Aktuálně

​CER: Železnice má zásadní úlohu při zajišťování budoucnosti obrany EU

24.2. – Společenství evropských železničních a infrastrukturních společností (CER) zdůrazňuje klíčovou roli železnic při posilování obranných schopností EU v době rostoucích bezpečnostních hrozeb, jako je například invaze na Ukrajinu. Posílení připravenosti EU na odvrácení a řešení takových hrozeb se stalo hlavní prioritou politické agendy EU. V pozičním dokumentu, který členové CER jednomyslně schválili na svém nedávném valném shromáždění 18. února v Bruselu, CER uvádí kroky potřebné k zajištění lepší reakce evropského železničního systému.


​CZ LOKO dokončilo modernizaci dvaceti lokomotiv ZSSK Cargo

24.2. – Slovenský nákladní dopravce ZSSK CARGO už převzal všechny lokomotivy z dvaceti kusové série modernizací řady 742, které mu pod označením EffiShunter 1000-M dodala společnost CZ LOKO. Poslední tři stroje obdržel koncem ledna. „Šlo o první takto rozsáhlou zakázku pro slovenského železničního dopravce. Zároveň je to jeden z našich nejúspěšnějších modernizačních projektů a otevírá nám dveře na další trhy,“ uvedl Jan Kutálek, obchodní ředitel a člen představenstva CZ LOKO. Smlouva byla podepsána v červnu 2022, samotné práce začaly v únoru 2023. Čtyři EffiShuntery 1000-M jsou vybaveny evropským zabezpečovačem EC­TS.


​HHLA uzavírá finanční rok 2024 s pozitivním růstem tržeb a zisku

24.2. – Podle předběžných neauditovaných údajů zaznamenala společnost Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) ve finančním roce 2024 nárůst příjmů skupiny o 10,5 procenta na 1 598 milionů eur (v předchozím roce: 1 447 milionů eur). Provozní výsledek skupiny (EBIT) se zvýšil o 22,7 procenta na 134 milionů eur, čímž se dostal do očekávaného rozmezí 125 až 145 milionů eur (předchozí rok: 109 milionů eur). Konsolidovaný čistý zisk po menšinových podílech dosáhl 33 milionů eur (v předchozím roce: 20 milionů eur). Překlad kontejnerů skupiny v námořních přístavních terminálech se zvýšil o 0,9 % na 5 970 tisíc TEU (předchozí rok: 5 917 tisíc TEU). Objem kontejnerů v hamburských kontejnerových terminálech se oproti předchozímu roku téměř nezměnil a činil 5 686 tisíc TEU (předchozí rok: 5 687 tisíc TEU). Objem přepravy v segmentu intermodální přepravy se zvýšil o 11,6 % na 1 787 tisíc TEU (předchozí rok: 1 602 tisíc TEU).


​Authentica Fulfillment vstupuje do roku 2025 s novými kapacitami a silnějším zázemím pro klienty

23.2. – Modernizace českého fulfillmentu, komplexnější klientela a posilování značky – takový byl rok 2024 pro brněnskou firmu Authentica Fulfillment. Výsledkem toho je 50% nárůst počtu objednávek a 1,55 milionu odbavených zásilek, které zahrnovaly více než 30 milionů kusů zboží. To doprovázela implementace robotického systému do jejich skladu, sjednocení pod novou entitu Authentica Fulfillment, s. r. o., a nová vizuální identita celé skupiny. Authentica Fulfillment zároveň rozšířila skladovou plochu o 8 tisíc metrů čtverečních a díky automatizaci zvýšila měsíční kapacitu expedice na více než půl milionu zásilek. Během loňského roku rozšířila své klientské portfolio o značky jako Vuch a OlaOla a zorganizovala svou první e-commerce konferenci Authentica Day. Letos plánuje další rozšíření skladových kapacit, aby naplnila rostoucí objem objednávek a onboarding nových klientů.


​IVECO dodalo BMW dva nákladní vozy S-eWay na vodíkový pohon

23.2. – Nákladní vozy IVECO S-eWay Fuel Cell budou hrát klíčovou roli při dosažení cíle projektu H2Haul, kterým je prokázání, že vodíkové nákladní vozy mohou být praktickým řešením pro dopravu bez emisí a bez uhlíkové stopy na dlouhé vzdálenosti a otevřít tak cestu jejich komercializaci.


​AI pomáhá stále více s automatizací zápisů z porad či s titulkováním videokonferencí

23.2. – Umělá inteligence pomáhá mnoha zaměstnancům v práci stále více. Takto technologie ušetří hodiny práce, které pak mohou věnovat odbornějším úkolům.


​Spolek Aquarius-Vodnář: ČSPL po fázi ve fúzi s Rhenus PartnerShip končí po 102 letech činnosti

22.2. – Spolek Aquarius-Vodnář zveřejnil své vyjádření k zastavení činnost společnosti Rhenus PartnerShip-ČSPL, s.r.o., k 30. dubnu. Vyjádření Petra Víta z tohoto spolku, které se věnuje i stavu vodní dopravy v Česku obecně, přinášíme v původním znění.


​DKV Mobility zařazuje do své nabídky dobíjecí stanice Migrol ve Švýcarsku

22.2. – DKV Mobility, platforma služeb pro mezinárodní mobilitu, začlenila do své roamingové sítě dobíjecí stanice M-Charge provozované firmou Migrol, která je lídrem na švýcarském trhu služeb v odvětví energetiky. Zákazníci společnosti DKV Mobility tak získají přístup k více než 570 dobíjecím bodům ve Švýcarsku. Velká část z nich se nachází na parkovištích u supermarketů obchodního řetězce Migros. Zákazníci tak mohou své elektromobily komfortně dobíjet během nakupování. Dobíjecí stanice poskytují výkon až 320 kW a lze je používat s kartou DKV +Charge nebo aplikací DKV Mobility.


​ŘSD: Přípravné práce spustí opravu dalšího mostu Rudné ulice v Ostravě

22.2. – Od pondělí 24. února 2025 začínají přípravné práce plánované opravy dalšího mostu velice vytížené Rudné ulice v Ostravě. K probíhající rekonstrukci mostních objektů ve Svinově se od posledního únorového týdne přidá demolice a následná výstavba mostu ve Vítkovicích (konkrétně se jedná o most evidenčního čísla 11–143 přes silnici I/56 u Hornbachu v km 285,53 provozního staničení). Uvedlo to Miroslav Mazal ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.


​Drážní úřad mění interní strukturu činností a strategii dohledu nad sektorem

21.2. – Ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář na výroční tiskové konferenci řekl: „Drážní úřad zakončil symbolicky rok velkých změn i změnou svého sídla. Předání kompletních stavebních agend na nově vzniklý Dopravní a energetický stavební úřad jsme využili k interní restrukturalizaci činností jednotlivých oddělení i náboru nových pracovníků. I když máme stále deficit zaměstnanců v některých oblastech, které se věnují agendě schvalovacích procesů plynoucích z požadavků Evropy na dopravce i provozovatele dráhy, prohlubujeme a zefektivňujeme činnosti nově vzniklých i původních oddělení. Připravujeme novou strategii dohledu nad sektorem, která bude více odpovídat evropskému chápání dohledu nad bezpečnostní. V návaznosti na předkládané akční plány a zjištěné nedostatky jednotlivých subjektů drážního sektoru vytvoříme systematický plán kontrol a budeme sledovat jejich nápravu. Počítáme i se vznikem speciálního oddělení, které bude řešit výhradně dozor a přestupky.“


spinner