19.10. – Mezinárodní logistický provider DACHSER uzavřel partnerství v oblasti výzkumu s prestižním německým Fraunhoferovým institutem pro tok materiálu a logistiku IML. Logističtí experti ze společnosti DACHSER a vědci německého Fraunhoferova institutu IML tak spojili své síly a od začátku října společně pracují na výzkumných a vývojových projektech.
Aktuálně
19.10. – Hospodářská konjunktura táhne výběry mýta v Česku k novým rekordům. Každý pracovní den teď kamiony zaplatí do rozpočtu SFDI kolem 40 milionů korun. Týdenní výběry stoupají až k 220milionové hranici. Vyplývá to z výsledků výběru mýtného za měsíc září.
19.10. – V polovině listopadu může začít výstavba tří nových úseků dálnice D6 v délce 14,6 kilometrů. Konkrétně se jedná o stavbu úseku od Nového Strašecí do Řevničova, včetně samotného obchvatu města. Dalším připravovaným úsekem je obchvat Lubence. Ministerstvo dopravy už na tyto stavby vydalo stavební povolení. Pokud nedojde k účelovým odvoláním proti stavebnímu povolení, může být výstavba nových částí D6 zahájena během příštího měsíce.
19.10. – Poslanecká sněmovna přijala letos v březnu přelomové usnesení k výraznému urychlení procesu přípravy vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. Obsah a znění tohoto stěžejního dokumentu inicioval poslanec Martin Kolovratník. Poslanecká sněmovna tímto usnesením schválila zásadní význam vysokorychlostní železnice pro další ekonomický rozvoj České republiky a nutnost jejího zapojení do rozvíjející se evropské sítě vysokorychlostních tratí v souladu s evropským nařízením o transevropských dopravních sítích – TEN-T.
19.10. – Železniční trať Basilej – Karlsruhe je od 2. října znovu otevřená. Přímé spojení bylo uzavřené od 12. srpna, vlaky během uzavírky musely využívat objízdné trasy. Výrazně pomohly Švýcarské spolkové dráhy SBB, nicméně dopady výpadku německého železničního tahu v údolí Rýna na osobní i nákladní přepravu byly značné. Cestující čekaly časové komplikace, extrémní nároky byly kladeny i na logistiku.
19.10. – České dráhy od pátku 20. října posílí expresní spojení Prahy s Ostravskem o další vozy. Během podzimu přitom již několik nových posilových vozů na různých linkách zavedly. Zájem o cestování s národním dopravcem navzdory konkurenci na železnici roste. Za osm měsíců letošního roku přepravil o 1,9 milionu cestujících více a lidé s ním ujeli o 213 milionů kilometrů více než v loňském roce.
19.10. – Společnost RYKO, jedna z největších evropských opraven železničních vozů, otevřela v Děčíně novou opravárenskou halu. Moderní technologie výrazně zrychlí opravy a revize železničních vagonů. Celková investice přesáhla 60 milionů korun, z čehož investice do technologií tvořily 15 milionů korun.
19.10. - NÁMOŘNÍ DOPRAVA – U příležitosti 10 let fungování britské DCT v Gdaňsku byl prezentován nový investiční program pro tento polský přístav na hluboké vodě. Během příštích tří let má do něj natéct 65 milionů eur. Půjde kromě jiného o dva kontejnerové mosty, patřící k největším na světě a dále dva jeřáby RTG.
18.10. – Zástupci rakouského železničního dopravce Rail Cargo Group, který chce v Praze-Malešicích postavit kontejnerový terminál, chtějí jednat s hlavním městem o podobě projektu. Na setkání v místě plánované stavby to řekl zástupce firmy Vladan Hodek. Plán na železniční překladiště, který nyní prochází procesem hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA), kritizují zástupci městských částí i místních obyvatel. Praha zároveň připravuje studii budoucího využití lokality a chce zadat další studii, která bude řešit zásobování metropole.
18.10. – Přeprava zboží Panamským průplavem po jeho rozšíření výrazně roste. Ve fiskálním roce 2017 se objem přepraveného nákladu kanálem zvýšil o 22,2 procenta na rekordních 403,8 milionu tun PC/UMS. To odpovídá zhruba 1,1 miliardě metrů krychlových objemu zboží.