1.11. – Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) dnes ráno otevřelo nový most na silnici I/35 u Hořic na hlavním tahu z Hradce Králové do Jičína a Liberce. Stavba mostu téměř za čtvrt miliardy korun začala loni v dubnu a nahradila zchátralý most z roku 1979. Otevřením mostu skončila rok a půl trvající objížďka přes jižní část Hořic. Rekonstrukce mostu u Hořic byla současnou největší investicí na silnicích první třídy v Královéhradeckém kraji, uvedli zástupci ŘSD.
Aktuálně
1.11. – Odborová organizace pilotů společnosti KLM, která je součástí francouzsko-nizozemské skupiny Air France-KLM, odmítla dát souhlas se zmrazením mezd do roku 2025. Podle agentury Reuters by odmítnutí mohlo ohrozit snahy o zajištění budoucnosti firmy v době koronavirové krize.
31.10. – Sdělení výhrad Evropské komise (EK) není podle Českých drah rozhodnutím, které by závazně říkalo, že pochybily a jsou povinny platit jakoukoliv pokutu. Je to pouze oznámení, ve které komise sděluje Českým drahám, v čem spatřuje porušení soutěžního práva a zda a proč toto porušení hodlá postihnout pokutou. Stejně tak sdělení výhrad nemá v tuto chvíli vliv na pokračující soudy s konkurenčními dopravci. V reakci na zprávu komise to uvedly České dráhy. Ministr dopravy Karel Havlíček považuje situaci za závažnou a bude žádat vysvětlení od vedení ČD.
31.10. – Po letech odkladů se dnes otevírá nové berlínské letiště Willyho Brandta. Po zprovoznění terminálu 1 začne nový letecký uzel odpoledne odbavovat první přílety, první odlet je plánován na neděli 1. listopadu.
31.10. – Liberecký kraj jedná se společností Die Länderbahn o zajištění provozu na dvou páteřních linkách na Českolipsku, kde v současné době jezdí České dráhy. Od prosince 2021 by měl německý dopravce převzít vlaky na trase z Mladé Boleslavi přes Českou Lípu do Rumburku a o rok později i na lince z Liberce přes Českou Lípu do Děčína. Firma podala na tyto trasy nejvýhodnější nabídku, kraj si od změny slibuje modernější vlaky a větší komfort pro cestující. Informoval o tom informoval mluvčí krajského úřadu Filip Trdla.
30.10. – Nejvyšší správní soud (NSS) rozhodl, že Liberecký kraj při nákupu akcií autobusového přepravce v letech 2017/2018 postupoval nezákonně. Podpořil tak názor Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který v roce 2017 rozhodl, že akcie nesmí kraj koupit přímo, ale musí vyhlásit veřejnou zakázku. Krajský soud v Brně v květnu rozhodnutí ÚOHS zrušil, NSS však teď zrušil rozsudek krajského soudu a vrátil spor k novému projednání. Rozhodnutí je dostupné na úřední desce soudu.
31.10. – Písek bude od prosince využívat pro městskou hromadnou dopravu pouze autobusy na elektřinu a stlačený zemní plyn. Zcela vyřadí vozy na fosilní palivo. Náklady na pořízení nových autobusů činily 61 milionů Kč. Řekla to mluvčí písecké radnice Petra Měšťanová.
30.10. – Evropská komise (EK) dospěla k předběžnému závěru, že České dráhy (ČD) porušují antimonopolní pravidla, a to tím, že účtují ceny pod úrovní nákladů. Zejména v souvislosti s cenami jízdného na trati mezi Prahou a Ostravou proto komise zaslala dopravci své námitky. Pokud ČD nedokážou svůj postup v konkurenčním boji obhájit, hrozí jim pokuta do deseti procent z ročního obratu. To by podle výroční zprávy firmy za loňský rok znamenalo asi čtyři miliardy korun. Dopravce v reakci uvedl, že sdělení výhrad není rozhodnutím, které by závazně říkalo, že ČD pochybily a jsou povinny platit pokutu.
30.10. – Provoz městské hromadné dopravy v šestnáctitisícovém Dvoře Králové nad Labem na Trutnovsku zajistí od 1. ledna 2021 na dalších deset let společnost KAD Vrchlabí. Město firmě za deset let zaplatí 40,5 milionu Kč. Dosud MHD ve Dvoře Králové na objednávku radnice provozuje společnost Arriva Východní Čechy. Platba za rok 2021 bude činit 3,4 milionu Kč, což je asi o 100 000 Kč méně, než činí kompenzace za provozování MHD letos, uvedla radnice.
30.10. – České dráhy od příštího úterý ještě více omezí provoz mezi Prahou a Ostravou. Dopravce na této trati zachová šest párů dálkových vlaků denně. Dosud to bylo osm párů za den. Nové omezení se týká expresu, který jezdí mezi Prahou a Varšavou. Důvodem je snížení poptávky po cestování vyvolané epidemií koronaviru a souvisejícími vládními opatřeními. Vyplývá to z informací Českých drah. Řadu dálkových i regionálních spojů dráhy i ostatní dopravci zrušili už dřív.