11.6. – Dlouholeté partnerství a mimořádná spolehlivost techniky Scania se potvrdily při předání nového vozidla společnosti MAVE Jičín, a. s. – významného dodavatele vajec pod značkou Zlatá vejce. Nový vůz Scania G420 B6X2NA s mrazírenskou nástavbou Lamberet a chladicí jednotkou Carrier nahradil svého předchůdce, model Scania P94 DB4X2NZ z roku 2000.
Aktuálně
11.6. – Tunely coby součást české dopravní infrastruktury patří mezi specifické objekty dálnic a silnic I. třídy, proto je nutné neustálé zabezpečení a řízení tunelového provozu. Trvalému dohledu ze strany Ředitelství silnic a dálnic pomáhá videodetekční systém, který prostřednictvím moderních kamer sleduje provoz a dokáže vyhodnotit mimořádné situace (chodec v tunelu, překážka na vozovce, pomalu jedoucí vozidlo, automobil v protisměru apod.). Na tyto nepříjemné incidenty reaguje řídící elektronika alarmovým hlášením vyžadující potvrzení dispečerského stanoviště – pracovníci se ve službách u monitorů střídají každý den v roce prakticky non-stop.
Komentář
Co přinesl květen v dopravě a logistice
10.6. – Přesně před rokem se tento již pravidelný sloupek týkal také letecké dopravy zboží. To je ale asi jediná podobnost, kterou lze v tuto chvíli vysledovat. Ale pojďme na náš příběh. Airfreight byl v květnu jak na houpačce – cla nahoru, výkony dolů. Pak houpy hou, cla dolů, výkony nahoru. A tak každý týden, s pravidelností odpovídající změnám nálady v americké administrativě, a především v hlavě nejvyšší…
10.9. – Leo Express za rok 2024 dosáhl na základě auditovaných výsledků konsolidovaných tržeb 1,018 miliardy korun a rok 2023 tak překonal o více než 400 milionů. Zároveň přepravil 3,8 milionu cestujících, což představuje meziroční nárůst o více než dva miliony. Vlaky dopravce ujely 4,6 milionu vlakokilometrů. V oblasti dochvilnosti dosáhl Leo Express nejlepších výsledků mezi většími dopravci v České republice s průměrným zpožděním přibližně 0,03 minuty na jeden vlakokilometr.
10.6. – V lokalitách, kde jsou Z-BOXy kvůli vysoké poptávce přetížené, dochází k praktické úpravě. Skupina Packeta, včetně české Zásilkovny, zvyšuje jejich kapacitu přidáváním více menších schránek – tedy bez zvětšování celého boxu a bez nutnosti zabírat další místo ve veřejném prostoru. Řada zásilek se pohodlně vejde i do menších dvířek, takže zákazníci získají více schránek pro vyzvednutí, aniž by bylo nutné zasahovat do okolí. Cílem je naplnit rostoucí poptávku a zároveň zůstat šetrní k prostředí měst a obcí.
10.6. – Společnosti Kuehne+Nagel, globální poskytovatel logistických služeb, a Natilus, výrobce letecké techniky se zaměřením na BWB (blended-wing-body) letadla, uzavřely strategické partnerství. Cílem spolupráce je analyzovat environmentální, ekonomické a provozní dopady integrace těchto mimořádně efektivních letounů s aerodynamickým tvarem do komerční letecké logistiky.
10.6. – Od 10. do 12. června se v ostravském Trojhalí uskuteční mezinárodní železniční veletrh a konference Rail Business Days. Mezi vystavovateli v segmentu železniční techniky nebude chybět ani společnost DAKO-CZ, přední český výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla. Letos představí řešení, která propojují digitalizaci s ohleduplností k životnímu prostředí.
9.6. – Ve dnech 10. až 12. června se v Ostravě v Trojhalí / Karolína uskuteční další ročník mezinárodního železničního veletrhu Rail Business Days, který se řadí mezi nejvýznamnější oborové události ve střední Evropě. Také letos se jej aktivně účastní téměř dvě desítky členských firem ACRI – Asociace podniků českého železničního průmyslu, které na veletrhu představí nejnovější technologie, produkty i vize spojené s budoucností železniční dopravy.
9.6. – ÚOHS podal kasační stížnost proti rozsudku, který jeho předchozí rozhodnutí označil za nezákonné. Stížnost je „blanketní“, a tedy neobsahuje žádné konkrétní námitky ani důvody pro napadení rozsudku. Nejvyšší správní soud proto vyzval žalovaného k jejímu doplnění v zákonné lhůtě jednoho měsíce.
9.6. – Na konferenci HR Fresh, kterou pořádala personální agentura Hofmann Personal, se dostalo do popředí zájmu téma kyberbezpečnosti firem, které uvedl několika alarmujícími čísly Ondřej Vlček ze Stealth startup. Jen v roce 2024 způsobili hackeři po celém světě odhadované finanční ztráty za neuvěřitelných 10,5 bilionů dolarů (229 bilionů korun). Průměrná škoda způsobená jedním útokem dosáhla až na 4,8 milionů dolarů (104 milionů korun) a každý den dojde k více než k 2200 úspěšným útokům v této finanční výši. Kyberútoky jsou tak jednou z největších hrozeb současnosti.