Aktuálně

​Uzávěrka soutěže Obal roku 2025 se blíží

30.7. – Soutěž Obal roku 2025, pořádaná Obalovým institutem SYBA, letos otevřela již svůj 32. ročník a vyzývá k účasti všechny, kdo se podílejí na vzniku a inovacích obalů – od výrobců obalů přes značky až po kreativní designéry a dodavatele technologií. Jde o jedinou certifikovanou národní soutěž v oblasti obalového designu a technologií v České republice a na Slovensku. Klání hledá řešení, která kombinují inovace, funkčnost, estetiku a udržitelnost. Vítězové se automaticky kvalifikují do prestižního globálního finále WorldStar Packaging Awards. Uzávěrka je stanovena na 8. srpna 2025.


​AutoSAP: Nová celní dohoda mezi EU a USA podporuje deeskalaci, čekáme na její detaily

29.7. – Nová dohoda EU a USA zavádí 15% clo na dovoz vozidel a dílů. Sdružení automobilového průmyslu vítá dosažení nové celní dohody mezi Evropskou unií a Spojenými státy jako krok směrem k deeskalaci obchodního napětí, které v posledních měsících vytvářelo nejistotu na obou stranách Atlantiku. Přestože 15% clo na automobily a automobilové díly nelze považovat za nízké, pozitivně vnímáme, že se podařilo odvrátit hrozbu další eskalace a že byla obnovena jistá míra právní předvídatelnosti.


​Před 60 lety byl v závodě Mercedes-Benz ve Wörthu vyroben první nákladní vůz

29.7. – Před 60 lety smontovali pracovníci závodu Mercedes-Benz ve Wörthu první kompletní nákladní vůz, který sjel z výrobní linky v červenci roku 1965. Byl to zelený Mercedes-Benz LP 608. Výroba v závodě začala téměř o dva roky dříve, v říjnu 1963 s přibližně 100 zaměstnanci. Zpočátku se vyráběly kabiny nákladních vozidel, které se poté dodávaly do závodů v Gaggenau (těžké nákladní vozy) nebo Mannheimu (střední a lehké nákladní vozy) k další montáži. Od roku 1965 se Wörth stal centrem výroby užitkových vozidel společnosti Mercedes-Benz, kde se v centrálním montážním závodě od té doby montovala a dodávala kompletní vozidla. Závody v Gaggenau a Kasselu se specializovaly na výrobu převodovek a náprav pro nákladní vozy, Mannheim na motory a také na výrobu autobusů.


​Omezení na D1: V pátek dojde ke zúžení a opravě dálničních mostů u bohumínské části Vrbice

29.7. – Od pátku 1. srpna dojde ke zúžení vozovky a opravě dálničních mostů u bohumínské části Vrbice. Plánovaná rekonstrukce mostních objektů potrvá do první poloviny září, proto bude dálnice D1 na hranici měst Ostrava a Bohumín průjezdná jedním pruhem pro každý směr (režim 1+1, sníženou rychlostí). Uvedlo to Ředitelství silnic a dálnic.


​Škoda Auto vykázala za první pololetí roku 2025 výborné hospodářské výsledky

29.7. – Škoda Auto za první pololetí roku 2025 dodala celosvětově zákazníkům 509 400 vozů, což představuje meziroční nárůst o 13,6 %. Vysoký prodej se odrazil i ve finančních ukazatelích: tržby vzrostly na 15,070 mld. eur (+10,4 %), provozní zisk dosáhl 1,285 mld. eur (+11,8 %) a čistý peněžní tok činil 1,443 mld. eur (+2,5 %). Na solidní úrovni zůstává rentabilita tržeb ve výši 8,5 % (před rokem: 8,4 %). Škoda zároveň dosáhla historického zlomového momentu – stala se třetí nejprodávanější značkou v Evropě (zahrnuje EU 27, Spojené království, Švýcarsko, Norsko a Island). Český výrobce si klade za cíl být zde trvale mezi třemi vrcholnými značkami nejpozději do konce dekády. Na evropský trh dodala Škoda zákazníkům 409 100 vozů (meziročně +10,5 %) a výrazně překonala celý trh. Klíčovou roli v tomto úspěchu sehrála vysoká poptávka po elektromobilech a plug-in hybridních vozech. Škoda dodala zákazníkům v Evropě 72 000 elektromobilů a 21 400 plug-in hybridních vozů, což dohromady tvoří podíl 22,8 %. Škoda Auto významně posílila své aktivity také v Asii a v Indii dodala 33 300 vozů. To představuje rekord za 25 let působení značky na subkontinentu a meziroční nárůst o 107,7 %. Ve Vietnamu byl zahájen prodej vůbec prvního lokálně vyráběného modelu Škoda – nového SUV Kushaq.


