PRAHA (24.4.) – Do Česka dnes přijel první vlak Viaggio Comfort Českých drah známý jako Railjet. Celkem má státní dopravce během letošního roku od společnosti Siemens převzít sedm těchto vozidel, které budou jezdit na trase Praha – Brno – Vídeň – Štýrský Hradec. Poprvé by cestující měli mít možnost se s novým vlakem svézt od změny jízdního řádu v polovině roku. Potvrdil to mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Aktuálně
PRAHA (24.4.) – Ministerstvo dopravy připravuje nový model registrace vozidel, kdy by registrační značky nevlastnil stát, ale občan. Informovalo o tom ministerstvo dopravy. Stát by podle plánu, který se inspiroval německou praxí, pouze určoval, jak přesně mají poznávací značky vypadat. U které firmy, a za jakou cenu, si značky řidič pořídí, by mělo nově záležet jen na něm. Spolu s tím souvisí i návrh, že by právo vyrábět značky mohla získat jakákoliv společnost, která by splnila stanovené podmínky pro certifikaci značky. Předchozí tendr na výrobu značek ministerstvo zrušilo.
PRAHA (23.4.) – Praha městským částem představila návrh nového systému parkovacích zón. Koncepce zahrnuje městské části Praha 1 až 11, Praha 13 a Praha 18 a je rozvržena do etap. Pilotní projekt se má uskutečnit již na podzim. První etapa se plánuje na rok 2015. Informoval o tom náměstek primátora Jiří Nouza.
Vysokorychlostní železnice
Rychlostí 200 km/hod. se na české železnici hned tak jezdit nebude
PRAHA (23.4.) – Rychlosti 200 kilometrů v hodině se cestující na tuzemské železnici hned tak nedočkají. Náklady na přestavbu vhodných koridorových úseků, kde je nyní možné jezdit rychlostí maximálně 160 km/hod., by byly neúměrné relativně nízkým přínosům. Uvedl to generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Kolář. Zrychlení dosavadní maximální rychlosti tak může přijít až se stavbou nových vysokorychlostních tratí.
PRAHA (23.4.) – „Technologie Euro 6 přinese zvýšení spotřeby paliva.“ Přesně to předvídali před několika lety škarohlídové a obávali se, jak nová emisní norma zkomplikuje život nejen výrobcům vozidel, ale hlavně jejich provozovatelům. Jenže čas plynul a dnes můžeme říct, že tyto pesimistické obavy se nenaplnily.
PRAHA (17.4.) – Vedení Českých drah čeká od 1. května další změna organizační struktury. Nový generální ředitel Daniel Kurucz navrhuje snížit počet organizačních útvarů generálního ředitelství o čtyři na 18, část útvarů sloučit a některé přesunout pod kompetenci nových náměstků. Těch by mělo od května být pět, tedy o jednoho více, než po nedávné reorganizaci, kterou prosadil Kuruczův předchůdce Dalibor Zelený. Vzrůst by měl i přímý vliv generálního ředitele na řadu strategických odborů.
PRAHA (17.4.) – Na veletrhu CeMAT 2014, který se bude konat 19. až 22. května v německém Hannoveru, představí odborné veřejnosti společnost Jungheinrich celou řadu zcela nových designových a konstrukčních inovací pracovního místa řidiče vozíků. Tyto novinky jsou již součástí vozíků posledních konstrukčních řad tohoto hamburského výrobce, a sice spalovacích vozíků s hydrostatickým pohonem a také elektrických vozíků s protizávažím, série 4 a 5.
PRAHA (17.4.) – Na začátku dubna zahájil jeden z největších světových poskytovatelů spedičních a logistických služeb, DAMCO, v Hostivici u Prahy provoz centrály zákaznického servisu (CSO, Customer Service Office) pro země středoevropského regionu. Slavnostního otevření centrály se zúčastnili zástupci regionálního managementu. DAMCO tak završilo hlavní etapu programu zjednodušování své struktury s názvem one DAMCO, která mu umožní přizpůsobovat své služby potřebám zákazníků.
LIBEREC (17.4.) – Rychlostní silnice přes Český ráj se stavět nebude, podle ministerstva pro místní rozvoj by byla příliš drahá a navíc zbytečná. Vzhledem k intenzitě dopravy mezi Turnovem a Jičínem postačí podle studie zpracované projekční kanceláří Atelier T-plan silnice s třetím pruhem ve stoupání. Informoval o tom liberecký hejtman Martin Půta.
Pražský silniční okruh
Soud definitivně zastavil přípravu stavby severního obchvatu Prahy
PRAHA (16.4.) – Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost Středočeského kraje a zastavil tak projekt stavby severní části obchvatu Prahy (R1), a to v části Ruzyně – Březiněves – Satalice. Totéž učinili již loni Krajský soud v Praze, který zrušil dokument Zásady územního rozvoje Středočeského kraje v části týkající se vymezení silničního koridoru. Kraj podal kasační stížnost, ale NSS svým rozhodnutím verdikt krajského soudu potvrdil.