PRAHA (23.5.) – Společnost Linde Material Handling (Linde MH) uvádí na trh nové modely speciálních vysokozdvižných vozíků s označením EX 1172 vyvinutých pro použití v chemickém a farmaceutickém průmyslu. Nový elektrický vysokozdvižný vozík vyvinutý ve dvou různých modelech reflektuje požadavky trhu a může být použit k uchopení a otočení otevřeného nebo zavřeného sudu o hmotnosti až 300 kilogramů.
Aktuálně
Nové manipulátory Linde MH
Linde MH představilo nový manipulátor na sudy pro explozivní prostředí
PRAHA (23.5.) – Na základě forenzního auditu se vedení ČD Cargo rozhodlo podat trestní oznámení na neznámého pachatele ve věci porušení povinnosti při správě cizího majetku. Za pronájem skladů logistického centra v Lovosicích totiž platí ČD Cargo ročně zcela zbytečně desítky milionů korun, haly jsou přitom z velké části nevyužity. „Podle všech zjištění někdo účelově uzavřel nevýhodnou smlouvu, aby bylo možno vyvést stamiliony korun ze státem vlastněného ČD Carga. Jinak si nedokážu vysvětlit, že při uzavírání smlouvy a dodatků nikdo nerozpoznal, že smlouva je pro stát nevýhodná,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
PRAHA (23.5.) – Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v letošním roce již deset nových staveb. Jedná se o tři dálniční úseky, jednou jde o úsek rychlostní komunikace a v šesti případech došlo k zahájení výstavby úseku silnice I. třídy. „Jsem velmi potěšen, že se nám v letošním roce již podařilo zahájit takovýto počet staveb, zejména po několika stavebně chudších letech. V tomto trendu hodláme v letošním roce pokračovat i nadále,“ konstatuje generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Dálniční známky
Na Pražském okruhu se možná bude jezdit bez dálniční známky
PRAHA (23.5.) – Vedení hlavního města Prahy chce, aby mohli řidiči po Pražském okruhu jezdit bez dálniční známky. Prý to uleví dopravě v centru metropole. Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek o tom bude jednat s ministrem dopravy Danem Ťokem. Ministerstvo o vyjmutí pražského okruhu ze zpoplatněné sítě zatím neuvažuje.
Minimální mzda v Německu
Evropské komisi se nelíbí nařízení o minimální mzdě v Německu
BRUSEL (20.5.) – Evropská komise došla k závěru, že Německo aplikací svého zákona o minimální mzdě na dopravce porušuje pravidla Evropské unie. Komise to oznámila s tím, že kvůli věci, na kterou si výrazně stěžovali i čeští autodopravci, s Německem zahájila řízení pro porušení evropského práva. Berlín byl vyzván, aby se k námitkám do dvou měsíců vyjádřil.
PRAHA (20.5.) – Poslanecká sněmovna již v prvním čtení zamítla návrh zákona, který by umožnil zadržovat motoristům řidičské průkazy za překročení nejvyšší povolené rychlosti. Mělo jít o řidiče, kteří v obci překročili nejvyšší povolenou rychlost o nejméně 40 kilometrů v hodině a mimo obec o nejméně 50 km/h. Návrh předložilo zastupitelstvo Moravskoslezského kraje. Vláda s návrhem nesouhlasila a označila ho mimo jiné za nekoncepční.
PRAHA (20.5.) – Výjimky ze zákazu jízd kamionů zpoplatněny nebudou. Sněmovna v souladu se stanoviskem vlády totiž zamítla předlohu Ústeckého kraje, jež by úhrady za jejich vydávání zavedla. Ústecký kraj navrhoval zpoplatnit vydávání výjimek z takzvaných víkendových zákazů jízd těžkých nákladních vozidel po dálnicích a silnicích prvních tříd.
Modernizace železnice
V roce 2019 by měla začít modernizace trati mezi Otrokovicemi a Zlínem
ZLÍN (20.5.) – Modernizace železniční trati Otrokovice – Vizovice na Zlínsku by měla začít nejpozději v roce 2019. Informoval o tom krajský radní pro dopravu Jaroslav Kučera. Záměr již dříve schválilo ministerstvo dopravy, stavba by měla stát kolem osmi miliard korun. Projekt počítá s elektrizací celé tratě a vybudováním druhé koleje v úseku Otrokovice – Zlín, kterým cestující v budoucnu projedou za 11 minut.
PRAHA (18.5.) – Ministerstvo dopravy vyplatí finanční pomoc vodní dopravě za předloňské povodně. Bude to ale podstatně méně než 250 milionů korun, které dopravcům slíbil bývalý ministr Antonín Prachař, jehož plán současný ministr Dan Ťok zastavil začátkem března. Nově ministerstvo nabízí 70 milionů korun, a to pouze majitelům přístavů. V původním plánu měli větší část peněz získat provozovatelé nákladních lodí.
PRAHA (18.5.) – Společnost Jungheinrich uvede v létě 2015 na trh nový retrak řady C. Vozíky ETV C16 a ETV C20 mohou přepravovat náklady až do hmotnosti dvou tun a jsou stejně vhodné pro použití ve vnitřním i venkovním prostředí. „Vozíky ETV C jsou ideální pro různou kvalitu podlahy, např. při kombinovaném provozu v hale a venku“, vysvětluje Joachim Schier, vedoucí produktového managementu vysokozdvižných vozíků Jungheinrich.