Aktuálně

​Z ŘSD se zřejmě stane státní podnik, změnu podpořila Sněmovna

12.1. – Z nynější příspěvkové organizace Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se od příštího roku zřejmě stane státní podnik. Počítá s tím vládní novela zákona o pozemních komunikacích, kterou včera v úvodním kole podpořila Sněmovna. Název organizace se přitom nezmění. Cílem transformace je účinnější kontrola finančních toků i větší konkurenceschopnost na trhu práce, aby bylo možné zajistit co nejkvalitnější odborníky, uvedl včera před poslanci ministr dopravy Martin Kupka. Poznamenal, že se zvažovaly i jiné možnosti, ale že třeba přeměna na akciovou společnost by trvala podle analýz i 20 let.

​Škoda Auto dodala v roce 2022 celosvětově 731 300 automobilů

11.1. – Uplynulý rok byl pro společnost Škoda Auto, stejně jako pro celé automobilové odvětví, naplněn řadou výzev. Avšak navzdory přetrvávajícímu nedostatku polovodičů, válce na Ukrajině, potížím v dodavatelském řetězci, rostoucím cenám energií a surovin a pokračující nejistotě na globálních trzích dodala automobilka zákazníkům celkem 731 300 vozů a vysoký zůstává i počet zatím nevyřízených objednávek. To dokládá, že poptávka po vozech Škoda je stále na vysoké úrovni. Vzrůstající popularita plně elektrického modelu Enyaq iV (+20 %) podle automobilky ukazuje, že elektrická ofenziva značky Škoda byla zahájena úspěšně. Kromě toho se i nadále těší velké zákaznické oblibě modely Škoda se spalovacími motory, nejprodávanější je i nadále Octavia následovaná vozy SUV Kamiq a Kodiaq. V roce 2022 Škoda také výrazně posílila své aktivity v oblasti internacionalizace: Na strategicky významném a rostoucím indickém trhu Škoda Auto své dodávky dokonce více než zdvojnásobila. Dalším klíčovým krokem k využití růstového potenciálu bude expanze na vietnamský trh.

​Příprava oprav Barrandovského mostu začne ve druhém čtvrtletí, dopravu neomezí

11.1. – Přípravné práce letošních oprav pražského Barrandovského mostu začnou ve druhém čtvrtletí a dopravu neomezí. Práce, které vyžadují omezení dopravy, jsou plánované na květen a opravy skončí v srpnu. Řekl to dosluhující náměstek primátora Adam Scheinherr. Zahájení prací na mostu budou předcházet opravy některých dalších komunikací. Rekonstrukce Barrandovského mostu začala loni na jižní polovině jeho jižní části. Práce jsou rozložené do několika let a mají trvat vždy jen část roku. Za celé období vyjdou na 594,5 milionu korun. Soumostí z roku 1983 tvořené dvěma částmi, severní a jižní, se dosud nikdy neopravovalo.

​Sériové vozíky Linde disponují ochranou proti výbuchu na nejvyšší úrovni

11.1. – Nejnovější elektrické vysokozdvižné vozíky E řady 1252 od Linde Material Handling nastavují nové standardy s ohledem na ergonomii, výhled, bezpečnost a energetickou účinnost. Činí tak již od svého uvedení na trh, které se uskutečnilo téměř před rokem a půl. Nyní jsou modely Linde E25 až E35 dostupné také ve verzích EX pro nebezpečné prostředí dle EU směrnice ATEX. Řidiči tak mohou těžit z široké škály výhod a benefitů, které tyto sériově vyráběné vozíky nabízejí. Pro nebezpečné prostředí do zóny ATEX 2/22 jsou nyní tyto vozíky již k dispozici, verze pro nebezpečnější zónu 1/21 budou následovat v polovině roku 2023.

