10.9. – Jak vnímají podmínky výkonu své profese? To zjišťovalo Ministerstvo dopravy spolu s Drážním úřadem v průzkumu mezi strojvedoucími v ČR. Výsledky ukazují pozitivní posun oproti obdobnému šetření z roku 2022. Strojvedoucí ocenili výrazné zlepšení v oblasti odpočinku a pracovního zázemí, pozitivně vnímají i kvalitu vozidlového parku nebo ETCS. Více než 85 % z nich také svou práci považuje za zodpovědnou a smysluplnou. Dále je třeba ještě pracovat na zjednodušování předpisů či sjednocování ovládacích prvků ETCS na různých typech vozidel.
Aktuálně
10.9. – V distribučních centrech společnosti PST CLC Mitsui-Soko aktuálně pokračují projekty optimalizace obsazenosti a inovace systému vyhodnocování produktivity. Byla rovněž spuštěna další fáze rozšíření on-line řízení a sledování paletového konta. Firma nyní testuje technologie pro automatizovaný úklid a v budoucnu plánuje pořízení mechanických posilovačů pro pomoc při zvedání těžkých břemen.
10.9. – Přepravní společnost One by Allegro pokračuje v posilování své infrastruktury na českém trhu. Nově začala instalovat své výdejní boxy na čerpacích stanicích ORLEN. Tato síť je s 444 čerpacími stanicemi nejširší sítí v České republice. První boxy v rámci sítě ORLEN byly umístěny na čerpacích stanicích v ulicích Argentinská a Poděbradská v Praze a v ulici Královopolská v Brně. Do konce roku plánuje One by Allegro rozšířit své výdejní boxy na deset čerpacích stanic ORLEN po celé České republice.
10.9. – Společnost Alstom dosáhla zásadního milníku – získala typové schválení Evropské agentury pro železnice (ERA) pro provoz palubních jednotek ETCS typu EbiCab 2000 na lokomotivách Traxx Universal. Schválený palubní systém je součástí palubního portfolia společnosti Alstom.
10.9. – Ředitelství silnic a dálnic pokračuje s opravami dálnice D1 před prosincovým otevřením posledního úseku kolem Přerova. V rámci příprav na plnou dopravní zátěž proběhne od 14. září 2025 oprava povrchu obou směrů trasy km 230 až 237 (cca Vyškov – Ivanovice na Hané). Rekonstrukce spočívá v odfrézování dosluhujícího cementobetonového krytu a následné pokládce čerstvé vrstvy asfaltu. Tak zvaný Blacktopping doplní ŘSD obnovou značek včetně vybraných směrových sloupků a nástavců i pásnic svodidel, součástí projektu je také kontrola odvodnění a úprava nezpevněné krajnice. Hotovo bude v druhé polovině listopadu.
9.9. – Tři roky už funguje terminál LNG v nizozemském Eemshavenu. Během této doby do něj připlulo 64 lodí objednaných ČEZ, které přivezly 5,8 miliardy metrů krychlových plynu určeného pro Česko. Více než 90 procent tankerů naložilo LNG ve Spojených státech a žádná loď neobsahovala ruský plyn, což je pravidlo vyplývající přímo ze smlouvy s terminálem a ČEZ ho bude striktně dodržovat i nadále.
9.9. – Profesní iniciativa SKLAD, sdružující přední poskytovatele logistických služeb, přivítala v polovině letošního roku nového člena. Je jím česká poradensko-technologická společnost Logio. Firma přináší do platformy unikátní know-how v oblasti strategického poradenství a řízení dodavatelských řetězců a inovací (Supply Chain Management).
9.9. – Mezinárodní přepravní skupina VCHD Cargo uzavřela rok 2024 s konsolidovaným obratem ve výši 1,417 miliardy Kč, což představuje 11% meziroční růst. Tahounem tržeb byla česká společnost VCHD Cargo, a. s., která se podílela na výsledku částkou 1,075 miliardy Kč. Významnou roli však i letos sehrály německé společnosti skupiny – Völker Logistik s obratem 191 milionů Kč a VCHD Cargo GmbH s výsledkem 151 milionů Kč.
9.9. – Zájem o rozesílání balíků mezi lidmi dále roste, zásilky vůbec neposílá jen 29 % lidí. Desetina lidí přitom posílá zásilku několikrát měsíčně. Stále oblíbenější je i přímé zasílání z výdejního boxu do boxu, na výdejní místo i adresu. GLS tuto službu nyní dále vylepšuje, zásilky lze prostřednictvím výdejního boxu poslat i bez tisku doručovacího štítku.
8.9. – Nový průzkum Mezinárodní unie silniční dopravy IRU poprvé zhodnotil současný stav dekarbonizace a budoucí investiční plány provozovatelů komerční silniční dopravy na celém světě. Přestože provozovatelé stále více integrují dekarbonizaci do svých strategií, klíčové překážky a nejistota blokují pokrok, zejména pro malé a střední podniky. Podobný pohled má i české Sdružení ČESMAD Bohemia.