6.3. – Liberecký dopravní podnik (DPMLJ) vypsal zakázku na generální opravu osmi tramvají. Obnova se týká skříně, tedy části bez podvozku. Dopravní podnik očekává, že za renovaci karosérií, interiérů včetně kabin pro řidiče a elektro části osmi tramvají zaplatí 64 milionů korun bez daně. Vyplývá to z údajů ve věstníku veřejných zakázek.
Aktuálně
6.3. – Rychlým tempem roste ve Vsetíně budoucí společný odbavovací terminál, který nahradí stávající budovu nádraží. V areálu stanice stojí nový technologický objekt a betonují se základy vícepodlažního parkovacího domu. Zatímco loňský rok byl především ve znamení rekonstrukce kolejí směrem na Velké Karlovice, letos dojde k modernizaci kolejiště, výstavbě terminálu a podchodu přímo ve stanici.
7.3. – Vlaky osobní dopravy na síti Správy železnic vykázaly za první dva měsíce letošního roku lepší pravidelnost než za stejné období loňského roku. Zatímco před rokem dojelo podle jízdního řádu 91,4 procenta spojů, letos to bylo téměř 92,4 procenta. Celková doba zpoždění z odpovědnosti Správy železnic se pak meziročně snížila o více než 30 procent. Výrazně nižší byl rovněž počet vlaků se zpožděním pět a více minut.
5.3. – Od 6. do 9. března 2023 vždy od 7:30 do 17:30 hodin jsou plánované výlukové práce Správy železnic na trati 290 v úseku Olomouc hl.n. – Šternberk. V tuto dobu budou všechny vlaky Olomouc – Šternberk – Uničov – Šumperk nahrazeny obousměrně v úseku Olomouc hl.n. – Šternberk autobusy. Vzhledem k delší jízdní době po silničních komunikacích bude náhradní autobusová doprava (NAD) organizována podle výlukového jízdního řádu.
5.4. – Fufillmentová společnost Skladon, která kompletně zajišťuje logistiku desítkám středních a větších obchodníků, se již podruhé za sebou umístila v prestižním žebříčku FT 1000. Mezi tisícovkou nejrychleji rostoucích firem Evropy se společnost posunula na 104. místo, z českých firem pak byla třetí nejvýše umístěnou z celkem deseti tuzemských zástupců.
5.3. – Skupina leteckých společností z Evropy a ze Spojených států žaluje nizozemskou vládu za její rozhodnutí omezit kvůli škodlivým emisím provoz na mezinárodním letišti Schiphol v Amsterodamu, jednom z největších v Evropě. Ve společném sdělení uvedly, že hladinu emisí i hluku jsou schopny snížit, aniž by musely omezovat spoje.
4.3. – Mezinárodní poskytovatel přepravy a logistiky opět rozšířil svoji škálu LCL řešení. Představil nový týdenní sběrný servis námořní přepravy z Číny a Indie do Rotterdamu, který obsluhuje různé destinace v západní Evropě. Jelikož přístavy a sklady v severní Evropě stále čelí častým přetížením a problémům se službami, společnost cargo-partner uznala potřebu poskytnout svým zákazníkům větší flexibilitu a rozšířit nabídku služeb v regionu. V rámci boje proti těmto výzvám zavedl poskytovatel logistiky nové týdenní služby LCL z klíčových asijských bran Šanghaj, Shenzhen a Nhava Sheva do západní Evropy přes přístav v Rotterdamu. Nové služby umožňují flexibilnější plánování a značnou úsporu času v porovnání s tranzitem přes hlavní německé přístavy.
4.3. – Ocenění za nejlepší interiérový design získala společnost Colliers za moderní kanceláře společnosti Mercedes-Benz Česká republika, které zrealizovala v budově Anděl 17 na Praze 5. Hlavní aktéři projektu převzali ocenění na realitním galavečeru ThePrime Real Estate Gala, který ocenil mimořádné počiny na českém developerském a realitním trhu. Odborná porota kladla u projektů interiérového designu důraz zejména na aspekty jako jsou flexibilita, ergonomie a funkcionalita či soulad s ESG. Významnou roli hrála i kvalita realizačního týmu.
4.3. – Zákaz prodeje nových vozidel se spalovacími motory po roce 2035, návrh normy Euro 7 a rozvoj přeshraničního spojení mezi oběma zeměmi. To byla hlavní témata jednání ministra dopravy Martina Kupky a německého spolkového ministra digitalizace a dopravy Volkera Wissinga. Česko stejně jako Německo nepodpoří schválení omezení spalovacích motorů po roce 2035, pokud nebude jasná a závazná výjimka pro využití syntetických paliv. Jedná se o podmínku, kterou v rámci předsednictví prosadila Česká republika a přislíbila Evropská komise.
3.3. – Pro stavbu dálnice D4 Via Salis, která je prvním českým PPP projektem v oblasti infrastruktury, je rok 2023 třetí stavební sezónou. V jejím průběhu dál stavba výrazně pokročí a řidiči se dokonce již projedou po některých hotových úsecích dálnice. Finalizace některých dálničních úseků si vyžádá také dočasná omezení provozu.