9.1. – Vláda neschválila návrh ministerstva dopravy postavit do čela nově vznikajícího drážního regulátora bývalého ředitele Drážního úřadu Pavla Kodyma. Vyplývá to z informací tiskového odboru vlády. Ministr dopravy Dan Ťok jeho nominaci předložil, i když věděl o předběžném nesouhlasu koaličních partnerů. Před jednáním kabinetu řekl, že Kodym by měl dostat šanci. Zdůraznil, že kandidát prošel řádným výběrovým řízením.
Aktuálně
9.1. – Ministr dopravy Dan Ťok bude jednat s kraji a obcemi o úpravách seznamu silnic první třídy, na kterých by se mohlo od roku 2019 vybírat mýtné. Jeho plán rozšířit počet zpoplatněných silnic první třídy o 900 kilometrů ze současných 230 projednávala vláda. Ťok během zasedání kabinetu řekl, že v regionech bude také vysvětlovat, proč některé silnice na seznamu jsou a jiné ne.
6.1. – Starostové svazku obcí Region Dolní Berounka žádají po ministru dopravy Danu Ťokovi (ANO), aby zajistil snížení hluku z nákladní železniční dopravy na trati Praha-Beroun-Plzeň. Pomoci má výměna brzdových systémů u nákladních vagonů. Vyplývá to z dopisu, který starostové dotčených obcí zaslali ministru dopravy. Ministerstvo chce nejprve dopis prostudovat, pak starosty seznámí s dalším postupem.
6.1. – Ještě letos začne podle ministerstva dopravy stavba obchvatu Českých Budějovic. Stát zároveň otevře nové úseky dálnice D3, v září mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem, v říjnu mezi Borkem a Úsilným, dohromady 8,3 kilometru. Informoval o tom mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Z D3 je nyní v provozu 42 kilometrů dálnice na Táborsku.
6.1. – Náklady na dokončení rekonstrukce historické Fantovy budovy pražského hlavního nádraží se budou pohybovat kolem 500 milionů korun. Samotné stavební práce nezačnou dříve než v roce 2018. Oznámila to mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Kateřina Šubová.
6.1. – Ministerstvo dopravy vynaložilo loni na projekty nových dopravních staveb rekordních 2,1 miliardy korun, což znamená ve srovnání s rokem 2015 o více než 300 milionů korun více. V letošním roce by toto číslo mělo ještě vzrůst. Informoval o tom ministr dopravy Dan Ťok. Do budoucna by se tak mohlo otevírat mnohem víc nových dálnic, silnic a dalších dopravních staveb.
6.1. – Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) nesouhlasí s návrhem ministerstva dopravy o zpoplatnění některých silnic 1. třídy výkonovým zpoplatněním, které má vláda projednat již v pondělí. Jakékoliv rozšiřování mýta do regionů prý přinese další zátěž pro regionální živnostníky bez výraznějšího efektu pro stát. S ohledem na právě vyhlášený Rok venkova 2017, který má podporovat podnikatelský ruch na venkově, by to byl naopak krok proti zájmům tamních malých podnikatelů.
5.1. – Kraje zřejmě letos nedostanou z přebytku Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na opravy nebo výstavbu silnic druhých a třetích tříd tolik peněz jako loni, kdy měly tři miliardy korun. Ministr dopravy Dan Ťok na briefingu po jednání se zástupci krajů uvedl, že podle předběžných výsledků byly v roce 2016 prostředky fondu téměř vyčerpány. Podle ministryně pro místní rozvoj Karly Šlechtové kraje na silnice nedostatečně využívají peněz, které jsou k dispozici z Bruselu.
5.1. – Problematická část takzvaného třetího tranzitního železničního koridoru procházející členitým údolím Berounky mezi Prahou a Berounem by měla být zmodernizovaná v roce 2025. Počítá s tím aktualizovaný materiál ministerstva dopravy pro pondělní jednání vlády. Poslední chybějící část čtvrtého železničního koridoru u Soběslavi by podle aktuálního výhledu mohla být hotová v roce 2021.
5.1. – Některé kraje budou mít legislativní problém změnit smlouvy s provozovateli autobusů kvůli vyšším mzdám pro řidiče. Chtějí se proto s žádostí o pomoc obrátit na ministerstvo pro místní rozvoj. Po setkání s ministrem dopravy to řekla předsedkyně rady Asociace krajů, hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová. Zvýšení mezd řidičů autobusů od 1. ledna schválila vláda. Pro kraje to znamená zvýšení nákladů na dopravu zhruba o miliardu korun.