29.5. – K přepravě zboží v rámci skladu nebo v obchodě či jako pomocník do nákladního vozidla, zejména pokud se musí břemena nakládat a vykládat pomocí zvedací plošiny, se dobře hodí nový vozík pro horizontální přepravu lehčích břemen na krátké vzdálenosti, který nedávno představila společnost SILL. S novým ručně vedeným nízkozdvižným vozíkem STILL ECU 15 C lze přepravovat břemena do hmotnosti 1,5 tuny.
Aktuálně
29.5. – KOMBINOVANÁ DOPRAVA – Předsedkyně představenstva společnosti HHLA (Hamburger Hafen und Logistik) Angela Titzrath hodlá spojit oba dceřiné intermodální podniky Polzug a Metrans. „Naše činnosti na intermodálním úseku přispěly v minulých letech rozhodujícím způsobem k pozitivním výsledkům HHLA. Chceme přitom kvalitu naší nabídky dále zvyšovat. Proto, za předpokladu souhlasu našich dozorčích grémií, spojíme od 1. ledna 2018 operativní činnosti našich drážních podniků Polzug a Metrans do jednoho podniku pod vedením Metransu,“ uvedla.
29.5. – Bezpečná logistika – to bylo letošní první téma Klubu logistiky, který se uskutečnil v květnu v prostorách Vzdělávacího centra Univerzity Pardubice v Praze. Účastníci Klubu diskutovali o aspektech vzniku rizik v logistice a možnostech účinné prevence.
29.5. – České dráhy zrušily obří zakázku na vybavení lokomotiv evropským zabezpečovacím zařízením za více než šest miliard korun. Důvodem bylo to, že se žádný uchazeč nepřihlásil. Potvrdil to mluvčí dopravce Radek Joklík.
29.5. – Správce mýtného systému v ČR, společnost Kapsch, zvažuje v připravovaném tendru na mýto nabídnout státu satelitní systém. Podle firmy, která nyní mýto spravuje prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran, znevýhodňuje požadavek ministerstva dopravy na rozšíření zpoplatněné sítě o 900 kilometrů silnic první třídy mikrovlnnou technologii. Uvedl to obchodní ředitel Kapsch ČR Karel Černý. Postavit v regionech stovky nových mýtných bran by kvůli zdlouhavému stavebnímu řízení bylo velmi komplikované.
29.5. – Za české dopravce, kteří v Evropě čelí administrativní šikaně, se postavila většina českých podnikatelů. Na 71 procent z nich protekcionistická opatření Německa (MiLoG) či Francie (loi Macron) vůči českým dopravcům považují za nesprávná. Zároveň jsou přesvědčeni, že pokud by se v Evropě stala standardem, má ČR zasáhnout recipročními kroky. Vyplývá to z bleskové ankety Hospodářské komory ČR.
29.5. – Středočeský kraj požaduje zrychlení přípravy projektů na dostavbu dálnic D3 a D4, které mají vést z Prahy přes jeho území do jižních Čech. Zlepšit koordinaci a zrychlit výstavbu by měla pomoci odborná komise, kterou kraj sestaví. Návrh schválili krajští radní. Stavbou obou dálnic se odlehčí a zlepší se plynulosti dopravy na silnicích v regionech, kterými mají dálnice procházet.
29.5. – Ústečtí krajští zastupitelé na mimořádném zasedání schválili zřízení krajského autobusového dopravce. Postupně nahradí současné provozovatele, počet spojů ani autobusů se nezmění. Založením vlastního dopravního podniku samospráva reagovala na potíže v autobusové dopravě v souvislosti s vládním nařízením o zvýšení platů řidičů.
29.5. – Cestující na železnici by to podle plánu Ministerstva dopravy mohli mít od konce roku 2019 výrazně snazší. Ministerstvo dopravy totiž hodlá zavést jednotné jízdné, které budou uznávat všichni zapojení dopravci. Cestující by si tak už nemuseli kupovat jízdenky u každého dopravce zvlášť.
29.5. – Ministr dopravy Dan Ťok bude chtít s novým ministrem financí Ivanem Pilným (ANO) jednat o navýšení rozpočtu pro dopravu. Samo ministerstvo ve srovnání s letoškem přišlo v prvním návrhu rozpočtu na rok 2018 o zhruba 12 miliard Kč a mělo by mít 43 miliard Kč. S méně penězi z rozpočtu by měl hospodařit i Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI), který by měl příští rok z národních zdrojů dostat 45 miliard korun, což je meziroční pokles o sedm miliard Kč.