​Dopravci volají po zmírnění zákazu jízdy kamionů, komplikuje plánování tras i život řidičů

29.7. – Zákaz jízdy nákladních vozidel nad 7,5 tuny během víkendů a svátků měl původně sloužit ke snížení dopravní zátěže v době nejvyššího provozu a k ochraně bezpečnosti silničního provozu. Dnes však čelí rostoucí kritice. Zejména během letních prázdnin, kdy je režim přísnější než ve zbytku roku. Dopravci upozorňují, že opatření, které mělo zvýšit bezpečnost a komfort na silnicích, se nyní stává překážkou pro efektivní fungování dopravy a důstojné pracovní podmínky řidičů.


​ŘSD chystá opravu dálnice D10 u Prahy a navazující části Pražského okruhu

28.7. – Během srpna plánuje Ředitelství silnic a dálnic zahájit opravu dálnice D10 u Prahy v délce 3 500 m a přibližně 400 m navazující části Pražského okruhu (D0 510). Práce, které jsou harmonogramem naplánovány na 81 dní, budou podle ŘSD provoz ovlivňovat pouze částečně.


​Tisíce Ukrajinců mohou nevědomky přijít o dočasnou ochranu kvůli zrušení adresy pobytu

28.7. – Personální agentura Hofmann Personal upozorňuje firmy zaměstnávající ukrajinské pracovníky s dočasnou ochranou na možné riziko ztráty tohoto statusu. Důvodem může být tiché zrušení hlášené adresy, o kterém cizinec často vůbec neví. Pokud jej ubytovatel odhlásí nebo cizinecká policie na nahlášené adrese nezastihne, Ministerstvo vnitra adresu v evidenci zruší. Následně je jako místo pobytu přidělena adresa sídla Odboru azylové a migrační politiky (OAMP). Po uplynutí 90 dnů od této změny však podle zákona dočasná ochrana automaticky zaniká. Cizinec přitom nemusí být o zrušení adresy vůbec informován.


​DSV investuje do udržitelné logistiky prostřednictvím biopaliv

28.7. – Společnost DSV pokračuje ve své strategii snižování emisí v dopravě a rozšiřuje využití alternativních paliv. Kromě elektrifikace své globální flotily a úspěšného nasazení vozidel na HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) se zaměřuje také na další biopaliva, jako je SAF (Sustainable Aviation Fuel) pro leteckou a FAME (Fatty Acid Methyl Esters) pro námořní přepravu. Udržitelná logistika zůstává prioritou i ve druhé polovině roku 2025. Předpokládá se také další rozšíření využití umělé inteligence, přičemž společnost DSV zároveň klade důraz na přizpůsobení se globálním změnám v obchodních podmínkách, jako je vliv nových celních opatření, nevyjasněná situace v Rudém moři či přesouvání dodavatelských řetězců do blízkých zemí neboli nearshoring.


​Projekt Datart Warehouse Model získal prestižní ocenění Logistický projekt roku 2025

28.7. – Projekt Datart Warehouse Model, reprezentující moderní koncepci skladového řešení, získal titul Logistický projekt roku 2025. Ocenění je uznáním výjimečného přístupu k modernímu skladování a inovacím v oblasti logistiky, které Datart v posledních letech důsledně prosazuje. Vítězství v národní soutěži zároveň otevírá cestu do evropského finále prestižního ocenění ELA Award, pořádaného Evropskou logistickou asociací. Soutěž Logistický projekt roku 2025 je pořádán Českou logistickou asociací.


spinner