29.9. – Nová platforma hnacího ústrojí Scania, založená na motoru Super pro nákladní automobily, se dodává ve spalovacía plug-in hybridní konfiguraci pro autobusy. Vyhovují různým potřebám a požadavkům a umožňují výrazně snížit spotřebu paliva. Provozovatelé dálkových autobusů s nimi též splní požadavky v bezemisních zónách. V době politických a technologických změn, kdy předpisy o emisích oxidu uhličitého a různé místní zákony týkající se udržitelnosti vyvolávají u provozovatelů autobusové dopravy nejistotu, reaguje Scania uvedením dvou nových pohonů.
Aktuálně
29.9. – Svaz dopravy České republiky považuje současný návrh státního rozpočtu na rok 2026 pro resort dopravy a Státní fond dopravní infrastruktury za nepřijatelný. Svaz to uvedl v tiskové zprávě.
29.9. – Podruhé za sebou získalo Letiště Praha prestižní ocenění Routes World Award v kategorii letišť od 10 do 20 milionů odbavených cestujících za rok. Vletošním užším výběru porazilo letiště v Edinburghu, Calgary, Indianapolis a San Antoniu. Ocenění, o němž rozhodli zástupci leteckých společností, reflektuje výsledky letiště v oblasti rozvoje leteckých spojení, marketingovou podporu a celkovou spolupráci letiště s dopravci.
29.9. – Kvůli manipulacím s tachometrem přijdou čeští kupující ročně o 11,8 miliardy korun. Právě o tuto částku přeplatí reálnou cenu vozidla, tedy tu, která odpovídá skutečnému kilometrovému nájezdu. Stejnou částku pak vydají v následujících letech za neočekávané opravy a údržbu spojené právě s vyšším kilometrovým nájezdem.
28.9. – Skupina ORLEN Unipetrol pokračuje v rozšiřování nabídky pokročilých biopaliv na čerpacích stanicích ORLEN. Po úspěšném pilotním projektu v Rokycanech zavádí plně syntetické palivo HVO100 Diesel na další čerpací stanice v České republice. Na začátku roku 2026 tak bude ORLEN nabízet palivo HVO100 Diesel na bezmála deseti čerpacích stanicích. Nízko emisní palivo je určeno pro osobní i nákladní automobily a autobusy, a je kompatibilní s většinou moderních dieselových motorů bez nutnosti technických úprav.
28.9. – ARETE posiluje svou pozici v jednom z nejrychleji rostoucích logistických regionů Polska a rozšiřuje portfolio o Panattoni Park Rzeszow North. Moderní park třídy A nabízí téměř 90 metrů čtverečních pronajímatelné plochy, je plně obsazen dlouhodobými nájemci a pro investory představuje kombinaci stabilního výnosu a kapitálového zhodnocení. Hodnota transakce dosahuje 60 milionů eur.
27.9. – Stavba středočeské části dálnice D7 mezi Panenským Týncem a Knovízem pokračuje podle harmonogramu. Každý den se na ní podílí až dvě stovky dělníků. První část z trasy dlouhé bezmála 17 km chce Ředitelství silnic a dálnic uvést do provozu na jaře příštího roku, další pak o rok později. ŘSD to uvedlo v tiskové zprávě. Stavba je rozdělena na tři úseky a na každém z nich je podle ŘSD vidět znatelný posun. To je dáno rovněž tím, že práce jsou prováděny 7 dní v týdnu bez přerušení. Nasazeno máme velké množství těžké techniky, včetně jeřábů, se kterými jsou budovány mosty. V celé délce trasy je provoz na silnici I/7 částečně omezen. Veden je v dvěma zúženými jízdními pruhy a rychlostí sníženou na 70 km/h maximálně.
27.9. – Společnost DKV Mobility oznámila rozšíření svého EETS řešení pro úhradu mýtného. Palubní jednotku DKV Box Europe, která umožňuje centralizované vyúčtování mýtného v mnoha zemích, lze nyní používat také v České republice. Evropská služba pro elektronické mýtné (EETS) umožňuje vyúčtování mýtného na různých evropských silnicích na základě jedné smlouvy a s jedním zařízením bez ohledu na mýtný systém používaný v příslušné zemi.
26.9. – Ministerstvo dopravy může pokračovat v přípravě a následné realizaci vybraných úseků dálnic D3 a D55 formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP). Postup schválila vláda, rozhodnutí navazuje na závěry studie proveditelnosti, která vyhodnotila model PPP u těchto úseků jako vhodný a ekonomicky výhodný.
26.9. – Dozorčí rada společnosti Schmitz Cargobull AG na valné hromadě dne 23. září 2025 dokončila konsolidovanou účetní závěrku za finanční rok 2024/25 (od 1. dubna 2024 do 31. března 2025). Finanční rok byl podle ní formován náročným tržním prostředím s přetrvávajícím omezením investic, nadměrnou kapacitou v tomto sektoru a zvyšujícím se nákladovým a regulačním tlakem. V důsledku těchto základních podmínek poklesl objem výroby přibližně o 6,5 % na 42 353 vozů (předchozí rok: 45 340 vozů).