8.8. – Britská letecká společnost Virgin Atlantic hodlá uvést své akcie na londýnskou burzu. Informovala o tom britská zpravodajská televize Sky News s odvoláním na zdroje z finančních kruhů. Virgin Atlantic byla tvrdě zasažena pandemií covidu-19, nyní však doufá v rychlé oživení poptávky.
Aktuálně
7.8. – Průmysl zakončil letošní první pololetí pozitivně. Potvrdil tak, že i přes různá omezení a nejistotu se v posledním roce postupně stabilizoval. Meziročně v červnu 2021 průmysl vzrostl o 11,4 % a meziměsíčně o 1 %. K meziročnímu růstu nejvíce přispěla výroba kovových konstrukcí, výroba motorových vozidel a také výroba pryžových a plastových výrobků. Dařilo se i dalším sektorům, jako třeba výrobcům elektrických zařízení nebo strojů. Meziměsíčně ale například výroba motorových vozidel zpomaluje, protože už naráží na nedostatek komponent. Zahraniční obchod skončil po roce ve schodku.
7.8. – Maďarská nízkonákladová letecká společnost Wizz Air hodlá do roku 2030 více než ztrojnásobit počet provozovaných letadel a přijmout 4600 nových pilotů. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě. Wizz Air v současnosti provozuje zhruba 140 letadel, do roku 2030 chce jejich počet zvýšit na 500.
7.8. – Čtvrtá generace Škody Fabia přichází v závislosti na výbavovém stupni až se 43 Simply Clever prvky, které jsou typickým znakem české automobilky a zákazníkům usnadňují každodenní použití vozu. Pět z těchto prvků je úplnou novinkou v rámci značky Škoda, osm dalších se v modelu Fabia objevuje poprvé.
6.8. – Ministerstvo dopravy chce jednat se Středočeským krajem o zachování provozu na lokálních železničních tratích. Rada kraje minulý týden rozhodla, že některé vlaky na 12 málo vytížených středočeských tratích nahradí autobusy, hejtmanství tím má ušetřit 52 milionů korun. Ministerstvo s tím nesouhlasí. Podle něj je třeba vzít v potaz sociální aspekt a investice do tratí v minulosti. Kdyby postupovaly stejně i ostatní kraje, bylo by zrušeno 100 až 150 lokálních tratí, řekl novinářům při návštěvě mladoboleslavského nádraží ministr dopravy Karel Havlíček. Předseda krajského výboru pro dopravu Ondřej Lochman, který spolu s hejtmančiným náměstkem pro regionální rozvoj Jiřím Snížkem během Havlíčkova briefingu stál mezi novináři, namítl, že zástupci kraje na problémy s financováním lokálních tratí upozorňovali už před šesti měsíci, ministerstvo ale podle něj na žádosti o pomoc nijak nereagovalo.
6.8. – Během tohoto víkendu dojde k opětovnému zprovoznění opravované odpočívky na dálnici D5 u Rokycan, kde od poloviny května probíhaly stavební úpravy. Odpočívka již nevyhovovala technickým parametrům, povrchy byly ve špatném stavu a také zde byl nedostatek parkovacích stání pro nákladní vozidla.
6.8. – Práce na povrchu posledních desítek metrů dálnice z celé modernizace D1, která začala v roce 2013, dnes začaly na úseku u Ostrovačic na Brněnsku. Stroje budou cementobetonovou vrstvu pokládat dva dny, pak bude povrch zrát. První auta by po něm měla projet na konci srpna, dopravní omezení ale budou trvat až do začátku října, řekl dnes novinářům ředitel pražského závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Tomáš Gross.
6.8. – Katarský regulátor zakázal státnímu leteckému dopravci Qatar Airways používat 13 letadel Airbus A350, protože povrch trupu strojů pod vrchním nátěrem se poškozuje rychleji, než se očekávalo. Katarské aerolinky, největší zákazník výrobce letadel Airbus, již několik měsíců odmítají převzít další vyrobená letadla, dokud se nevyřeší problémy s degradací uhlíkových kompozitních materiálů. O zákazu letů informovaly agentury AP a Reuters na základě prohlášení Qatar Airways.
6.8. – Kanadský výrobce letadel Bombardier ve druhém čtvrtletí hospodařil s čistým ziskem 139 milionů USD (tři miliardy Kč) po ztrátě 223 milionů USD před rokem, kdy poptávku zasáhla pandemie covidu-19. Oznámila to dnes firma. Zároveň zlepšila výhled pro celý letošní rok.
5.8. – VCHD Cargo oznámila akvizici německé spediční firmy Völker Logistik. Jedná se o největší investici v historii společnosti, která upevní její pozici na největším logistickém trhu v Evropě. Tato největší transakce zvýší nejen konkurenceschopnost společnosti v oblasti mezinárodních linkových přeprav, ale i v přepravách na kratší vzdálenosti v rámci Německa, včetně obsluhování poslední míle. Spojení obou rodinných společností přinese i synergie v personální oblasti zejména na pozicích profesionálních řidičů.