26.3. – Řecko dokončilo prodej svého podílu 67 procent v přístavu Soluň, který je druhým největším přístavem v zemi. Novým majitelem podílu je konsorcium vedené německou firmou Deutsche Invest. Oznámila to řecká privatizační agentura HRADF.
Aktuálně
26.3. – Systém automatického tísňového volání eCall začne od 1. dubna fungovat v ostrém provozu. Od tohoto data budou mít výrobci povinnost instalovat palubní jednotky systému do všech nových modelových řad osobních aut a nákladních vozidel do 3,5 tuny homologovaných pro evropský trh. V pátek to oznámilo ministerstvo dopravy.
23.3. – Na Letišti Václava Havla Praha začne v neděli platit nový letní letový řád. V nadcházející sezóně, která potrvá až do 27. října, své služby v rámci pravidelné přepravy nabídne 67 dopravců, jejichž letadla budou směřovat do 157 míst po celém světě. Na pražské letiště budou létat tři noví dopravci a celkem bude Praha spojena se šesti novými destinacemi. Zároveň dochází u 17 stávajících tratí k navýšení počtu spojů.
23.3. – SILNIČNÍ DOPRAVA – Za více britských bezpečných parkovišť. Autodopravci je požadují také s ohledem na zprávu Asociace ochrany dopravovaný věcí (TAPA), která uvádí, že k 85,1 % ze všech krádeží nákladu dochází na málo bezpečných lokacích. Tato zpráva je ve stejnou dobu konfrontována s tvrzením, že londýnská policie nemá kapacity dostatečně sledovat zločiny jako vandalismus, zločinnost kolem vozidel včetně krádeží paliva. Asociace nákladní autodopravy RHA říká, že plány metropolitní policie znamenají “zarážející vývoj“. RHA si ztěžuje na nedostatek vládních akcí směrem k bezpečným parkovištím nákladních vozidel. Poslední údaje zveřejněná TAPA ukázala, že Velká Británie a Německo mají největší počty majetkových deliktů na nehlídaných parkovacích místech. V Británii bylo ukradeno ze zaparkovaných vozidel zboží v hodnotě kolem 1,5 milionu €, přičemž ke zcela největší jednotlivé krádeži došlo před koncem roku v Barkingu, když se zloději zmocnili oděvů za více než 337 tisíc € (přes 8,7 milionu Kč). Asociace uvádí, že „jedinou nadějí“, jak omezovat tyto ztráty nákladu, je vládní iniciativa rozšiřování bezpečných parkovišť.
23.3. – Liberecký kraj si nemůže přímo koupit akcie ČSAD Liberec ani jiného dopravce. Podle rozhodnutí antimonopolního úřadu (ÚOHS) jde o veřejnou zakázku. Kraj s tím nesouhlasí. Proti rozhodnutí úřadu podá rozklad a je připraven obrátit se i na soud. Novinářům to řekl hejtman Martin Půta.
23.3. – Železničáři, ale i učitelé a zástupci dalších profesí včera stávkovali po celé Francii na protest proti vládním reformám veřejného sektoru. Francouzská média to označila za první opravdový test pro prezidenta Emmanuela Macrona a jeho úsilí o transformaci místní společnosti a ekonomiky. Stávka ochromila hlavně provoz vlaků, pařížská letiště musela zrušit 30 procent spojů. Protestních demonstrací se po celé zemi podle policie zúčastnilo přes 200 tisíc lidí, podle odborů jich bylo půl milionu.
23.3. – Nové mezinárodní spojení mezi Prahou, Brnem a oblastí Slavonie ve východních Chorvatsku zavedl včera FlixBus. Každodenní spoje zastavují i v Bratislavě nebo na letišti v Budapešti. Slavonie leží na pomezí hranic Chorvatska, Srbska a Bosny a Hercegoviny, v oblasti mezi řekami Drávou, Sávou a Dunajem. Turistickým i ekonomickým centrem regionu je stotisícové město Osijek.
23.3. – Největší česká automobilka Škoda Auto začala k seřazování nákladních vlaků s novými vozy na své vlečce využívat dvě lokomotivy EffiShunter 500 z produkce společnosti CZ LOKO. Součástí kontraktu jsou i desetileté komplexní služby na jejich údržbu a servis.
23.3. – Aktuální obsazenost parkoviště P+R přímo u vlakového nádraží v Blansku zajistí nový informační systém, který pro společnost KORDIS JMK dodala ČD – Telematika. Koordinátor Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje tak společně s městem Blansko zajistí řidičům lepší informovanost o možnostech parkování na nedávno vybudovaném parkovišti.
22.3. – V Německu se od 1. července letošního roku výrazně zvýší rozsah zpoplatněných úseků dálnic a silnic první třídy pro vozidla nad 7,5 tuny. Německý mýtný systém bude nově pokrývat o 40 tisíc kilometrů více než dosud, kdy bylo zpoplatněno 15 tisíc kilometrů. Zástupci společnosti Eurowag to uvedli na včerejší tiskové konferenci. Eurowag je poskytovatelem platebních řešení pro silniční mobilitu v Evropě z hraničních přechodů.