako lídr Lucembursko (587 eur) soustavně investují do své železniční infrastruktury již léta.


spinner