​Scania eviduje velký zájem o regionální elektrická vozidla

11.1. – Scania představila svou novou generaci regionálních elektrických vozidel loni v červnu. Od té doby již firma podle svého vyjádření eviduje na 640 objednávek a vidí i znatelný příklon zákazníků k bezemisním řešením. „Víme, že s naši širokou paletou elektrifikovaných vozidel můžeme nabídnout udržitelné a lokálně bezemisní řešení pro celou řadu našich zákazníků,“ řekl Fredrik Allard, Head of Electrification ve Scanii.


​Novým obchodním ředitelem Obermeyer Helika se stal Jiří Kos

11.1. – Česká projekční a stavebně-poradenská kancelář Obermeyer Helika posílila svůj management a na pozici obchodního ředitele jmenovala Jiřího Kose, který se bude věnovat akvizici nových projektů a klientů. Zúročí tak svou dlouholetou praxi, kdy působil na vedoucích pozicích projekčních a developerských společností, mezi něž patří architektonická společnost Chapman Taylor, v níž působil 12 let. Z pozice associate director odtud přestoupil do developerské a investiční společnosti.

​V současnosti platí v České republice dvě mnohostranné dohody podle 1.5.1 ADR

11.1. – Podmínky platné pro přepravu nebezpečných věcí jsou novelizovány ve dvouletých cyklech, k tomu došlo nyní od 1. ledna 2023. Zároveň některé mnohostranné dohody pozbyly své platnosti a jsou součástí Dohody ADR. Více v Dohodě ADR pod oddílem 1.5.1 Dočasné odchylky.

​Boeing loni dodal o 41 procent více letadel než před rokem, na Airbusem to však nestačilo

11.1. – Americký výrobce letecké techniky Boeing loni dodal zákazníkům 480 osobních a nákladních letadel, což je zhruba o 41 procent více než v předchozím roce. Za evropským Airbusem, který dodal 661 strojů, ale americký podnik výrazně zaostal, i když Airbusu se zase nepodařilo splnit svůj původní cíl. Boeing zveřejnil údaje za rok 2022 ve svém dnešním sdělení. Airbus vydal svou zprávu záhy po něm. Airbus překonal číslo 480 už na podzim. Zůstal tak čtvrtým rokem největším výrobcem letadel na světě.

​Ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko se stal Petr Kotora

10.1. – Novým ředitelem logistiky společnosti PST CLC Mitsui-Soko byl od 1. ledna 2023 jmenován Petr Kotora (49). Tuto funkci převzal po Jiřím Bradnovi (45), který se v loňském roce stal obchodním ředitelem a je také místopředsedou představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko. Petr Kotora se nyní postupně seznamuje s novými spolupracovníky a navštěvuje sklady společnosti PST CLC Mitsui-Soko, kde poznává specifika jednotlivých provozů.

​ŘSD vybralo zhotovitele opravy mostu 075.1 na D1

10.1. – „Vybrali jsme zhotovitele opravy mostu ev. č. 075.1, který překlenuje silnici III. třídy přes hladinu vodní nádrže Švihov. Jedná se o tzv. dolní obloukový dálniční most u Vojslavic z let 1939–1950, který v době výstavby překlenoval údolí Želivky a byl plánován jako součást páteřní dálnice mezi Prahou a Brnem. Jeho výstavba byla přerušena v roce 1942 v důsledku válečných událostí a podruhé v roce 1950 těsně před jeho dokončením z důvodu politického rozhodnutí. Most tedy prošel obdobným stavebním vývojem jako dosud funkční dálniční most přes údolí Šmejkalky nedaleko Senohrab, jehož oprava je rovněž v přípravě. Dokončen a předán do provozu tak byl až při stavbě horního dálničního mostu v letech 1975 až 1979 v rámci výstavby dálničního úseku D1. Dnes je využíván pro místní dopravu mezi obcemi Vojslavice a Hořice a je zařazen na seznam nemovitých kulturních památek České republiky. Projekt opravy tak zohledňuje i požadavky orgánů památkové péče,“ uvedl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD.

spinner