3.3. – Na začátku stál sám řidič mezinárodní dopravy, jedno pronajaté auto a touha dělat věci jinak. Dnes slaví firma Kafka Transport, a. s. 32 let na trhu. Za úspěchem společnosti stojí nejen odhodlání a schopnosti jejího zakladatele Josefa Kafky, ale – jak sám říká – také podnikatelské štěstí a ti správní partneři, kteří mu pomáhají byznys rozvíjet navzdory složité době i změnám, kterým komerční silniční doprava v poslední době čelí. Už skoro 20 let k těmto partnerům patří i Eurowag.
Aktuálně
3.3. – Do Olomouckého kraje dorazily další dva vlaky RegioPanter. Doplnily čtveřici nových elektrických jednotek, které jezdí v regionu od prosince loňského roku. Na nově elektrifikované trati z Olomouce do Šumperka tak díky dodávce těchto dvou vlaků přepravují cestující už jen výhradně moderní dvouvozové jednotky RegioPanter. Uvedla to mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
3.3. – Změny podmínek pro přepravu nebezpečných věcí silniční (ADR), vnitrozemskou vodní (ADN) a železniční (RID) dopravou platí teprve dva měsíce, ale čas se nezastavil. A tak již v závěru měsíce března, od 20. do 24. 3., se v Bernu v budově Světové poštovní unie sejdou odborníci na přepravu nebezpečných věcí, aby pracovali na změnách, které budou platit od roku 2025.
3.3. – Slovenské Železiarne Podbrezová vyrábějící ocel a bezešvé ocelové trubky převzaly první ze tří lokomotiv EffiShunter 600 od společnosti CZ LOKO. Zbývající budou v rychlém sledu následovat. Kompletní dokončení zakázky je plánováno na přelom března a dubna. Lokomotivy budou jezdit na podnikové vlečce při obsluze náročných ocelářských provozů.
3.3 – Technická správa komunikací (TSK) zahájí v sobotu 4. března 2023 rekonstrukci komunikací a chodníků na křižovatce Janáčkovo nábřeží – Jiráskův most v Městské části Praha 5. Stavba je koordinována s obnovou a modernizací světelného signalizačního zařízení (SSZ). Během prací dojde k přestavbě této křižovatky s důrazem na úpravy chodníků a doplnění přechodů pro chodce v bezbariérové úpravě. V prostoru předpolí Jiráskova mostu tak vzniknou tři nové přechody pro chodce.
2.3. – DPDgroup, největší balíková přepravní síť v Evropě a mateřská společnost lokální DPD mění svůj název na Geopost. Skupina se tak rozhodla pro větší zpřehlednění a zjednodušení komunikace v rámci nových strategií růstu, expanze na další světové trhy prostřednictvím akvizice nových značek a také svých závazků ohledně udržitelnosti. Lokální brand DPD tato změna nijak neovlivní. V ČR zůstává název společnosti stále DPD, zde se nic nemění.
2.3. – Třetí fond skupiny ARETE zaměřený na atraktivní a stabilní průmyslová a logistická aktiva v regionu střední a východní Evropy dokončil výstavbu nové průmyslové haly v rámci logistického parku ARETE Park Rokycany I. Celková hodnota developmentu je 7 milionů eur (v přepočtu zhruba 165 milionů korun). Do areálu se stěhuje společnost Raben Logistics Czech, která na českém trhu působí už patnáct let a nabízí komplexní logistické služby na míru.
2.3. – V pozici ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) bude i v následujícím 5 letech pokračovat současný ředitel Zbyněk Hořelica. Uspěl ve výběrovém řízení. Včera ho do funkce jmenoval státní tajemník Ministerstva dopravy. „Zbyněk Hořelica úspěšně obhájil svoji pozici a má nyní před sebou řadu úkolů pro další roky. Fond bude pracovat s rekordním proinvestičním rozpočtem a zároveň budeme postupně ve zvýšené míře zapojovat alternativní zdroje financování. Věřím, že i díky zkušenostem a manažerským schopnostem Zbyňka Hořelici se s těmito výzvami SFDI popasuje dobře,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
2.3. – Jako RegioFox budou označovány nové motorové jednotky od společnosti PESA Bydgoszcz, které právě testuje výrobce na zkušebním okruhu ve Velimi. První lišky budou jezdit ve Středočeském kraji a v Praze, v Jihočeském a Pardubickém kraji a na Vysočině. RegioFoxů už mají České dráhy objednáno 76. Vlaky budou poháněny motory Rolls-Royce, které kromě klasické nafty umí jezdit i na biopalivo HVO.
2.3. – Cestující skupiny IAG, která je vlastníkem pěti aerolinek včetně British Airways a Iberia, a konkurenčního easyJetu si dosud nevyzvedli cestovní poukázky v hodnotě přibližně 724 milionů eur (16,9 miliardy Kč), které jim letecké společnosti jako náhradu vystavily od začátku pandemie. Informoval o tom včera zpravodajský server BBC. Praxe vydávání poukazů vyvolala kritiku, protože mnoho lidí chtělo místo toho vrátit peníze v hotovosti. Společnosti British Airlines i EasyJet několikrát platnost svých poukazů prodloužily.